ארגוני השמאל מתנפלים על ליאון: מדוע אתה מקשיב לגר”ח קניבסקי?

מוסדות החינוך החרדיים לבנות מהציבור הליטאי בירושלים יישארו סגורים - בהתאם להנחייה של הגר"ח קנייבסקי • ארגוני השמאל: אין כל בסיס חוקי לכך שראש עירייה יכפיף את חוות דעתו לעמדתו של רב - לפתוח מיד אחרת ננקוט בצעדים משפטיים
אריה ריבקינד
י"ג אייר התש"פ / 07.05.2020 14:08

בהתאם להנחיה של מרן הגר”ח קניבסקי, ראש העיר משה ליאון החליט: מוסדות החינוך החרדיים לבנות של הציבור הליטאי בירושלים – יישארו סגורים.

בעקבות ההנחיה פנו מספר ארגונים חברתיים מהשמאל במכתב בהול לראש העיר בדרישה לבטל את ההחלטה: “אנו דורשים כי כל המוסדות בעיר יפתחו לאלתר בהתאם להנחיות הממשלה, ללא כל אפליה מגדרית או אבחנה פסולה אחרת”.

במכתב, שנשלח מטעם חדו”ש-לחופש דת ושוויון, שדולת הנשים בישראל, מרכז רקמן לקידום מעמד האישה – הפקולטה למשפטים, אוניברסיטת בר אילן, והתארגנות ‘הציבור החרדי ממלכתי’, מדגישים הארגונים כי החלטה זו, לטענתם, היא מפלה ובלתי חוקית.

“עיריית ירושלים, כמו כל רשות במדינת ישראל, מחויבת לעקרונות שעל פיהם כל ילד וילדה, נערה ונער בישראל זכאים לחינוך על פי דין; ואפלייתם על בסיס מגדרי אסורה מכל וכל…”

עוד נכתב, כי ההחלטה “מונעת מבנות לקבל שירות ציבורי המוענק לבנים ללא שמתקיימת כל הבחנה רלוונטית המצדיקה אבחנה בין המינים, ומנוגדת בכך גם להנחיות היועמ”ש בנושא”.

כותבי במכתב טוענים עוד, כי אין כל בסיס חוקי לכך שראש עירייה בישראל יכפיף את חוות דעתו לעמדתו של רב, וכי הסמכויות הרלוונטיות בנושא הוענקו בדין לרשות המקומית ולמשרד החינוך.

הארגונים הפונים הצהירו כי הם דורשים שכל המוסדות בעיר יפתחו לאלתר בהתאם להנחיות הממשלה, ללא כל אפליה מגדרית או אבחנה פסולה אחרת, שאם לא כן לא יהיה מנוס מנקיטת צעדים משפטיים מידיים בעניין.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות