משרד התחבורה: משרד הבריאות אוסר עלינו להפעיל קווים לבני ברק

החל ממחר התחבורה הציבורית תפעל בשעות השיא ללא מגבלת נוסעים - לטובת תלמידי מערכת החינוך • יו"ר אגו"י ברחובות פנה למשרד התחבורה: הפעילו מחדש את קו 319 לבני ברק
יוני גרין
כ"ה אייר התש"פ / 19.05.2020 13:27

השגרה כביכול חזרה, אבל הציבור החרדי ממשיך לסבול ממצוקה קשה בתחבורה הציבורית: בשל הוראה דווקנית ובלתי מובנת של משרדי הבריאות והתחבורה, הם אינם מאפשרים את הפעלת קו 319 המחבר בין רחובות לבני ברק.

בימים האחרונים התקבלו בלשכתו של מחזיק תיק הכספים בעיריית רחובות פנחס הומינר פניות רבות מצד התושבים, המלינים על היעדר אפשרות להגיע בתחבורה ציבורית מרחובות לבני ברק וממנה.

הומינר פנה במכתב רשמי לשרת התחבורה מירי רגב, יחד עם ראש עיריית רחובות רחמים מלול, אולם מלשכתה של שרת התחבורה ציינו כי מדובר בהוראה של משרד הבריאות – ולכן אין אפשרות להפעיל את הקו.

“המדובר בקו חיוני עד מאד לתושבים רבים בעיר. החיבור בין רחובות לבני ברק הוא משמעותי וקו זה נחשב לקו פעיל עד מאד, היות שרבים נדרשים להגיע לבני ברק לצורכי עבודה, לימודים, קניות ועוד”, ציין הומינר במכתבו.

הוא הוסיף: “מורים, תלמידים ושאר התושבים לא יכולים להגיע בצורה סדירה לבני ברק או מבני ברק לרחובות בשל ההוראה המוזרה והבלתי הגיונית של משרדי התחבורה והבריאות שלא להפעיל את הקו, ואני מקווה שהאחראים יתעשו ויפעלו למען הציבור שגם כך סבל חודשים רבים בשל הקורונה”. 

בתוך כך, שרת התחבורה סיכמה היום (שלישי) עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, על חזרה לפעילות בשעות השיא של פעילות התחבורה הציבורית העירונית והבינעירונית בכל רחבי הארץ – לרווחת תלמידי בתי הספר והוריהם.

עוד סוכם, כי בהמשך השבוע ייערך דיון מקצועי על מנת לבחון הרחבת היקפי הפעילות של התחבורה הציבורית, כדי לתת מענה לחזרת המשק לשגרה.

על פי הסיכום, התחבורה הציבורית תפעל ללא מגבלות בשעות הבוקר החל מהשעה 7:00 ועד 8:30 ומהשעה 13:00 עד 15:00, זאת כדי לאפשר הגעה וחזרה סדירה של התלמידים אל בתי הספר ואליהם חזרה.

“החלטה זו מסייעת לרשויות המקומיות להשיב את פעילות מערכת החינוך לשגרה בצל הקורונה”, הסבירה רגב, “אני מודה לשר הבריאות יולי אדלשטיין שהבין את החשיבות הגדולה של חזרת תלמידי בתי הספר לפעילות”.

בעקבות הנחיית השרה, הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה פועלת בשעה זו לממש את ההחלטה מול כלל מפעילי התחבורה הציבורית בישראל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות