בבני ברק משיקים מלחמה ברפיון: הולכים בלי מסכות? תקבלו קנסות

אריה ריבקינד
|
ט' סיון התש"פ / 31.05.2020 23:49
בגלל החשש מהתפרצות תחלואה נוספת בעיר התורה והחסידות – ביום שני יינתנו דו”חות אזהרה, ולמחרת – ביום שלישי, ינפיקו דו”חות אמיתיים ועל הגבאים יושתו קנסות כספיים כבדים • בנוסף, יושק מבצע אכיפה מיידי ברחבי העיר, בגין אי חבישת מסכה

עיריית בני ברק חוששת מגל שני: לאור החשש המוחשי מפני התפרצות תחלואה נוספת בעיר התורה והחסידות בעקבות תחושת רפיון בשמירה על הנהלים בבתי הכנסת, הוחלט בסיום ישיבת חירום שהתקיימה היום (ראשון) בלשכת ראש העיר על צעדי אכיפה בכל בית מדרש ומקום בו יהיה זלזול בכללי הבטיחות של משרד הבריאות.

לפי ההחלטה, על הגבאים של בתי הכנסת יושתו קנסות כספיים כבדים בכל מקום בו לא יקפידו על הכללים.

בשלב ראשון, במהלך יום שני יינתנו דו”חות אזהרה, ולמחרת – ביום שלישי, השוטרים ואנשי הפיקוח העירוני ינפיקו דו”חות אמיתיים. “המדיניות עליה החלטנו תהיה אפס ביטולים של קנסות”, אומרים בעירייה. “מי שיקבל קנס – יצטרך לשלם. כל גבאי שחושב שהוא לא יכול לתפקד עם ההנחיות של משרד הבריאות, שיסגור את בית הכנסת”.

בנוסף, יושק מבצע אכיפה מיידי ברחבי העיר, בגין אי חבישת מסכה במרחב הציבורי. “אנשים פשוט פרקו עול”, אומרים בעירייה.

גם פרופ’ מוטי רביד, העיד היום ברדיו 103FM: “אני רואה שהחיים בבני ברק ממשיכים, הסתובבתי הבוקר וחלק גדול מהאנשים בלי מסכות. בתל אביב כול שיעור ההדבקה היה עשירית מבני ברק, אז בתל אביב הם מרשים לעצמם ללכת בלי מסכות. לבני ברק זה לוקסוס שהם עדיין לא יכולים להרשות לעצמם”.

בתוך כך, תלמידת כיתה י”ד בסמינר הרב וולף בבני ברק, תושבת פתח תקווה, נמצאה חיובית לקורונה. כ-20 מבנות כיתתה נכנסו לבידוד.

מנהלי אגף החינוך של העיריה נמצאים בקשר ישיר מול הסמינר.