לשכת המפכ”ל: הפריצה לביתם של הזמרים דיקמן בפסח הייתה חוקית

פרסום ראשון בחרדים 10: אחרי ש'בצלמו דרש מלשכת המפכ"ל הבהרה מדוע נותקו הרמקולים בביתם של הזמרים דיקמן בעת התפילה - בלשכה משיבים: "האכיפה בוצעה כדין"
חיים טוויל
י"ג אייר התש"פ / 07.05.2020 17:24

פרסום ראשון בחרדים 10: פריצת המשטרה בערב חג שביעי של פסח אל תוך בית האחים הזמרים יואלי ורולי דיקמן בבני ברק – הרעישה את הרשת.

האחים שידרו באינטרנט מביתם את תפילת החג, כאשר שוטרים פרצו פנימה מהמרפסת – והפסיקו את השידור, בטענה שהאחים הקימו רעש חזק וחריג, בניגוד לחוק.

בעקבות כך התחוללה סערה, כאשר ח”כים רבים פנו לשר לביטחון פנים, שמצידו אכן דרש לחקור את המקרה: מדוע מתנכלים לתפילה פרטית אשר תואמה מראש על ידי עיריית בני ברק והתקיימה לפי ההגבלות ללא נוכחות בני אדם מבחוץ.

בתלונה שהגיש היועמ”ש של ‘בצלמו’, עו”ד מיכאל ליטווק, למח”ש הובהר כי טענות המשטרה מתייחסות לשעות המנוחה אך בענייננו, המדובר בשעה עשר בבוקר, והאחים פעלו ברמת הדציבלים המותרת ולא בשעות המנוחה.

“לשוטרים לא הייתה כל סמכות לבצע פריצה לשם הפסקת הרעש” נכתב בתלונה.

במקביל פנה ‘בצלמו’ ללשכת המפכ”ל בבקשת הבהרה מדוע נותקו הרמקולים בעת התפילה.

במענה ששוגר מלשכת המפכ”ל נכתב כי הם דוחים את כל הטענות.

“האירוע עצמו נפתח בעקבות תלונות של שכנים על מטרד רעש. השוטרים הגיעו למקום וביקשו מהמשתתפים להנמיך. לאחר מכן שוב הוגשו תלונות מצד שכנים על המשך הרעש, אך הפעם כשהשוטרים דפקו בדלת והזדהו כשוטרים, סירבו בעלי הדירה לפתוח ולכן לא נותרה ברירה למשטרה כי אם לפרוץ מהגג.

“גם אז הם שוב ביקשו להנמיך אך סורבו ולכן נותקו הרמקולים”.

בנוסף נכתב כי השוטרים ויתרו לדיירים במקום ונתנו רק אזהרה במקום דו”ח כספי.

בלשכת המפכ”ל מדגישים, כי יחידות המשטרה כולם, ובכללם תחנת בני ברק, פועלות לשמירת הסדר הציבורי ללא משוא פנים.

מארגון ‘בצלמו’, שהגיש את התלונה – נמסר: “מצער ששוב משטרת ישראל במקום לעשות חשבון נפש עם עצמה מאשימה את כולם ואף מתגאה שלא נתנה דו”ח. מדובר היה בתפילה חגיגית שתואמה מראש וחבל שנקטעה.”ארגון בצלמו ימשיך להגן על זכויות האדם של כלל אזרחי ישראל ובפרט התושבים החרדים, שנפגעים שוב ושוב ומופקרים על ידי חלק מרשויות החוק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות