‘דין אחד’ לעיתון: האם חשוב לציין שהסייע בגן הילדים הוא חרדי?

תנועת 'דין אחד', המתמקדת במאבק באפליה ובזכות לשוויון, פנתה למערכת 'ישראל היום' בדרישה לשנות כותרת של ידיעה בה צוינה השתייכותו החרדית של עובד בגן ילדים, שחלה בקורונה • המערכת נענתה לבקשה
אבי כץ
ט' סיון התש"פ / 01.06.2020 00:15

יעקב מיוחס, יו”ר תנועת ‘דין אחד’, המתמקדת במאבק באפליה ובזכות לשוויון, פנה למערכת ‘ישראל היום’ בדרישה לשנות כותרת של ידיעה שפורסמה באתר בשבוע שעבר – בה צוינה השתייכותו הדתית של עובד בגן ילדים בירושלים, שחלה בקורונה.

בפניה נטען, כי בהתאם לסעיף 14 בתקנון מועצת העיתונות בישראל, נאסר לציין זהות מפלה אם אין בה רלוונטיות לידיעה.

יצוין, כי אתר ‘ישראל היום’ נמנה על חברי המועצה ומשכך כפופים הפרסומים של האתר לכללי האתיקה.

מערכת ‘ישראל היום’ נענתה לדרישה ושינתה את הכותרת כך שלא תצוין זהות האיש שחלה – ואשר בשל כך, הוכנסו ילדי הגן לבידוד.

יעקב מיוחס: “הוכח שדווקא בעת הזו נדרשת הקפדה על אתיקה עיתונאית ועבודת העיתונאים חשובה לחינוך הציבור למניעת פלגנות מיותרת בציבור בישראל. גם אם פלגנות כזו עונה על היצר הרכילאי של האדם ברחוב”.

 

לפני ואחרי. צילום מסך: ישראל היום

עו”ד יוסף הלל, המשמש כיועץ משפטי לתנועה, אומר לחרדים 10: “בכתבה המדוברת נוכחנו לראות כיצד ניתן באמצעות הדגשות של זהות חרדית, ליצור ‘הנדוס תודעתי’ בכל הקשור לידיעות ולהתנהלות ביחס לנגיף הקורונה, לעיתים אף בניגוד לכללי האתיקה של מועצת העיתונות, לתפיסה שלילית ומכפישה של המגזר החרדי.

“אנו בתנועת דין אחד, עושים כל מאמץ לתיקון עוולות מסוג זה, בין היתר, באמצעות העלאת מודעות תקשורתית כנגד התבטאויות שאינן ראויות כנגד הציבור החרדי”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות