ביהמ”ש: מלכה לייפר כשירה לעמוד לדין – הליך הסגרתה יחודש

בית המשפט המחוזי בירושלים הכריע: ניתן להעמיד לדין את המנהלת לשעבר הנאשמת בתקיפה של תלמידות במלבורן • הוחלט על חידוש המהלכים להסגרתה לאוסטרליה - שם הוגש כתב האישום נגדה • ארגון 'מגן' המלווה את הנפגעות: "כבר מתחילת הדרך טענו שלייפר מתעתעת ברשויות"
חיים טוויל
ג' סיון התש"פ / 26.05.2020 14:20

בית המשפט המחוזי בירושלים הכריע היום (שלישי) כי מלכה לייפר, הנאשמת בתקיפה של תלמידותיה בבית הספר החרדי במלבורן שבאוסטרליה כשירה לעמוד לדין.

עוד הוחלט על חידוש הליכי הסגרתה לאוסטרליה.

החלטת בית המשפט מגיעה לאחר שבינואר האחרון קבע צוות המומחים שמינה בית המשפט כי לייפר מתחזה – וכי ניתן להעמידה לדין.

ההחלטה סוללת את הדרך להסגרתה, אך עורכי דינה ינסו להיאבק במהלך.

עו”ד מתן עקיבא ועו”ד אביטל ריבנר מהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגיבו לאחר ההחלטה: “בית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי מלכה לייפר כשירה לעמוד בהליכי הסגרה. עוד נקבע שמלכה לייפר התחזתה לסובלת ממחלת נפש על מנת לחמוק מהליך ההסגרה.

“משניתנה החלטה זו, נסללה הדרך לדיון בעתירת ההסגרה לגופה באופן ממוקד, זריז ויעיל”.

 מארגון ‘מגן’ המלווה את הנפגעות נמסר: “כבר מתחילת הדרך טענו שמלכה לייפר מתעתעת ברשויות ואנו שמחים שבית משפט קבע כי היא כשירה לעמוד לדין.

“לאחר אין ספור דיונים ומריחות שהשפיעו קשות על המתלוננות אנו מקווים שבית המשפט יקבע דיון מהיר בעניין ההסגרה ויביא סוף סוף לצדק ולמזור לנפגעות.

“בנוסף אנו מצפים שמדינת ישראל לא תגרור רגליים במקרים דומים, ותפעל להסגרה מידית של פדופילים מכל העולם שרואים בישראל כמדינת מקלט”.

לייפר נאשמת ב-74 סעיפים של תקיפה ופגיעה בשלוש אחיות שלמדו בבית ספר שניהלה באוסטרליה. היא נמלטה לישראל בשנת 2008, שעות לאחר פרסום ההאשמות נגדה, וכעבור שש שנים הגישה אוסטרליה בקשה להסגרתה.

הליך ההסגרה שלה נמשך זמן רב, בשל חוסר הסכמות שהתגלעו סביב שאלת כשירותה לעמוד לדין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    קצת חמלה
    26/05/2020 21:41
    מיקי
  1. אני מנסה להבין מאיפה נובעת השנאה וצרות העין הזאת, שחס וחלילה אברך עם 10 ילדים שחלק חיוביים לנגיף וכולם (כל המשפחה) חייבת בידוד, וגרים בד”כ בדירת שלושה חדרים, יוכלו לצאת לראשונה בחייהם לנוח קצת ואולי אפי’ ח”ו להנות, שחייבים ליצר חשיפה שתחסל את האופציה הזאת, חכמים תחשבו שניה לפני שאתם מיצרים דרמות…