צפו בשידור ישיר: הכנסת מצביעה על החוקים של “ממשלת החילופים”

מליאת הכנסת החלה היום להצביע על 1000 ההסתייגויות של האופוזיציה לחוקי הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ • לאחר סיום ההצבעה על ההסתייגויות תחל ההצבעה על סעיפי החוק עצמו, שצפוי להיות מאושר בקריאה שנייה ושלישית במהלך הלילה
חרדים 10
י"ב אייר התש"פ / 06.05.2020 18:07

מליאת הכנסת החלה היום (רביעי) להצביע על אלף ההסתייגויות של האופוזיציה לחוקי הרוטציה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו”ר כחול לבן בני גנץ. יו”ר הוועדה שהכינה את החוק איתן גינזבורג אמר: “אנחנו מבקשים לעגן את האופציה הזו של ממשלת חילופים וממשלת רוטציה בחוק יסוד. ההצעה לא משנה את המשטר הדמוקרטי בישראל וגם לא פוגעת בדמוקרטיה בישראל. היא בסך הכל מוסיפה דרך חדשה ונוספת להקמת ממשלה למקרה של מבוי סתום פוליטי”. לאחר סיום ההצבעה על ההסתייגויות תחל ההצבעה על סעיפי החוק עצמו, שצפוי להיות מאושר בקריאה שנייה ושלישית במהלך הלילה.

יו”ר יש עתיד-תל”ם יאיר לפיד תקף את החוקים: “במשך שלוש שנים מנהל ראש הממשלה מערכה נגד שלטון החוק בישראל. הוא ואנשיו מסבירים לנו כבר שלוש שנים שאי אפשר לסמוך על המוסדות של הדמוקרטיה. את כל זה מחליפים במשפט ש’הרוב קובע’. אני מסכים שהרוב קובע אבל זה לא הדבר היחיד בדמוקרטיה. זו לא ממשלת חירום. אין דבר כזה ממשלת חירום של 36 שרים ו-16 סגני שרים. החוקים האלו הם תוצר של חשדנות ואי אמון בין הצדדים. כולנו יודעים שבהזדמנות הראשונה שתהיה אתם תרמו אחד את השני”.

יו”ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן אמר במליאה: “נתניהו רוצה להגיע למחר ולקבל 61 חתימות ולהחליף את יו”ר הוועדה המסדרת. ואז יהיו לו שבועיים לחפש תירוץ למה לקחת את מדינת ישראל למערכת בחירות רביעית. ואני פונה מכאן ליו”ר הכנסת בני גנץ – תחשוב טוב מחר לפני שאתה מעביר 61 חתימות ואת ראשות הוועדה המסדרת לנציג הליכוד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות