ביבי התלונן אישית במשטרה: פעיל שמאל מאיים לרצוח את בני יאיר

ראש הממשלהו הגיש תלונה במשטרה נגד פעיל השמאל חיים שדמי, שמפגין מחוץ לבית ראש הממשלה, ואיים לפגוע בבנו יאיר - וקרא להשליך בקבוק תבערה על המעון בבלפור: "ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים" • בתיעוד שדמי אומר: "אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים"
חיים טוויל
י"ב אייר התש"פ / 06.05.2020 17:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיש בצהרים (רביעי) תלונה למשטרת ישראל בגין הסתה בוטה לאלימות נגדו ונגד בנו יאיר.

התלונה הוגשה לאחר שפעיל שמאל קיצוני, חיים שדמי, הפגין מול בית ראש הממשלה בירושלים ותועד קורא קריאות הסתה לרצח נגד יאיר נתניהו, לצד אמירות הקוראות להשליך בקבוק תבערה על בית ראש הממשלה.

“ההסתה בשמאל הקיצוני חצתה קווים אדומים. מדובר באיומים ממשיים על חייו של בני. אסור להתעלם מאיומים אלה”, דברי נתניהו.

 

את התלונה למשטרה הגיש נתניהו בעצמו כשביקש שקצין משטרה יגיע לביתו.

ראש חטיבת החקירות, תנ״צ דודו בוהני, התייצב במעון בבלפור לגבות ולהחתים את נתניהו על התלונה.

לא זכור בעבר מקרה דומה שראש ממשלה מתלונן בעצמו במשטרה.

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פרסם מוקדם יותר היום  בחשבון הטוויטר שלו סרטון בו נראה איש שמאל מאיים עליו.

בתיעוד שפרסם נתניהו נראה האיש מאיים: “יאיר תזכור את ההבטחה שלנו. זה נראה רחוק מאוד. אמרנו לך כל הזמן, אנחנו יודעים למה אתה צריך מאבטחים. תאמין לי שאנחנו יודעים, יום אחד אתה תהיה בלי מאבטחים – בום. אין לדעת”.

נתניהו כתב: “וואו!  מאיים על חיי במפורש במגפון מול בית ראש הממשלה!”. הוא ציין כי  הגיש כבר בעבר תלונה למשטרה אך העיד שלא קיבל עליה שום מענה.

השר לביטחון פנים גלעד ארדן הגיב: “יאיר בוקר טוב, זה אכן איום חמור וישיר שמהווה להבנתי הסתה לאלימות ועבירה פלילית.”ביקשתי מהמשטרה עדכון דחוף האם הוא טופל ואיך.”עם זאת, חשוב להדגיש, שבעבירות של הסתה והתבטאויות אלימות, ההחלטה אם לפתוח בחקירה פלילית אינה של המשטרה אלא רק של פרקליטות המדינה שמנחה את המשטרה”.

מדוברות המשטרה נמסר:

בהמשך לפניות כתבים הרינו לאשר, כי הוגשו במשטרה תלונות על ידי יאיר נתניהו ומי מטעמו, בטענה לעבירות של הסתה ואיומים. כל מקרה המגיע לידיעת המשטרה ובו נטען שנעברו עבירות הסתה, נבדק ומועבר לפרקליטות לעיון והחלטה על המשך ההליך כמקובל, וכך נעשה גם במקרה זה.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חחח
    07/05/2020 10:23
    חנן
  1. אולי יעשו מעצר מנהלי (אה בעצם הוא לא רוצה לעלות לער הבית…)