‘פתאום רובינשטיין מפחד לפתוח את החינוך המיוחד, זו התעללות’

בעוד שבכל הארץ החל כבר לפעול מתווה הלימודים של החינוך המיוחד - בעיריית ב"ב הכל מקרטע • אבא לילד עם אוטיזם: "העסקים פתוחים, אבל מה שמפחיד את ראש העיר, זה לפתוח את החינוך המיוחד. לא אכפת לו מהסבל" • העירייה: "נדרשה היערכות מיוחדת ואמצעים תקציביים נוספים"
אריה ריבקינד
י"ג אייר התש"פ / 07.05.2020 14:41

בעוד שבכל רחבי הארץ החל כבר ביום שלישי לפעול המתווה של החינוך המיוחד, שהיו בין הראשונים לחזור אל ספסל הלימודים, במתכונת של 6 שעות ביום, 5 ימים בשבוע, עם הסעות – בעיריית בני ברק הכל מקרטע, וההורים נואשים.

“פשוט הזוי מה שקורה בעיריית בני ברק”, אומר תושב בני ברק, אבא לילד בגיל 6 עם אוטיזם הלומד בגן חינוך מיוחד בשיחה עם חרדים 10. “הסופרים והעסקים פתוחים, מתכננים לפתוח את המקוואות, תלמודי תורה נפתחו בקבוצות של 15 תלמידים – אבל מה שמפחיד את ראש העיר, זה לפתוח את החינוך המיוחד”.

האב תוקף: “כל העיריות בארץ כבר פתחו, רק בבני ברק ראש העיר רובינשטיין פתאום מפחד, כאילו שכחנו שמדובר באחד שהוא הדוגמא הבולטת ביותר להפרת כללים כשצולם בחתונה, ובמקום להודות לחיילים שסיכנו עצמם לעזור בסגר הוא נלחם בסגר בכל כוחו ודרש שיפתחו בניגוד להמלצת אנשי המקצוע. פתאום נהיה פחדן על הגב של ילדי הגנים של החינוך המיוחד”.

לדבריו, “הזוי שהוא מפחד למרות שבגנים של החינוך המיוחד יש גם כמה חדרים בגלל הטיפולים, כך שאפשר לשמור מרחקים. מדובר גם בלי ארוחות משותפות, ובנוסף חותמים על התצהירים ומודדים חום. והרי  כמעט שאין בעולם כולו הדבקה בגילאי הגן האלו, אז מה הבעיה? אפשר להביא אפילו רק 8 אנשי צוות במקום הצוות הרגיל הגדול (יש לפחות 14 בגנים המושקעים), ולפתוח רגיל עם הסעות”.

האב מוסיף: “במתכונת הנוכחית – שהיא 3 וחצי שעות רק 3 פעמים בשבוע, בגלל שאין הסעות, רוב הילדים בכלל לא מגיעים לגן. שמעתי גם מהגננות שהעירייה לא הביאה להם מספיק חומרי חיטוי והן נאלצות לקנות מכספן הפרטי בשביל להגן על עצמן ועל הילדים”.

האב טוען עוד, כי במחלקת החינוך בעירייה אמרו ש”זו נטו החלטה של רובינשטיין, אנחנו חסרי אונים”.

ההורה מציין כי הוא שוחח עם עוד הורים לילדים מהגן, וגם “הם מתארים את הסבל שעוברים הילדים, זו ממש התעללות. ילדים חווים נסיגה בכל הטיפולים האישיים שעוברים, ועוד המון קשיים כתוצאה מחוסר מסגרת – ואצל ילדי החינוך המיוחד זה כפול עשר לפחות מילד רגיל. יש לי 3 ילדים ואחד מתוכם עם אוטיזם. אם הייתם רואים את הנסיגה והקושי בהכול, הייתם מבינים על מה אני מדבר”.

מעיריית בני ברק נמסר לחרדים 10 בתגובה: “בני ברק הצליחה לצמצם משמעותית את מספר החולים בעיר, אבל מדובר במאבק בלתי פוסק שדורש זהירות ומעקב.

“מטעמי זהירות מונעת העירייה חזרה מהירה של מוסדות החינוך המיוחד לתפקוד ופעלה לעשות זאת באופן מדורג וכך גם מערך ההסעות, באחריות כפולה ומכופלת – כעיר שחוותה יותר מכל את משמעות הקורונה וסכנתה.

“נדרשה לכך היערכות מיוחדת ואמצעים תקציביים נוספים בכדי לחדש את ההסעות במתווה שתואם את הגבלות הקורונה ואת הדאגה הייחודית נוכח מצב התחלואה בעיר, בזהירות קפדנית ואחריות כפולה לשלומם של התלמידים וצוותי ההוראה, מלווי ההסעות יחד עם הבטחת שלומם ושלום תושבי העיר כולה.

“גם כעת משהוסדרו ההסעות והוסדר מתווה פעילותם, העירייה תעקוב אחר מצב התחלואה וההתפתחויות ותבחן בהתאם את מתווה החזרה לשגרה במערכת החינוך”.

אבל ההורים טוענים שאין הסעות עדיין. 

“לגבי ההסעות יש הסדר. יעדכנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות