ערבי ‘מיוחד’ נורה בשוגג למוות • השר אוחנה: לא נחרוץ דין השוטרים

צעיר ערבי, איאד אל חאלק, בעל צרכים מיוחדים נורה הבוקר בדרכו למרכז 'אלוין' לבעלי צרכים מיוחדים בעיר העתיקה • השוטרים שהבחינו בו חשדו בשוגג כי הוא חמוש • השוטרים נלקחו לחקירה באזהרה במח"ש •
דוד ליבוביץ
ח' סיון התש"פ / 30.05.2020 21:07

צעיר ערבי, תושב מזרח ירושלים בן 32 ובעל צרכים מיוחדים, נורה הבוקר (שבת) למוות בעיר העתיקה בידי שוטרי מג”ב, בעת שהיה בדרכו למרכז ‘אלוין’ לבעלי צרכים מיוחדים, כשהשוטרים שהבחינו בו חשדו בשוגג כי הוא חמוש.

שני שוטרי מג”ב שירו בצעיר נחקרו באזהרה במח”ש. אחד השוטרים שוחרר, והשני שוחרר למעצר בית.

מחקירה ראשונית של התקרית עולה, כי השוטרים חשדו כי אל-חלאק, נשא אקדח, וקראו לו לעצור. בהמשך פתחו במרדף אחריו, והוא נמלט לחדר האשפה שנמצא כמה עשרות מטרים משם – ושם הוא נורה על אף שלא היה חמוש.

צו איסור פרסום הוטל על שמם וזהותם.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה לאירוע: “לצערנו אנו עדים בשעות האחרונות להכללות ולהשתלחות בוטה וחסרת אחריות של אישי ציבור וגורמים שונים בשוטרי משטרת ישראל ולוחמי משמר הגבול הפועלים מדי יום ולילה למען שלומם ובטחונם של אזרחי ישראל. תפקידם ומשימתם של כוחות השיטור בירושלים ובפרט בעיר העתיקה, היא משימה מורכבת במיוחד וכרוכה פעמים רבות בקבלת החלטות מורכבות, הקרבה וסיכון חיים.

“בשנים האחרונות כולל בתקופה האחרונה, היינו עדים למספר ניסיונות אכזריים לפגוע ולהרוג שוטרים ולוחמי מג״ב בעיר העתיקה ובסביבתה. למרות שמרבית הפיגועים הללו לא צלחו הודות לעירנות השוטרים ותפקודם המהיר והמקצועי, הרי שחלקם גבו חיים של שוטרים. המקרה החריג שארע הבוקר הועבר מיד לחקירת מח״ש בכדי שיבדק ויחקר בהתאם כמקובל. יחד עם זאת, מן הראוי להמתין לתוצאות החקירה וממצאיה בטרם הסקת מסקנות נחרצות, ולהימנע מהכפשות ומהשתלחות מכוערת ופסולה במי שמגן מדי יום בגופו על ביטחון אזרחי ישראל”.

מותו של הצעיר, איאד אל חאלק, עורר זעם רב ברחוב הערבי. איימן עודה כינה את מותו “רצח” ואמר כי יש לשלוח את השוטרים שביצעו זאת למאסר.

בסרטון שהעלה לרשתות אמר עודה: “אי אפשר לנתק את הרצח של איאד מהשגרה של מיליוני פלסטינים. השוטרים צריכים להינמק בכלא אבל הצדק האמיתי ייעשה רק עם סיום הכיבוש והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל”.

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה קרא במוצאי שבת שלא לחרוץ את דינם של השוטרים שירו למוות בצעיר. “אני משתתף בכאבה של משפחת אלחלאק ומביע צער על מותו של איאד, צעיר בעל צרכים מיוחדים. האירוע נבדק כמתחייב בחוק, ונפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים. עד לסיום הבדיקה, לא נחרוץ את דינם של השוטרים. הם נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים תוך סכנה תדירה לחייהם”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    על תצרו על השוטרים
    31/05/2020 10:49
    מןטי
  1. תנו לשוטרים יד יותר חופשית אם הפלסטינאים רוצים מהומות שזה יהיה דו צדדי ללא שום עכבות