ממצאים מפחידים: 70 אחוז מתושבי השכונה החרדית חלו בנגיף קורונה

חרדים 10
|
י"ג אייר התש"פ / 07.05.2020 13:29
על פי נתונים שפרסמו במכתב של ‘ועד השכונה’ בקראון הייטס לתושבים, מסקר מיפוי שנערך עם 2000 משיבים עולה: 70 אחוז מתושבי השכונה חלו בנגיף, 60 אחוזים פיתחו תסמינים קשים ונושאים נוגדנים • “כקהילה ניכנס לשלב חדש שנקרא ‘הכלה’. אין עוד שריפה שמשתוללת בקרבנו”

מאות חרדים – תושבי השכונות החרדיות בברוקלין, והערים מונסי ולייקווד – נפטרו במגפת הקורונה בחודשיים האחרונים, ואלפים אחרים אושפזו בבתי חולים.

אחת השכונות שנפגעה קשה במגפה הייתה שכונת קראון הייטס, כאשר עשרות מתושבי השכונה, מרכזה של חסידות חב”ד – נפטרו.

בימים אלו אף שבים חלק מהתושבים שהיו מאושפזים במצבים קשים, כשהם מונשמים ומורדמים, חזרה לביתם, לאחר שהחלימו.

עתה, ‘אגודת גדליה’ וד”ר אלי רוזן, הרופא המרכזי של הקהילה,  ערכו סקר מקיף בשכונה בכדי ללמוד כיצד להתמודד עם נגיף קורונה – וגילו שורת ממצאים מדהימה.

על פי הערכה של הסקר עד כה, בו השתתפו כ-2000 תושבים, נראה כי 70 אחוז מתושבי השכונה החסידית חלו בנגיף.

ממכתב של ‘ועד השכונה’ לתושבים על הסקר עולה, כי בקרב אלו שנבדקו לאחר תסמינים, 60 אחוז נמצאו חיוביים לנוגדנים.

לפי הבדיקה נראה כי אלו הסובלים מהמחלה באופן קשה יותר – יותר סוגים של תסמינים, תסמינים חמורים יותר ומשך זמן ארוך יותר – נוטים יותר להיות בעלי נוגדנים.

בהודעה משותפת לתושבי השכונה, כותבים עורכי הסקר: 

“סקרים אלו גורמים לנו להבין שחלק גדול מהקהילה שלנו, 70%, ניהל אינטראקציה משמעותית עם הנגיף. מכך ניתן להסיק שיש רק מיעוט יחסי שנשאר פגיע למחלה.

אנו סבורים כי אלו שיש להם נוגדנים עשויים להיות חסינים לפחות בטווח הקצר, למרות שאנו סבורים כי הדבר מספק מידה מסויימת של הגנה, אולם לא ברור אם וכיצד הדבר קשור לחסינות במימד הקהילתי.

עם זאת, אירועים ממשיכים להתרחש בקראון הייטס, ויש כאלו שטרם הושפעו מהמחלה, והדבר המדאיג ביותר הוא הקשישים.

אנו כקהילה ניכנס לשלב חדש שנקרא ‘הכלה’. אין עוד שריפה שמשתוללת בקרבנו. עם זאת, וכדי להישאר בטוחים, עלינו להכיל מקרים חדשים ולמנוע התפשטות המחלה לאלו שעדיין לא נפגעו.

יש לקחת בחשבון שבקהילות אחרות בעולם עשויים להיות בשלבים מוקדמים יותר של המגיפה, ואנו ממליצים לדחות אירוח עד שהסכנה תחלוף”.