מחבל חמאס שנלכד חשף: התאמנו במלזיה לקראת “פיגוע מצנחים”

מפקד חוליה בכח מיוחד של הזרוע הצבאית של חמאס שנלכד ע"י צה"ל חשף פרטים על תוכנית לפיגוע חדירה וחטיפה מהאוויר • לדבריו הוא אומן במלזיה לבצע פיגוע באמצעות מצנחי רחיפה • עד כה נשבו מעל ל-200 מחבלים
נחמן וייס
ג' אב התשע"ד / 30.07.2014 17:59

הישג מודיעיני. מפקד חוליה בכח מיוחד של חמאס  שנשבה, חשף את תוכניות חמאס לפיגוע מהאוויר.

 בכל חטיבה מרחבית של הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, ישנה “יחידה מובחרת”, שנקראת “נוח’בא”, כלומר המובחרים.

היום הותר לפרסום, כי בלילה שבין ראשון לשני לפני כשבוע וחצי, בתאריך ה21.7 לכד צה”ל מפקד חוליה בכח הנוח’בא של חטיבת חאן יונס, שהסתתר במשך כמה שבועות במנהרה כשהוא ניזון ממים ותמרים.

המחבל חשף בחקירתו תוכנית לביצוע פיגוע חדירה לישראל מהאוויר באמצעות מצנחי רחיפה וכן ביצוע פיגוע חטיפה. לדבריו, הוא גויס לחמאס בשנת 2007 והתקדם בתפקידים שונים, במקביל אומן למשימות מיוחדות.

בשנת 2013  נשלח לאימון במלזיה יחד עם עוד 10 מחבלי חמאס אותם לא הכיר קודם. באימון הם למדו לבצע חדירה בעזרת מצנחי רחיפה ולבצע כך פיגועים בתוך שטח ישראל. הכח המיוחד ערך אימון נוסף בתוך עזה בשנה האחרונה, במטרה לגבש את התוכנית הסופית לפיגוע.

בנוסף חשף המחבל כי כחלק מהתוכניות לפיגוע, הוכנו מארבים עם טילי נ.ט. ואף הצביע על עמדה לירי צלפים מהקומה העשירית בבנין הסהר האדום בחאן יונס.

אין זה ההישג המודיעיני היחיד לצה”ל ולשב”כ במהלך “צוק איתן”, בימי הלחימה הצליחו הכוחות להשים את ידם על מפות, אמצעי קשר, ועוד חומרים שסייעו לכוחות הביטחון ללמוד עוד על תוכניות החמאס ועל רשת המנהרות.

בין הפריטים ניתן למצא מפה שנתפסה בכיסו של מחבל שנלכד, ובה תרשים של רשת המנהרות ברצועת עזה, כשעל פי הדיווחים מדובר ב31-32 מנהרות.

אל הכוחות הלוחמים בשטח מתלווים חוקרי שבויים מיחידה 504, היחידה להפעלת סוכנים של אמ”ן, אשר פועלים להשגת המידע מהעצורים הפלסטינים ומהחומרים כבר בשטח. המידע מועבר לאחר מכן לידי גורמי המודיעין בשב”כ וביחידות נוספות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חייבים לנצל את כל המידע הזה כמה שיותר מהר
    30/07/2014 18:12
    noko
  1. לפני שיהיה פתאום הפסקת אש