האבא חלה? אשתו ו-8 ילדים בריאים הצטרפו אליו למלונית קורונה

חשבתם שהמלוניות מיועדות לחולי קורונה? ממש לא רק להם • חולת קורונה במתחם צימרים לחרדים 10: “יש כאן משפחה מבני ברק, שרק ילדה אחת חלתה. באו יחד איתה 14 בריאים. קיבלו פה צימר 5 חדרים, מרגישים באמריקה, ממש מתלהבים” • סיפור הזוי של דאצ'ה על חשבון המדינה
ישראל יוספי
ג' סיון התש"פ / 26.05.2020 19:24

חשיפת חרדים 10: מספר החולים בקורונה מתחילת התפרצות הנגיף בישראל, על פי הנתונים של משרד הבריאות עומד על 16,734 ישראלים, מתוכם 2,146 חולים פעילים. עד כה החלימו מקורונה 14,307 ישראלים.

חולי הקורונה המאומתים מעוברים למלוניות על חשבון המדינה על מנת שלא ידביקו בני משפחה ואנשים בסביבתם. בשיא המגיפה פעלו כ-20 מלוניות למחלימי הקורונה ובהם דן פנורמה, דן ירושלים, הרלינגטון באשקלון, ניר עציון, כינר ועוד מלונות וצימרים.

השאלה הגדולה היא כמה זה עולה למדינה?

חרדים 10 שוחח עם אסתר, שחלתה בקורונה ושהתה במלונית.

“אנחנו מחלימים בצימר בישוב גורן”, סיפרה בשיחה עמה. “יש כאן מעל-300 נפשות ,המשפחות שחולות מגיעות לכאן ומחלימות.

“מה מיוחד בגורן בצפון?” שאלה והשיבה: “מעורבבים כאן גם חיוביים וגם שליליים”.

כלומר?

“אם יש במשפחה חלק חיובי וחלק שלילי הם מחלימים כולם כאן. אלה שיצאו שלילי יכולים לבוא עם החולים לכאן. לדוגמא: נדבקו שני בני משפחה, כל המשפחה הגיעה לכאן”.

את מכירה משפחות כאלה?

“כן. הרבה כאן שלילים וכלל לא חלו. יש כאן משפחה בת 10 נפשות שרק האבא חולה והאישה עם 8 הילדים הגיעו – והם כלל לא חולים. האימא אמרה למי שאחראי על העברת החולים למלוניות שהיא לא רוצה להיות לבד בבית, ללא בעלה, ואישרו לה להגיע לכאן. כך היא סיפרה לי. היא לא היחידה, יש כאן עוד משפחות כאלה”.

היא בריאה והילדים בריאים והסכימו שהיא תיכנס למקום שמיועד לחולי קורונה?

“כן. כולם בריאים גם היא וגם הילדים שלהם. רק האבא חולה. אבל המדינה נותנת את האפשרות לחתום על מכתב, שלאחר שבני המשפחה החולים יצאו שלילים, בני המשפחה הבריאים שכלל לא חלו יעשו בדיקה קורונה – ואם הם יצאו שלילים אחרי השהות עם החולים, ישחררו הביתה את כולם יחד. הרבה אנשים הגיעו למרות שהם שלילים”.

היא מסכנת אותם ומכניסה אותם לכזה מקום?

“כן. אתה לוקח סיכון שתידבק, יש אנשים שאין להם בעיה”.

לגבי האישה והילדים שיצאו שלילים הם נמצאים באותו צימר עם האבא?

“כן, הם ביחד לא מבודדים אותם”.

אסתר הוסיפה וסיפרה: “יש כאן משפחה שהגיעה מבני ברק, שרק ילדה אחת חלתה בקורונה. הגיעו יחד איתה 14 בני משפחה בריאים. הם סיפרו שהגיעו  מבית בגודל של 64 מטר 15 נפשות. קיבלו כאן צימר 5 חדרים, צימר ענק, הם מרגישים באמריקה, ממש מתלהבים. אנשים שוכחים שהם חולים, אם בכלל חולים.

“יש פה אווירה מדהימה, אנשים לא רוצים לעזוב. אומרים לי: הלוואי שיצא לנו חיובי, או לפחות לבן משפחה אחד, כדי  שנוכל להישאר פה כולם ולחגוג  פה את חג השבועות”.

מה זאת אומרת? מי ששלילי לא שולחים אותו הביתה?

“לא. יש לך אפשרות לחכות עד שכל בני המשפחה יבריאו, תמיד יצא אחד חיובי. תחשוב מ-10 בני משפחה אפילו שאחת חלתה, יכול להיות שהיא הדביקה נוספים וכך יישארו כאן”.

סמנכ”ל משרד הבריאות, פרופ’ איתמר גרוטו, אמר בתוכנית עושים ספורט בגל”צ: “לכל בדיקה יש טעויות. במיוחד בבדיקה שאנחנו משתמשים לקורונה ה-PCR  שאיננה מושלמת. בדיקות הקורונה לא מספיק אמינות”.

בשל בדיקות לא מדויקות, אזרחים חולים, אבל גם בריאים – בני משפחה או כאלה שטעו באבחונם – נהנים על חשבון המדינה בנופש מתמשך של ‘הכל כלול’.

חדר למבודד אחד עולה בסביבות 600 שקלים ללילה וכ-70$ לכל בדיקה. כל אחד עובר לפחות בין 5/6 בדיקות. נכפיל ב-10 נפשות חגיגה של אלפי שקלים. תכפילו בעשרות או מאות משפחות והגענו ל’חגיגת מיליונים’.

הסכנה הגדולה הנוספת: מכניסים בני משפחה בריאים לחלוטין לאזור מבודד, שמיועד אך ורק לחולי קורונה והופכים אותו למדגרות.

חרדים 10 שוחח  עם יהודה אבידן, מי שמונה על ידי השר אריה דרעי לפרויקטור של הטיפול בחולי הקורונה במגזר החרדי והערבי.

“משרד הבריאות אישר ש-50% מבני המשפחה שנדבקו  בקורונה יעברו למלוניות ואפשרו גם  ל-50% בני המשפחה הנותרים הבריאים לעבור למלוניות יחד איתם”, הוא אומר.

“כמעט ולא היו מקרים של הדבקה של בני המשפחה  הבריאים במלוניות הקורונה, ההדבקה לא מחייבת מכוח המציאות”.

לדבריו, “לאחר שבני המשפחה החולים הבריאו ועשו שתי בדיקות ויצאו שלילים, גם בני המשפחה הבריאים עוברים את אותה בדיקה פעם אחת. לא פעמיים. לאחר שכולם יצאו שלילים לנגיף  – הם נשלחים הביתה”

משרד הבריאות אישר שאפילו אם כל בני המשפחה הבריאו, ורק אחד מהם יצא חיובי בבדיקה, שאר בני המשפחה הבריאים יכולים להישאר איתו עד שיחלים?

“כן. משרד הבריאות אישר שאם כל  בני המשפחה החלימו  מהנגיף, ונשאר רק  בן משפחה אחד חיובי לנגיף  ניתנת אפשרות לכל בני המשפחה להישאר במלונית. בממוצע משפחה בת-10 נפשות שוהה כחודש ושבוע במלונית”.

השאלה הגדולה: מתחילת המגפה כמה אנשים בריאים שהו במלוניות עם בני משפחה חולים, וכמה זה עלה למדינה?

ניסינו לקבל תגובה מהגורמים המעורים בפרטים, אך לצערנו לא הסכימו לענות על שאלות חשובות אלה.

תגובת משרד הבריאות הייתה מתחמקת ורק לאחר פניות רבות, הם אישרו כי “אולי היו ילדים בריאים לצידם של הורים. יכול להיות שזה מקרה יחודי שנתנו אישור”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "תחקיר.": משהו-משהו איזה גיבורים אתם
    26/05/2020 19:51
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. נראה כלי תקשורת חרדי שמטפל בבית אבות חרדי שנפטרו בו 14 חולי קורונה – ואיך מתעללים ביתר.

  2. שנאת חרדים נוטפת...
    26/05/2020 21:27
    אאא
  3. מי שכתב את הכתבה שיבדוק טוב ,כמה הוא חרדי, או כמה הוא שונא חרדים,
    מה קשה לך? לראות שאנשים נהנים בחינם? אתה לא היית נהנה לקבל נופש חינם.?
    תעבירו את הכתבה לדער שטירמר

  4. לא מבין מה כואב לכם שהם נהנים ? לא מספיק כל כלי התקשורת מחפשים רק רע בחרדים גם אתם ?? וחוץ מזה זה בעיה של המדינה ולא של החרדים אם החרדים רוצים אז רוצים אז מה?? זה שהמדינה מאשרת את זה זה בעיה שלה זכות החרדים לבקש מה שהם רוצים !!! המידנה לא רוצה שלא תיתן אבל אם נתנה שלא תבוא בטענות!!!!
    27/05/2020 00:53
    עזרא
  5. לא מבין מה כואב לכם שהם נהנים ? לא מספיק כל כלי התקשורת מחפשים רק רע בחרדים גם אתם ?? וחוץ מזה זה בעיה של המדינה ולא של החרדים אם החרדים רוצים אז רוצים אז מה?? זה שהמדינה מאשרת את זה זה בעיה שלה זכות החרדים לבקש מה שהם רוצים !!! המידנה לא רוצה שלא תיתן אבל אם נתנה שלא תבוא בטענות!!!!

  6. רק בזכות זה יש בישראל הכי פחות מתים כי הקנאים בין כה וכה ימותו
    27/05/2020 02:24
    מעודד
  7. היהודים יודעים טוב איך לנצל כל דבר לטובה מה שאין כן שונאינו בדיוק הפוך לא יכולים לפרגן לאחר מזה לבד הם מתים ומחליאים

  8. כתבה מהממת
    27/05/2020 02:26
    שירה
  9. וואו איזה כתבה יפה. כל הכבוד לאתר שלכם שלא מפחד ומעלה דברים מעניינם וחשובים. ולכתב שכתב את הכתבה תקשיב את אלוף אני קורא אדוקה שלך. כל הכתבות שלך מאוד מעניינות סחטיין. אלוף!!!!!!

  10. ""פרזיטיות "משובחת""
    27/05/2020 14:22
    איש
  11. “”פרזיטיות “משובחת””