הפרקליטה דורשת: לתת לנשים 50% מאישורי ההדלקות במירון

עו"ד אסתר פולק - המייצגת "נשים הפוקדות את ציון הרשב"י", דורשת מהשר יצחק וקנין: "לתת 75 אישורים לנשים, 25 לכל הדלקה" - שתתקיים בל"ג בעומר במירון • "באם מחצית מהאישורים שניתנו, ניתנו לנשים - מבקשת לקבל את רשימת הנשים לפי מגוריהם, גילן, והשתייכותם הקהילתית"
אריה ריבקינד
י"ד אייר התש"פ / 08.05.2020 03:15

השר לשירותי דת, הרב יצחק וקנין, החליט כי עקרון שימור המסורת על הר מירון יהווה עיקרון מנחה בכל הנוגע לקביעת סדרי ההדלקה המצומצמים שיתקיימו בל”ג בעומר בסמוך לציונו של הרשב”י.

עוד נקבע, כי ברשימת משתתפים בהדלקות במירון השנה ייכללו נשים בשיעור שלא יפחת מ-25 אחוזים.

אלא שממכתב ששיגרה עו”ד אסתר פולק – המייצגת “נשים הפוקדות את ציון הרשב”י בל”ג בעומר מידי שנה”  – אל השר, תחת הכותרת “דרישה לייצוג הולם לנשים באירועי ל”ג בעומר”, היא דורשת להעניק לנשים 50 אחוזים מכלל האישורים שינפיק המשרד לשירותי דת.

“משכך”, כותבת העו”ד, “מבוקש לתת 75 אישורים לנשים המיוצגות במכתב זה, 25 אישורים לכל הדלקה, וזאת על מנת לפעול על פי ההוראות החד משמעיות של התקנות”.

עורכת הדין מוסיפה: “באם מחצית מהאישורים שניתנו, ניתנו לנשים, הח”מ מבקשת לקבל את רשימת הנשים לפי מקום מגוריהם, גילן, והשתייכותם הקהילתית”.

עו”ד פולק מציינת במכתבה אל השר, כי “החתומה מטה, יחד עם עשרות נשים ששמותיהן מפורטות מטה בנספח למכתב זה, רגילות לפקוד את ציון הרשב”י מידי חודש בחודשו ובכלל זה כל שנה עולות לציון הרשב”י ביום ההילולא במסירות נפש.

“במשך 40 שנה הן מגיעות למירון  – במלחמות, בפיגועים, בשלג ועכשיו הן מבקשות להגיע גם בקורונה. חלקן תושבות מירון שחייהן סובים סביב הרשב”י, חלקן חוזרות בתשובה שרבי שמעון בר יוחאי הוא המקור לחיות ולחזרה בתשובה שלהן, חלקן נשים בעלות מקצוע שיכול לסייע באירועי ל”ג בעומר.

“המשותף לכולן הוא שהן דורשות שגם תפילתן של הנשים יתקבלו בציונו של הרשב”י ביום ההילולא במירון”.

העתקים מהמכתב נשלחו הרב יוסף שווינגר, מנכ”ל המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים, היועץ המשפטי, מבקר המדינה, והוועדה לקידום מעמד האישה.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מטומטמת קטנה
    08/05/2020 15:14
    גילה
  1. כפיה חילונית