שלושה צעירים יהודים מירושלים נעצרו: חשודים בתקיפת ערבים

אבי כץ
|
ג' אב התשע"ד / 30.07.2014 12:54
ביום שישי תקפו כ-11 צעירים יהודים שני צעירים ערבים תושבי בית חנינא • התקיפה אירעה בצומת נווה יעקב • אתמול נעצרו שלושה חשודים; יובאו לדיון בהארכת מעצרם

לאומנות? שלושה יהודים נעצרו אתמול בחשד למעורבות בתקיפת ערבים בסוף השבוע האחרון בירושלים.

ביום שישי תקפה קבוצה של כ-11 צעירים יהודים, שני צעירים ערבים, משכונת אבו חנינא. התקיפה התרחשה בצומת נווה יעקב, כששני הערבים, סאמר מחפוז ואמיר שוויקי בני 20, הגיעו למקום לחפש כרטיס שאיבדו.

הצעירים היהודים התנפלו עליהם והכו אותם באכזריות, עם מחבט בייסבול, ברזל וגז מדמיע. עוברי אורח הזעיקו את המשטרה, אך הצעירים הספיקו להימלט מהזירה.

אמש, נעצרו שלושה יהודים החשודים שהיו חלק מהקבוצה, והם יובאו הבוקר לדיון בהארכת מעצרם בבית משפט השלום בעיר. יתר החשודים טרם נעצרו. על פי החשד, המעשה בוצע על רקע לאומני.

מחפוז סיפר לוואלה! חדשות כי הגיעו לצומת נווה יעקב בכדי לחפש את כרטיס העבודה של שוויקי, שאבד לו. “לא מצאנו אותו, אז אמרנו שנשב קצת ליד הרמזור. פתאום בא אליי בחור אחד ושאל אותי ‘יש לך סיגריה?’. אמרתי שלא, וזהו”.  אחרי כמה דקות חזר הבחור עם עוד חברים, “הם היו עשרה, 11 אנשים. ראיתי שיש להם מחבט, ברזל וגז מדמיע. הם לא אמרו כלום, רק ‘ערבים, ערבים’. בכוחות אחרונים צעקתי ‘אמיר! אמיר!’. רציתי לעזור לו, אבל לא הצלחתי לזוז. ראיתי שהם הכו אותו בעיקר”.

לטענתם, המשטרה חקרה אותם בעודם שרועים פצועים על הקרקע, ולא פינו אותם באמבולנס לבית חולים. רק חצי שעה מאוחר יותר השוטרים לקחו אותם לבית חנינא, ובני משפחתם העבירו אותם לבית החולים אל-מוקדסאר שבשכונת א-טור.

השניים ביקרו את אופן הטיפול של המשטרה במקרה. לדבריהם, כאשר הגיעה ניידת משטרה, אף שמצבו של שוויקי היה קשה, החליטו החוקרים לחקור אותם בשטח, בעודו שרוע על הקרקע. “חקרו אותנו שם, על הרצפה”, אמר מחפוז. “אמרו לנו ‘אתם לא צריכים אמבולנס’. רק אחרי חצי שעה לקחו אותנו לבית חנינא”. את השניים העבירו בני משפחתם לבית החולים אל-מוקאסד שבשכונת א-טור בעיר.