‘ידוענים’ ו’מיוחסים’ קיבלו אישורי Vip לרשב”י, ‘אנשי מירון’ גורשו ונקנסו

זעם בציבור החרדי: בעוד זקני ירושלים שעולים מילדותם נותרו בבית, אדמו"רים בוזו בכניסה, הורים לילדי 'חלאקה' סובבים שבורי לב, ומאות חסידים שביקשו לעלות לציון הרשב"י וצעדו 15 ק"מ ברגל הוחזרו לאחור ונקנסו - 'ידוענים', זמרים ואנשי עסקים נכנסים עם אישורי Vip של המשטרה למירון
חיים טוויל
י"ח אייר התש"פ / 12.05.2020 12:04

בין הכמהים לרשב”י לבין המקומבנים: שוטרי משטרת ישראל ושוטרי משמר הגבול, שהוצבו ביישוב מירון וסביבותיו במטרה למנוע הגעה של המונים אל ציון הרשב”י פתחו את הבוקר (שלישי) עם הגעה של 160 חוגגים בלי אישורים לכניסה – שניסו להגיע בשתי דבוקות לישוב ב’דרך בורמה’,  שביל לא סלול המוביל למירון.

שוטרי משמר הגבול החזירו את החוגגים לאחור, תוך שהם מלווים אותם עם סוסים.

אתמול במהלך היום והערב מנעו השוטרים הגעה של עשרות חוגגים לא מורשים שניסו להגיע לישוב רגלית וברכב, מישובים סמוכים, ומלינות בשטח באוהלים ומערות.

החשודים בהפרת התקנות לשעת חרום, תושבי בני ברק וירושלים, עוכבו וחלקם נקנסו.

יחידת החילוץ גליל כרמל של משטרת ישראל אף נדרשה לחלץ 5 צעירים שהלכו לאיבוד בשטח בדרכם מבית ג’אן לישוב מירון. באיזור הר הילל הם איבדו את דרכם נכנסו לסבך ולא הצליחו להתקדם. הם אותרו במהלך הלילה לאחר 5 שעות של חיפושים על ידי כוחות החילוץ של משטרת ישראל והועברו לטיפול כוחות ההצלה.

בנוסף, חולץ אזרח שהלך לאיבוד בשטח בנחל מירון בדרכו מצפת לישוב מירון.

אלא שבניגוד לכמהים לעלות אל ציונו של רשב”י ביום ההילולא שהורחקו, היו ‘יחסנים’ רבים שהצליחו להשיג מהמשטרה אישורי כניסה מיוחדים, ובהם אנשי עסקים וזמרים – שלא הופיעו על הבמה במקום, כך שלא ברור על בסיס איזה קריטריון אושרה כניסתם.

בציבור החרדי כבר עולים קולות זעם: “זקני ירושלים שעולים למירון מאז גיל שלוש נשארו בבית בלי אישורי כניסה, הורים שנפקדו בזכות הרשב”י והתחייבו להביא את הבן לחלאקה נותרו חפויי ראש בביתם, אבל ה’ידוענים’ קיבלו אישורי Vip”.

צילום: דוברות המשטרה

העיתונאי יאיר קראוס מעיתון ‘מקור ראשון’ צייץ: “ביקורת וזעם מגורמים רבים בציבור החרדי על כניסת הVip של הזמר ואנשי העסקים שליוו אותו. בסביבתו של הרב שלמה עמר מבהירים כי לא הזמינו אותם והטענה כי היו אורחיו היא שקר. באותה שעה, מאות מאמינים שביקשו לעלות למירון וצעדו גם 15 ק”מ ברגל הוחזרו לאחור. מתפתחת לה סערה כעת סביב האירוע”.

 

;

מעדויות של מארגני ההדלקות והאירועים במירון, עולה התנהלות כושלת ורדיפה אובססיבית של המשטרה.

בכיר שמארגן כל שנה את ההילולא צוטט על ידי העיתונאי ישראל כהן: ״כשיש חצי מיליון איש הם מתנהגים יותר מכובד. ביזו אדמו״רים והכניסו בקומבינות ובלי אישורים זמרים חילונים. התגלה שנפלנו קורבנות למלחמה בין שני קצינים בכירים”.

מהמשרד לענייני דת נמסר לחרדים 10: במענה לשאלות עיתונאים בנושא כניסת קובי פרץ, עומר אדם ואבישי נריה – הנ”ל לא נמצאים ברשימת המשרד לשירותי דת או המרכז הארצי למקומות קדושים שאושרו לעלות להר מירון. כניסתם להר לא בוצעה על ידי המשרד לשירותי דת או המרכז הארצי למקומות קדושים.

במשטרה אומרים בתגובה: “הם היו חלק מהאורחים של ההדלקה. לא קבענו את הרשימות. לא המשטרה נתנה להם את הכניסה”.

השר יצחק וקנין מתח כבר אמש ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה במירון, לאחר שאדמו”רים עוכבו בכניסה למירון, עך אף שהיו בידיהם אישורים: “על כל אדם שיש פה על ההר יש בין 40 ל-50 שוטרים. אני לא חושב שהיה צריך את המסה הזו של המשטרה. לצערנו גם הערימו ביורוקרטיה מיותרת על אותם אנשים שהותרו לעלות.

”מפקד אחד לא יודע מה אומר המפקד השני ואני צריך לעלות לחמ”ל המשטרה כדי שיאפשרו לאנשים שנותרו למטה ויש להם אישורים להגיע לכאן. זה מצב שלא יעלה על הדעת”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנשי מירון עלק גועל נפש
    12/05/2020 15:09
    שימי
  1. הפטרונות החרדית ההיררכיה הגועלית חייבת להיעצר

  2. בקול חי בבוקר דברו בגאוה על התפלחות למירון...
    12/05/2020 18:59
    מענין
  3. מה דעת הרבנים בענין?

  4. אל תתרגשו.
    14/05/2020 16:28
    יהודי
  5. לא נראה שבורא עולם ייתן ברכה לכל אלו שנכנסו לקבר בקומבינה בזמן שפיצצו במכות את בני ישראל שבאו לקבר, וכנראה שאלו שנכנסו בקומבינה זכו לקללה כולל מי שדאג שרק הם יכנסו וגם את אלו שפיצצו את בני ישראל במכות כי הם “רק מילאו פקודות”.