השליח הדליק ‘מדורה וירטואלית’, אבל אז השוטרים פרצו פנימה

הרב יצחק גרוזמן, שליח חב"ד בראשון לציון, הגה השנה בצל 'משבר הקורונה', רעיון: הוא הקים מדורה וירטואלית על גג ביתו - שתביא את שמחת הילולת הרשב"י לצופים מהמרפסות • אבל הרעש שהקים, לטענת כמה שכנים, היה חזק מדי - ושוטרים שהגיעו לזירה פרצו לביתו ועצרו את החגיגה
חיים טוויל
כ' אייר התש"פ / 14.05.2020 15:43

הרב יצחק גרוזמן, שליח חב”ד בראשון לציון, הגה בצל ‘משבר הקורונה’, רעיון מבריק: הוא הקים ‘מדורה וירטואלית’ על גג ביתו – כדי להביא את שמחת הילולא של הרשב”י לכל תושבי העיר.

התכנית פעלה כמתוכנן: בסביבות השעה 20:00 בערב של ל”ג בעומר, ‘הדליק’ השליח את המדורה שמוקמה על גג ביתו. מדובר על נקודה המשקיפה על רדיוס רחב בסביבה, וניתן לראותה ממרחקים.

הוא החל בתכנית שכללה דברי תורה, שירה וזמרה ומסרים מעדדים לתושבים שניצבו במרפסות הבתים, באמצעות מערכת כריזה.

אלא שאז הופיעה המשטרה והרסה את החגיגה.

המנעול שנפרץ בביתו של השליח. צילום: COL

הרב גרוזמן תיאר את שהתרחש לאתר COL: “התחלנו את התכנית קצת אחרי השעה 20:00 בערב. מדובר במדורה וירטואלית שמוארת בגופי תאורה ומציגה מחזה יפה של מדורה – למרחקים. המסר שלנו הוא דווקא לעודד את הישארות התושבים במרפסות הבית, ושלא יצאו לרחובות.

“בסביבות השעה 21:00 פרצו שוטרים לביתי ללא הודעה מוקדמת, שברו את מנעול הכניסה, והורו על הפסקת האירוע באופן מיידי, למרות כל ההסברים”.

לדבריו, תושבים רבים קבלו על השבתת השמחה באופן כה ברוטלי.

ממשטרת ישראל נמסר:

השוטרים הוזעקו למקום בעקבות דיווחים חוזרים ונשנים שהתקבלו במוקד 100 של המשטרה ובמוקד העירוני מתושבי המקום שהתלוננו על רעש חזק מאוד מרמקולים שהוצבו במרפסת דירת הגג.

עם הגעת השוטרים והתרשמותם כי אמנם מדובר ברעש חזק וחריג בניגוד לחוק, דפקו השוטרים על הדלת במטרה להפסיק את ביצוע העבירה, אולם אלו שהיו בדירה והקימו את הרעש, לא פתחו את הדלת והתעלמו.

השוטרים ניסו בנוסף להתקשר לבעל הדירה, כרזו לעבר האנשים ששהו במרפסת באמצעות ניידת המשטרה וסימנו לעברם באמצעות פנסים, אך זכו להתעלמות מוחלטת.

השוטרים נאלצו לפרוץ את דלת הבית על מנת להפסיק את הרעש ולמרות האמור, הסתפקו השוטרים באזהרה והפסקת הרעש, ללא מתן דו״חות.

צילום: COL
הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב יצחק לא פתח למשטרה את הדלת? התגרה במשטרה?
    14/05/2020 17:50
    יהונתן
  1. אני כעת משוכנע שהמשטרה משקרת. בחיים שלי לא הייתי עושה דבר כזה, להתעלם מהמשטרה, ובטח שהרב יצחק לא היה עושה כן. אחרי שראיתי את ההודעה של המשטרה, אני ממש משוכנע שהם מסוגלים לכתוב כל דבר להגנתם, כולל שקרים.

  2. אז ככה
    14/05/2020 19:28
    חיים
  3. בשיכון ה בבני ברק תושב חילונינהאעיש בקולי קולות כל הרחוב לא יכל לישון. אבל כיון שבלג בעומר מותר להרעיש כל הלילה והוא חילוני זה עניין את המשטרה