בית המשפט: ראש הממשלה נתניהו יתייצב לדיון של פתיחת משפטו

ראש הממשלה ביקש שלא להתייצב לפתיחת משפטו‎ ביום ראשון • הפרקליטות סירבה ובית המשפט אימץ את עמדתה • "הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת המשפט. לא מצאנו כי יש בנימוקי המבקש כדי להצדיק חריגה"
אריה ריבקינד
כ"ו אייר התש"פ / 20.05.2020 16:38

בית המשפט קיבל היום (רביעי) את עמדת הפרקליטות וקבע כי ראש הממשלה נתניהו חייב להתייצב בדיון לפתיחת משפטו ביום ראשון הקרוב.

זאת יממה אחרי שנתניהו הגיש בקשה שלא להגיע להקראת כתב האישום נגדו.

בהחלטה נכתב: “הכלל הוא כי נאשם מתייצב להקראה, שהיא פתיחת המשפט. לא מצאנו כי יש בנימוקי המבקש כדי להצדיק חריגה מכלל זה”.

“לדבריו הוא קרא את כתב האישום מספר פעמים והבין את תכנו, אך זו בדיוק ‘התרומה’ הנדרשת ממנו – להתייצב לדיון ולאשר את הדברים ‏על המבקש, כמו יתר הנאשמים, להתייצב ולומר את דברו בבית המשפט”, נקבע.

בקשת נתניהו הוגשה חרף העובדה שכל הנאשמים נדרשו להגיע לבית הדין בפתיחת המשפט.

יצויין, כי מדובר בדיון שהוא טכני בעיקרו ואינו דורש באופן אמיתי את נוכחות הנאשמים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדינת ישראל חרפה בעולם. חלק מאנשיה בפרט הסמולנים רעים ובעלי עין צרה וקנאה וכל הגועל שבעולם. מה יש ביבי מלך הציל וקידם המדינה. רק תראו במשבר הקורונה באיזה חכמה הנהיג את העם והציל דור שלם ממות לחיים. משיבים רעה תחת טובה. אני מתבייש שאני ישראלי. חובה חובה לבטל כליל המשפט המרושע הזה. לפחות לדחות אחרי שיצא מהנהגת המדינה. כבוד כבוד זה מה שחסר כאן בארץ. הסמולנים הם בהמות דורסות. בושה וחרפה כמה כפויי טובה הדו.רגלים אלה הסמול זה סדום ועמורה
    20/05/2020 17:24
    מזועזע
  1. מדינת ישראל חרפה בעולם. חלק מאנשיה בפרט הסמולנים רעים ובעלי עין צרה וקנאה וכל הגועל שבעולם. מה יש ביבי מלך הציל וקידם המדינה. רק תראו במשבר הקורונה באיזה חכמה הנהיג את העם והציל דור שלם ממות לחיים. משיבים רעה תחת טובה. אני מתבייש שאני ישראלי. חובה חובה לבטל כליל המשפט המרושע הזה. לפחות לדחות אחרי שיצא מהנהגת המדינה. כבוד כבוד זה מה שחסר כאן בארץ. הסמולנים הם בהמות דורסות. בושה וחרפה כמה כפויי טובה הדו.רגלים אלה
    הסמול זה סדום ועמורה