שלושה בתי דין נגד מנהיג ‘שובו בנים’: “שומר נפשו ירחק ממנו!”

בראש בית הדין עמדו הגר"ש רוזנברג מבד"צ הגר"נ קרליץ זצ"ל, הגר"ש שטרן מ'זכרון מאיר' והגר"י פישר מ'העדה' • לפסק הדרמטי הצטרפו גאב"ד וראב"ד 'העדה', לצד דיינים ורבנים בכירים • "מאחר שחלק מחסידיו המציאו כאילו מותר לצדיק לעשות כל דבר עבירה, יש לעקור דעה אפיקורסית זו"
יוסף גרינבוים
כ"ח אייר התש"פ / 22.05.2020 02:23

שלושה בתי הדין הגדולים בעולם נגד הרב אליעזר ברלנד: לאחר גביית עשרות עדויות וראיות על התנהלותו של הרב אליעזר ברלנד ובדיקה יסודית של עדות כל עד, ובתום סדרת דיונים שנמשכה קרוב לשנה וחצי  פרסמו היום (חמישי) דייני בית הדין המיוחד החלטה נחרצת וחד משמעית: “שומר נפשו ירחק ממנו ומחויבים לפעול בזה”.

ההקלטה נחשפת: הרב ברלנד בדברי זלזול ולעג על הגר”ע זצ”ל

בראש בית הדין עמדו הגאון רבי שריאל רוזנברג, אב בית דין צדק בני ברק מיסודו של הגר”נ קרליץ זצ”ל, הגאון רבי שמואל אליעזר שטרן מדייני בית דין צדק ‘זכרון מאיר’ מיסודו של הרב ואזנר זצ”ל ורב מערב בני ברק, והגאון רבי יהודה פישר, מדייני בית הדין של ‘העדה החרדית’ בירושלים.

לאחר תיאור תוכן העדויות כ”מעשים שלא ייעשו ומעשים חמורים ביותר” קובעים הדיינים: “ברור שעל פי דעת תורתינו הקדושה מי שאינו שומר על דברים שהם מג’ חמורות ואביזרייהו, שומר נפשו ירחק ממנו ומחויבים לפעול בזה”.

להחלטה מצטרפים גאב”ד העדה החרדית הגאון רבי יצחק טוביה ווייס, ראב”ד העדה החרדית הגאון רבי משה שטרנבוך, וגאב”ד זכרון מאיר הגאון רבי חיים מאיר הלוי ואזנר.

מתוך מודעות להיקף העצום של הבעיה, התאחדו שלושה בתי הדין הגדולים בעולם להקמת בית דין מיוחד לבירור הפרשייה, ולאחר שהתגבשה תשתית ראייתית מספיקה הוזמן מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ רשמית לעימות חזיתי עם המתלוננות והשמעת טענותיו.

את מכתב ההזמנה מגבים עוד תשעה מפוסקי הדור החשובים, המביעים את אמונם המלא בבית הדין המיוחד.

הרב ברלנד – הכלוא כעת בבית הכלא עד תום ההליכים המשפטיים נגדו בפרשת ‘עושק שחור’ –  הביע את הסכמתו להתדיין בבית דין זה, בתנאי שיפורסם מכתב שיורה על הפסקת מה שכינה “ההשמצות נגדו”. הדיינים הסכימו לפרסם את המכתב, אך הרב ברלנד חזר בו ולא הסכים להופיע בעצמו בפני בית הדין. במקום זאת הוא ייפה את כוחם של שני נכדיו חיים רייכר וצפניה שינפלד, וכטוען רבני גייס את אבא טורצקי.

לטענת הלוחמים ברב ברלנד, ההזדמנות שניתנה למנהיג ‘שובו בנים’ – שכבר הורשע בגין מעשים חמורים שביצע בנשים – להפריך את הטענות נגדו, נוצלה להבאת עדי שקר, זיוף מסמכים, והחלפת גירסאות מדיון לדיון.

הדיינים מתייחסים בפסק הדין גם בחומרה רבה לשבתאות שהתפתחה בקהילת ‘שובו בנים’, כניסיון להתמודד עם המציאות של “צדיק – עבריין”, כשהם קוראים לציבור “לשרש ולעקור דעה אפיקורסית זו מתוכינו”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סוף סוף
    22/05/2020 13:36
    חנן
  1. הגיע הזמן שיוראו דבר הלכה נגד העבריין הזה…

  2. היו צריכים לעשות את זה כבר מזמן
    24/05/2020 12:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. חבל שהוא הספיק לפגוע בעוד אנשים ונשים

  4. הרב ברלנד
    24/05/2020 14:04
    מרים
  5. עצוב ומצמרר שקמה לה כת של אנשים שחלקם תמימי דרך .ומאמינה ומצדיקה מעשים שלא יעשו. גם אני הייתי בפח הזה.

  6. הרב ברלנד
    24/05/2020 14:07
    מרים
  7. אז הנה הורו. מי יתן ולתמידים תנתן דעת.