אביו של דביר שורק הי”ד: ביתם של הרוצחים נהרס מזמן, זה לא ה-רוצח

חיים טוויל
|
ג' סיון התש"פ / 25.05.2020 23:33
יואב, האב השכול, מסביר כי ביתם של רוצחי בנו כבר נהרס – והדיון בבג”ץ עסק באחד מחברי החוליה • לדבריו, הניסוח הדרמטי מדגיש את האבסורד שבהגנת הבג”ץ על מחבלים, אך הוא יוצר מצג שווא ולפיו לא הרסו את בתי הרוצחים בפועל

יואב שורק, אביו של דביר שורק הי”ד, שנרצח בפיגוע דקירה בגוש עציון באוגוסט 2019, הבהיר הערב (שני) כי בית המחבלים הרוצחים נהרס מזמן ופסק הדין שפרסם בג”ץ בצהריים התייחס למחמוד עטאונה, מי שהיה מפקד החוליה שביצעה את הפיגוע.

”כותרות בחלק מאתרי החדשות מדברות על בגץ שמנע את הריסת בית ‘הרוצח של דביר שורק’. גם חלק מאנשי הציבור מתבטאים כך. זה לא נכון”, כתב שורק בפייסבוק.

עם דחפורים וכלבים: צה”ל הרס את בתי רוצחי דביר שורק הי”ד • צפו

לדבריו, ”ביתם של הרוצחים ימ”ש כבר נהרס. מזמן. הדיון היה על ביתו של אחד מחברי החוליה האחרים. גם הוא רוצח לפי ההגדרה המשפטית והמוסרית, אבל הוא לא הרוצח בהא הידיעה”.

האב השכול ציין כי הניסוח הדרמטי בכלי התקשורת “מביא כותרות” ומדגיש את האבסורד שבהגנת הבג”ץ על מחבלים, אך הוא יוצר מצג שווא ולפיו לא הרסו את בתי הרוצחים בפועל.

שורק מצפה מכלי התקשורת לציין שפסיקת בג”ץ מהיום התייחסה לאחד מחברי החוליה ולא למחבל שרצח את דביר.

הוא מסביר כי הניסוח הנוכחי, שפורסם בכלי התקשורת “פוגע בכל מי שפעלו להריסת הבתים של המחבלים ההם, פוגע באוהביו של דביר ובעיקר פוגע בהרתעה שהיא מטרת הריסת הבתים”.

כפי שדווח בחרדים 10,  בג”ץ ביטל בצהריים צו להריסת ביתו של עטאונה, ברוב דעות השופטים.

השופטת ענת ברון שתמכה בביטול הצו, כתבה: “צו ההריסה שבו עסקינן מכוון להריסת הבית שבו מתגוררים רעייתו של עטאונה ושלושת ילדיו הקטינים, שהינם חפים מפשע ולא גילו כל מעורבות בפיגוע – לא לכתחילה ולא בדיעבד.

“כבר מטעם זה קיים חשש ממשי לכך שצו ההריסה משמש כסנקציה עונשית גרידא, ולא לכך נועדה סמכות הריסת הבתים הנתונה בידי המפקד הצבאי מכוח תקנה 119”.

לדברי השופטת, “חשש זה הולך ומתגבר לנוכח חלוף הזמן מאז הפיגוע ועד למועד שבו הוצא צו ההריסה (חמישה חודשים), ובפרט שעה שבמהלך התקופה וזה מכבר נהרסו בתיהם של כל יתר חברי חוליית הטרור שאליה משתייך עטאונה”.