מסובב גב לארץ ישראל? מקורבים לביבי: בנט יכול לשכוח מהדרישות שלו

בנט דרש בשיחה לקבל עבור מפלגתו את תיק הבריאות ואת תיק התחבורה או תיק החינוך בממשלה החדשה • גורם בליכוד: "כל חבר כנסת בימינה רואה עצמו בתפקיד שר" • סמוטריץ': "זאת ממשלה ששברה שמאלה חזק מאוד"
אריה ריבקינד
י"ד אייר התש"פ / 07.05.2020 22:35

מתיחות קשה בין ימינה והליכוד: האם  שר הביטחון נפתלי בנט ומפלגת ימינה יישארו מחוץ לממשלה?

מקורבי נתניהו אומרים הערב (חמישי) כי בנט יכול לשכוח מהדרישות שלו לכניסה לממשלה. כך דווח ב’כאן חדשות’.

ראש הממשלה ושר הביטחון שוחחו הערב בטלפון – לקראת השבעת ממשלת האחדות עם כחול לבן. בנט דרש בשיחה לקבל עבור מפלגתו את תיק הבריאות ואת תיק התחבורה או תיק החינוך בממשלה החדשה.

בנט שב והדגיש כי רצונה של מפלגת ימינה הוא להבין מהם קווי היסוד של הממשלה בשל העובדה שמשרדי המשפטים והכלכלה הועברו לשמאל.

בנט אמר לנתניהו, כי ימינה תצטרף לממשלה רק אם תוכל להשפיע באופן מהותי. זאת לאחר שתמכה בנתניהו ובגוש הימין ללא הסתייגות לאורך חודשים.

לפי שעה נתניהו בכפיות טובה מסרב להיענות לדרישות הללו ובין השניים לא הושגו הסכמות.

גורם בליכוד צוטט בישראל היום: “לצערנו, עד כה כל הצעה שהוגשה על ידי הליכוד לימינה נתקלה בהתנגדות מפני שכל חבר כנסת בימינה רואה עצמו בתפקיד שר. הליכוד לא יכול לתת חמישה תיקים למפלגה של שישה מנדטים. על ימינה לגלות אחריות לאומית ולהצטרף לממשלה”.

מוקדם יותר היום אמר השר סמוטריץ’, כי אם לא תינתן למפלגה יכולת להשפיע – היא לא תהסס לשבת באופוזיציה: “אם אנחנו שותפים ויש לנו יכולת השפעה אז נהיה בפנים. נתניהו לא מנהל כרגע משא ומתן. זאת ממשלה ששברה שמאלה חזק מאוד ואנחנו חושבים שצריך לאזן אותה ימינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הכתבה החצופה ביותר שקראתי בחיי
    08/05/2020 13:18
    .
  1. חוצפנים ושקרנים. משרתים את בנט שקד וסמוטריץ’ השמאלנים האפסים. כמה הם שילמו לכם? רק מחל כל השאר זה סתם שמאל.