בנט: מסר של ריפיון כלפי המחבלים • איילת שקד: זו החלטה אומללה

שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט מגיב בחריפות להחלטה למנוע את הריסת בית המחבל שרצח את הנער דביר שורק הי"ד: "קורא לראש הממשלה, שר הביטחון ושר המשפטים לדרוש דיון חוזר ומיידי בבג״ץ" • איילת שקד: "השופט פוגלמן מעניק משקל רב לעוצמת הצפייה של משפחת המחבל"
יוני גרין
ב' סיון התש"פ / 25.05.2020 18:05

יו”ר ‘ימינה’ ח”כ נפתלי בנט הגיב אחר הצהרים להחלטת בג”ץ למנוע את הריסת אחד מבתי המחבלים שרצחו את דביר שורק הי”ד.

”כשר הביטחון הוצאתי צו הריסה על ביתו של הרוצח של דביר שורק. כעת בג״ץ ביטל את הצו, דבר שמחליש את ההרתעה שלנו. אני קורא לראש הממשלה, שר הביטחון ושר המשפטים לדרוש דיון חוזר ומיידי בבג״ץ”, אמר בנט.

הוא הוסיף: ”בחצי השנה החולפת הגברנו באופן דרמטי את הפגיעה במחבלים ובסביבתם, דבר שהביא להרתעה גדולה והגענו לאפס פיגועי רצח נגד ישראלים. אם ממשלת ישראל לא תפעל להפוך את החלטת בג״ץ זהו מסר של חולשה וריפיון כלפי המחבלים, בדיוק הפוך ממה שעשינו עד כה”.

ח”כ איילת שקד הגיבה: “החלטה אומללה של בג״צ. השופט מינץ, שמונה בתקופתי, בדעת מיעוט תמך בהריסה. השופט פוגלמן לעומתו מעניק משקל רב לעוצמת הצפייה של משפחת המחבל (ובלשונו: ‘המשפחה הנפגעת’ (!)), אך מתעלם כליל מעוצמת הצפייה של בני משפחת שורק. מינוי שופטים שמרנים ולאומיים הם הדבר המשמעותי ביותר שמשנה מציאות. תעודת עניות גדולה לממשלה הזו שהשליטה בוועדה למינוי שופטים חזרה לשמאל ולשופטים עצמם”.

בנט  ושקד הגיבו להחלטת שופטי בג”ץ עוזי פוגלמן וענת ברון לפסול את צו ההריסה שהוצא לביתו של המחבל מחמוד עטאונה, אחד מחברי החוליה אשר ביצעה את פיגוע הדקירה בו נרצח דביר שורק הי”ד.

פסק הדין ניתן ברוב דעות, מול דעתו החולקת של השופט דוד מינץ, אשר סבר כי יש לדחות את העתירה ולאפשר את מימוש צו ההריסה.

שופטי הרוב קבעו כי חל שיהוי בהוצאת צו ההריסה, וזאת למשך חמישה חודשים מיום הפיגוע ושלושה חודשים מיום הגשת כתב האישום נגד המחבל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות