דיון חירום בכנסת: גל אירועי אנטישמיות באירופה

בעקבות גל המהומות האנטישמיות הקשות באירופה, הגיעה ארצה משלחת של דיפלומטים ונציגי הקהילות היהודיות באירופה • "מעולם מאז השואה, לא היינו עדים להפגנות אלימות, וונדליזם, אנטישמיות והסתה כפי שהתרחשו השבוע"
שלמה בן חיים
ד' אב התשע"ד / 31.07.2014 07:37

בעקבות גל המהומות האנטישמיות הקשות באירופה, משלחת של דיפלומטים ונציגי הקהילות היהודיות באירופה הגיעו לישראל לדיון דחוף שהתקיים בכנסת, בסיוע הקונגרס היהודי הישראלי בוועדת הקליטה, ובהשתתפות שגרירים ונציגים דיפלומטים ממדינות החברות באיחוד האירופאי.

ולדמיר סלוצקר, נשיא הקונגרס היהודי הישראלי אמר בדיון: “מעולם מאז השואה, לא היינו עדים להפגנות אלימות, וונדליזם, אנטישמיות והסתה כפי שהתרחשו השבוע בכל רחבי אירופה. ממשלות אירופה צריכות לפעול לאלתר בנחרצות ובכל האמצעים המשפטיים ואמצעי האכיפה שעומדים לרשותם  על מנת שאירועים אלה שחצו כל קו אדום לא ידרדרו באופן שיפגע לא רק ביהודים אלא בכל אירופה והעולם”.

נציג הקהילה היהודית בבלגיה, רפי וורנר: “צעקות ‘מוות ליהודים’, “היטלר צדק” ו’לשרוף את היהודים בתאי גזים’  נשמעות באופן תדיר ברחובות. חייבים לפעול עכשיו, אנחנו בשעת חירום”.

הוועדה שמעה עדויות מכלי ראשון על מצבם המדאיג של היהודים ברחבי אירופה ודרשה משגרירי המדינות האירופאיות להעביר לממשלותיהם את דרישת ישראל להבטחת את שלומן של הקהילות היהודיות באירופה, לבלום את התוקפנות המסוכנת נגדן, ולמנוע את ההפגנות האלימות הקוראות לרצח יהודים.

בסיום הדיון בכנסת ירדו חברי המשלחת ל”ביקור חולים” אצל הפצועים המאושפזים בבית הרפואה ברזילי באשקלון.

צילום סטילס ווידאו ועריכה: ברדוגו מדיה ותקשורת

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות