כאלף איש בלבד, שעלו בגורל, יוכלו השנה להתפלל בחג השבועות בנץ בכותל המערבי, וזאת עקב מגבלות הקורונה של משרד הבריאות.
גם לתפילת קבלת שבת הסמוכה לחג עלו בגורל אלף בני אדם, והכניסה תהיה אך ורק לבעלי אישור כניסה מראש.
לפני ואחרי מועדים אלו הכניסה לרחבת הכותל המערבי פתוחה, על בסיס מקום פנוי לפי ההנחיות, כפי שהיה עד כה.
מועדי התפילות:
בליל חג השבועות: יום חמישי תפילת הנץ בין השעות 24:00 – 7:00.
בערב שבת: יום שישי קבלת שבת בין השעות 17:30 – 20:30.
הכניסה לרחבת הכותל המערבי בזמן תפילות אלו, תותנה בהצגת אישורי הכניסה ותעודות הזהות (או צילום שלה) של כל מתפלל/ת.
בשערי העיר העתיקה, בצירי ההגעה ובכניסות לרחבת הכותל המערבי יהיו מאבטחים עם רשימת הזוכים, כולל שם ות.ז. שיוודאו כי הנכנס לכותל הוא בעל “אישור הכניסה” המופיע בתעודת הזהות או ילדים מתחת לגיל 11 שהגיעו יחד עם ההורה ומופיעים בספח.
כמו כן, בתפילת הנץ של חג השבועות יחולק לאחר התפילה כמדי שנה “סט קידוש” לכל החפץ בכך- יין קידוש לכל מנין, בקבוק שתיה אישי ומאפה אישי באריזה סגורה בהתאם להנחיות משרד הבריאות.
אולם אם בכל שנה מחולקים רבבות ערכות, הרי שהשנה מדובר בכאלף ערכות בלבד.
בעניין טלטול הכרטיס ותעודת זהות או צילום תעודת זהות משום מוקצה וכדומה – הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, נדרש לשאלה זו, והסביר שלגבי הכרטיס אין כל איסור של שטרי הדיוטות כיון שהוא לדבר מצווה.
לגבי תעודת הזהות גם בזה אין איסור כי תעודת זהות לדעת הגרי”ש אלישיב זצ”ל הינה מוקצה מחמת חסרון כיס, וכיון שבערב חג שבועות זה עומדת תעודת הזהות לשימוש של היתר היא אינה מוקצה.
אמנם טלטולה לאחר השימוש מעוררת שאלה, אך הדבר תלוי לגבי טלטול סכין של מילה לאחר ביצוע ברית המילה – וכיון שלהלכה ניתן לטלטלו לאחר השימוש, הרי שגם תעודת הזהות ניתן לטלטלה, וכך פסק הגר”א נבנצל.
עם זאת ניתן להציג גם צילום תעודת זהות שאז לכל הדעות אין בזה כל איסור, שהרי היא צולמה לצורך היתר, ואין צורך להחזירה.