סקר בדק: מי האיש שצריך להנהיג את הליכוד ‘ביום שאחרי’ נתניהו?

ניר ברקת: אני מעדיף להיות חבר כנסת במקום לקבל תיק זוטר • מסמן עצמו כיורש של נתניהו: "אני אדע יום אחרי זה להתייצב, להתמודד, לנצח ולהוביל את המדינה" • ומה אומר הסקר - יש לו סיכוי?
אריה ריבקינד
כ"ח אייר התש"פ / 22.05.2020 02:53

בעוד ח”כ ניר ברקת שקיבל הבטחה להתמנות לשר האוצר מצא עצמו מחוץ לממשלה ונשאר חבר כנסת מן המניין – הרי שישראל  כ”ץ, שזכה בתפקיד, יצטרך להתמודד בשנה הקרובה עם גירעון תקציבי ומשבר כלכלי כבד.

מסקר שערך מכון הסקרים ‘דיירקט פולס’ עולה כי רוב בקרב כלל הציבור, היה מעדיף לראות את ניר ברקת בתפקיד על פני השר ישראל כ”ץ.

גם סוגיית היורש של נתניהו ריחפה באוויר לאורך כל תקופת הקמת הממשלה ובסקר נשאלה השאלה: מי צריך להנהיג את תנועת הליכוד ביום שאחרי נתניהו?

נראה שהפער בין כלל הציבור לבין מצביעי הליכוד מעולם לא היה גדול יותר, כאשר בליכוד ברקת מוביל בגדול על פני גדעון סער וישראל כץ.

הנה הנתונים המלאים:

בראיון לחדשות 12 סיפר כי ברקת כי הוא עדיין מעוניין לקבל תפקיד בכיר: “אם ראש הממשלה יחליט, כפי שביקש ממני להיות שר אוצר, בשמחה אקח את התפקיד, או לחליפין תיק בכיר אחר.

“שוחחתי איתו על חלופות אחרות גם – אבל היה לי ברור שתפקיד זוטר אני לא רוצה לקחת. במקום תיק זוטר עדיף לי לשבת כחבר כנסת מן המניין”.

ברקת לא מרוצה מגודלה של הממשלה החדשה: “לא נוח לי עם זה, אני לא חושב שזה דבר נכון. אני חושב שהדבר הנכון, אם כבר עושים ממשלת אחדות, אז שעוד אנשים יוותרו ויהיו פחות תיקים ונוכל לנהל טוב יותר את המדינה, את הממשלה, אבל אני חלק מקואליציה, אני השלמתי עם זה, ואני אעשה את מה שאני יכול לעשות מספסלי הח”כיות”.

ברקת הוסיף: “אני חושב שהיחסים שלי עם ראש הממשלה הם טובים מאוד. אנחנו נמשיך לעבוד ביחד, סיכמנו על פגישה חודשית מעכשיו והלאה, ואין לי ספק שהוא אוהב לשמוע את הרעיונות שלי”.

ברקת נאמן לראש הממשלה ותומך בו לחלוטין. בעתיד הוא מתכוון להתמודד על ראשות הליכוד.

“אני אדע יום אחרי זה להתייצב, להתמודד ולנצח, גם בתוך הליכוד, וגם בסופו של דבר, בעזרת השם, אם אני אקבל את אמון הציבור גם להוביל את המדינה כראש ממשלה”.

המדגם נערך על ידי שלמה פילבר וצוריאל שרון באמצעות Direct Polls LTD, בתאריך ה-21 במאי 2020 בשעות אחה”צ, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 601 נדגמים מהאוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.3%+- בהסתברות של 95%.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ספין של ברקת
    22/05/2020 13:13
    ניר
  1. אני מבין שהכתבה הזו היא כולה ספין אחד גדול של ברקת. אוי ואבוי למדינת ישראל אם ברקת שהוריד את ירושלים מדרגה 4 לדרגה 2 בדירוג הסוציו אקונומי יהיה ראש הממשלה