בן יחיד: המחבל הבחין בחייל מרים ראש והשליך אבן על פניו החשופות

סמ"ר עמית בן יגאל, בן 21 מרמת גן, נפגע בראשו מהאבן שהושלכה עליו מגג ביציאה מהכפר יעבד • זהו ההרוג הראשון של צה"ל בפעילות מבצעית מתחילת השנה • אביו לרשת ב: "אסון נפל על ראשי. הוא בן יחיד והתעקש לשרת בסיירת"
חיים טוויל
י"ח אייר התש"פ / 12.05.2020 12:37

סמל ראשון עמית בן יגאל הי”ד, בן 21 מרמת גן, נהרג הלילה (שלישי) בפעילות מבצעית בכפר יעבד שבשומרון, מפגיעת אבן שהושלכה לעברו מגג אחד הבתים.

האירוע התרחש בזמן שהכוח היה בדרכו לצאת מהכפר, והאבן פגעה בראשו של החייל שחבש קסדה.

הוא פונה בניידת טיפול נמרץ למפקדת החטיבה ומשם לבית החולים רמב”ם בחיפה, שם נקבע מותו.

הכוח מסיירת גולני ביצע ארבעה מעצרים בכפר שנמצא סמוך למובא דותן. התושבים במקום יידו לעברם אבנים אך לא התפתחו הפרות סדר גדולות. בשעה 04:30 סיימו הלוחמים את הפעילות והחלו לצאת מהכפר, ואז הושלכה אבן גדולה מגג הבית האחרון ביציאה מהכפר. האבן פגעה בראשו של החייל בזווית שגרמה לפגיעה קשה בראשו. זהו ההרוג הראשון של צה”ל בפעילות מבצעית מתחילת השנה.

בעקבות התקרית פועלים לוחמי צה”ל במקום ומבצעים מעצרים בבית שממנו הושלכה האבן.

הלווייתו תיערך הערב ב-18:00 בבית העלמין הצבאי בבאר יעקב.

בתוך כך, צה”ל מבצע מאז שעות הבוקר תחקיר מקיף על התקרית שבה נהרג החייל עמית בן יגאל בצפון השומרון כתוצאה מזריקת אבן.

מהתחקיר עלה, כי המחבל עמד על גג בית שלוש קומות בפאתי הכפר עם אבן גדולה, וכאשר הבחין שעמית הרים ראשו – השליך אותה לעברו.

ההערכה היא שהמחבל נמלט מהמבנה בו בוצע הפיגוע. בידי שב”כ וצה”ל מספר עצורים מהכפר.

ברוך בן יגאל, אביו של עמית, סיפר בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב על בנו: “אסון נפל על ראשי. הבן היחיד שלי נלקח היום בלילה. הוא ביקש סיירת גולני והלך לשם. אני חתמתי לו את החתימה הארורה הזו. זה הבן היחיד שלי. אין לי שום דבר חוץ ממנו. אני אפילו לא יכול לבכות. אני לא מעכל את האסון הגדול”.

אביו סיפר על החלטתו של עמית ללכת לשירות קרבי, למרות היותו בן יחיד: “במסע לפולין הוא התקשר אליי והתחיל לבכות ואמר לי ‘אבא אני אוהב אותך, עכשיו הבנתי את המשמרות של התקווה ואני רוצה להיות בקרבי – אני מבקש שתחתום לי. אין לנו מדינה אחרת’. חתמתי לו בתל השומר ואמרתי לו אני גאה בהחלטה שלך. אני שבור ומרוסק עכשיו”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב: “בשמי ובשם אזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים כנים למשפחתו של עמית בן יגאל שנהרג הלילה בפעילות מבצעית על ידי בן עוולה. כפי שקרה בכל המקרים בשנים האחרונות, ידה הארוכה של ישראל תגיע למחבל ותבוא עמו חשבון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות