איכלר נגד גפני: מי שלא חש געגוע למירון, לפחות שלא יטיף לנו מוסר

אחרי שיו”ר דגל התורה קרא הבוקר לחברי הכנסת והשרים "לשמש דוגמא בפני המוני בית ישראל, ולא להגיע להר מירון" - מודיע ח"כ אייכלר: "דווקא בשנה קשה זו מחובת כל מי שמורשה, להגיע ולהתפלל, ולהתחנן בעבורם" • מודה: "לכתחילה חשבתי לא לעלות השנה למירון". אז למה שינה דעתו?
אריה ריבקינד
י"ז אייר התש"פ / 11.05.2020 14:26

ח”כ ישראל אייכלר, העולה כשישים שנה למירון, עונה בצהרים (שני) לקריאה של ח”כ משה גפני, שקרא הבוקר לח”כים שלא לעלות השנה למירון בל”ג בעומר – ואומר:  דווקא השנה צריך לעלות למירון.

“מה הקדוש ברוך הוא לכל אף רבי שמעון לכל”, אומר אייכלר. “דווקא בשנה קשה זו, כשנגזרה גזירה שנבצר מרבבות יהודים להגיע אל ציון הרשב”י ביומא דהילולא ולבקש ישועות, מחובת כל מי שמורשה, להגיע ולהתפלל, ולהתחנן בעבורם לכל הישועות והנחמות”.

אייכלר תקף את עמיתו: “מי שאינו חש געגועים למירון ומעולם לא בא לשם בל”ג בעומר, לפחות לא יטיף מוסר לשלוחי דרבנן, שהורשו לעלות ולהתפלל והם מקבלים בשבוע האחרון בקשות להזכירם מהמוני יהודים בארץ ובעולם שליבם יוצא למירון והם מבקשים שיעמדו ויתפללו עבורם ועבור כלל ישראל”.

אייכלר הוסיף: “בנימה אישית – לכתחילה חשבתי לא לעלות השנה למירון. אבל היות ואבי הרב מנשה אייכלר ז”ל עלה שבעים וחמש שנה לציון הרשב”י, כולל בשנת תשכ”ז כשבוע לפני מלחמת ששת הימים, כאשר המקום היה בסכנה ורק בודדים עלו לשם במסירות נפש – והיה לשליח ציבור עבור רבבות יהודים שלא יכלו לעלות, אני חש גם השנה חובה לעלות ולהתפלל כשליח עבור כלל ישראל שנבצר ממנו לעלות”.

אייכלר הוסיף: “מי שרוצה שאזכיר את שמו על הציון הק’ יכול לשלוח במייל את שמו ושם אמו: [email protected]”.

כפי שדווח בחדרים 10, יו”ר דגל התורה קרא הבוקר לחברי הכנסת והשרים לשמש דוגמא בפני המוני בית ישראל, ולא להגיע להר מירון.

“בשעה קשה זו, שלא מאפשרים להמוני בית ישראל לעלות להר מירון בל”ג בעומר, עקב החשש מהדבקה המונית של נגיף הקורונה, ישנם חברי כנסת ושרים שבכוונתם להגיע יחד עם עוזריהם”, אמר גפני. “אני קורא להם לשמש דוגמא כלפי כל הציבור ולהימנע מלעלות בל”ג בעומר הזה לציון התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי שבהר מירון”.

עד כה הודיעו השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן כי לא יעלו השנה בל”ג בעומר למירון.

גם ח”כ יעקב מרגי אמר: “‏קטונתי מלהטיף מוסר בימים אלו ובכלל, אני קורא לכל מי שחושב להתחכם ולעלות להר מירון בניגוד להנחיות – אנא כבדו את רבי שמעון ואת עולם התורה. אל תבזו אותנו, די התבזנו בתקופה האחרונה. אני אישית לא עולה למירון למרות שאני נהנה מחופש תנועה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מסר מהשמים
    11/05/2020 14:34
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הנה זו פנייה ישירה ואחרונה מהשמים לח”כים ועסקנים ורבנים ונכדים וכו’ שלנו, ברגע האחרון: אתם משחקים באש. רבי שמעון לא יסלח לכם, כלל ישראל לא יסלח, הקב”ה גם לא יסלח לכם!

    *בימי ה‘בית יוסף‘ רבי שמעון התגלה בחלום למרן ואמר שאם יבטלו את ההילולא שלו, כפי שרצו מטעמי תערובת, תבוא מגיפה [כך מעיד החיד“א בקונטרס מעשי ניסים וכך מספרים גם גורי האר“י].

    *בשנת תקע“ז ביטל אחד מגדולי ישראל את ההילולא, גם כן מטעמי תערובת, ולא הוציא שנתו (עדות הרה“ק ר‘ מרדכי מקרעמניץ זי“ע ב‘חיבת ירושלים‘).

    *בשנת תרע“א שוב פעם הכריז אחד מרבני צפת על חרם שנשים לא תעלינה להילולא – וגם הוא לא הוציא שנתו (מופיע בכל ספרי התקופה). ולמה להביא סיפורים אם הדבר מופיע בשולחן ערוך, ב‘מגן אברהם‘ (סימן תצ“ג), על צדיק אחד שאמר תפילת ’נחם‘ כל השנה משום אבלות, ומכיוון שנהג כן גם בל“ג בעומר לא הוציא שנתו. רחמנא ליצלן.

    *אני מקוה שד‘ ישמור אתכם. שד‘ ירחם עליכם, אתם צריכים הרבה רחמי שמים…. אבל אתם משחקים באש. לפני שבועיים, כאשר גזרתם את מה שגזרתם עכשיו כולם רואים שזה כבר רשעות לשמה. עשרות מקורות קדושים מספרים שרבי שמעון משתוקק להילולא הזאת כל השנה, וכועס על מי שמפר אותה, לָמָּה תָמוּתוּ ???(ירמיהו פרק כז פסוק יג).

    *על ידי רבי שמעון פסקה מגיפת כ“ד אלף תלמידי רבי עקיבא. זו היתה מגיפה נוראה של כאלף ניגפים ביום, ורבי שמעון עצר אותה. גם השנה רק רבי שמעון יעצור את המגיפה. וח“ו להיפך.

    *אפשר בהחלט לראות אצבע אלקים במצב המשתפר, כאשר רשב“י מאותת שאת ההילולא שלו אפשר לחגוג. מי הטיפש שחושב שהמצב המשתפר קשור להוראות משרד הבריאות, בשעה שהן מופרות בכל הארץ ברגל גסה ובמסכה מוסטת. מי שאינו טיפש יודע שזה לא מציאותי שזה יהיה כוחנו ועוצם ידינו. זה רק חיוך מן השמים לקראת ל“ג בעומר.

    *גורו לכם וחוסו על עצמכם! חבל שתשלמו את המחיר ישר מהשמים בקרוב, ושהיהדות החרדית תצטרך בהעדרכם למצוא עסקנים חדשים ח“ו. תבקשו סליחה מרשב“י, תבקשו סליחה מעם ישראל. ברגע האחרון אנחנו מתחננים אליכם: אל תפגעו ואל תיפגעו באש הצדיק! תעצרו את בזיון רשב“י זי”ע ועם ישראל, ותעצרו את המגיפה!

    *לָמָּה תָמוּתוּ ??? (ירמיהו פרק כז פסוק יג)…