פרסום ראשון: דרעי אישר לכל ה’חוצניקים’ לחזור לישראל

שר הפנים החליט לאפשר לאברכים 'חוצניקים' ומשפחותיהם, כמו גם בחורים - לחזור ללמוד בישיבות ובכוללים בישראל • מזהיר: "החשיבות בהקפדה על הנחיות הינה קריטית כי הם מגיעים ממדינות שבהם קיימת התפשטות נרחבת של המגיפה" • ולמה אין סנקציות ובדיקות סורלוגיות?
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התש"פ / 22.05.2020 17:51

פרסום ראשון בחרדים 10: שר הפנים אריה דרעי החליט, בתיאום עם משרד החוץ ומשרד הבריאות, לאפשר לאברכים ובני משפחותיהם, בעלי אשרות שהייה בתוקף, המבקשים לחזור ארצה – לחזור ללמוד בישיבות ובכוללים.

במכתב לראשי הישבות כותב דרעי: “על מנת להקל את התהליך החלטתי כי הפניה תעשה דרך ראשי הישיבות ישירות לרשות אוכלוסין בכתובת מייל ייעודית ולא דרך הקונסוליות”.

במכתב מציין דרעי כי על הישיבה להצהיר כי היא יודעת כי לאברך ומשפחתו יש מקום בידוד לפי כללי משרד הבריאות.

“לגבי בחורים רווקים, יהיה על הישיבה להצהיר כי באפשרותה להתחייב על פנימיה לבידוד לפי כללי משרד הבריאות וכן להתחייב כי הלימודים בישיבה חזרו להתקיים”.

הוא מדגיש: “הנני סמוך ובטוח כי תמשיכו לשמור על ההנחיות ועל הקפדתן כפי שנהגתם עד כה עם תלמידכם”.

לדבריו, “החשיבות בהקפדה על הנחיות הינה קריטית מול אוכלוסיית תלמידים זו וזאת משום שהם מגיעים ממדינות שבהם קיימת התפשטות נרחבת של המגיפה”.

מדובר בתלמידים ואברכים המגיעים מאיזור ניו יורק מוכת הקורונה, כמו גם אנגליה וצרפת.

גורם באחת הישיבות ששוחח עם חרדים 10 אמר: “לא ברור לי  למה דרעי לא דורש בדיקה סרולוגית של האברכים ובחורי הישיבות. אני גם לא מבין למה הוא לא כותב על סנקציות שיוטלו על מי שיפר את ההנחיות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות