שטייניץ: חיזיון תעתועים I קרעי: פרומו לחלום בלהות I קיש: הזוי

השר יובל שטייניץ על הדיון בבג"ץ: "בשום דמוקרטיה מערבית לא קרה מעולם שביהמ"ש ביטל את תוצאות הבחירות לאחר הבחירות" • מיקי זוהר: "מקווה שהשופטים לא יקבלו החלטה שתרים יד על הדמוקרטיה" • שלמה קרעי: "11 שחקנים פוליטיים שלא נבחרו מעולם, מבצעים דה-לגיטימציה"
חרדים 10
ט' אייר התש"פ / 03.05.2020 11:13

יו”ר סיעת הליכוד, ח”כ מיקי זוהר, ביקר הבוקר (ראשון) בגלי צה”ל בחריפות את עצם קיום הדיון בבג”ץ על יכולתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, להרכיב ממשלה ולעמוד בראשותה, בשל מצבו המשפטי.

“מקווה שהשופטים לא יקבלו החלטה שתרים יד על הדמוקרטיה”, אמר ח”כ זוהר. “החלטה כזאת משמעותה בחירות רביעיות”.

בהמשך אמר יו”ר סיעת הליכוד כי אם אכן תרחיש הבחירות הרביעיות יתממש, אזי הליכוד ינצח בהן ולאחריהן “נעביר את פסקת ההתגברות ונאפשר לבנימין נתניהו להיות ראש הממשלה”.

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר בראיון שהעניק לענת דוידוב וגולן יוכפז ברדיו 103FM על הדיון בבג”ץ: “בעיני זה חיזיון תעתועים שהדיון הזה בכלל מתקיים. אנחנו חיים בדמוקרטיה ובשום דמוקרטיה מערבית לא קרה מעולם שבית המשפט העליון ביטל את התוצאות הבחירות לאחר הבחירות”.

לדבריו, “דיון בשאלה האם לפסול את נתניהו – משמעותו לבטל את תוצאות הבחירות. העיקרון הדמוקרטי של לבחור ולהיבחר הוא מקודש, אם כבר בית משפט צריך להגן עליו ולא לשאול את עצמו האם אפשר לבטל אותו”.

שטייניץ הסביר: “הזכות לבחור ולהיבחר היא ממש עקרון יסוד בדמוקרטיה”, ולכן בית המשפט העליון “עם קצת צניעות, היה צריך לעשות מה שכול בית משפט נורמלי למשל בארה”ב, היה אומר – ‘זה נושא לא שפיט, שאלת כהונתו או הפסקת כהונתו או התחלת כהונתו של ראש ממשלה מסורה רק לפרלמנט’. למה? כי הפרלמנט הוא גוף נבחר ולכן היא בעצם מסורה באמצעות הפרלמנט למתווה שלנו ל-9 מיליון אזרחים שגם הלכו לבחירות”.

השר שטייניץ הדגיש: “האבסורד שבתי המשפט העליון בכלל דן בנושא כזה. אתה שואל את עצמך – האם הוא שומר שלטון החוק והאם הוא שומר הדמוקרטיה, מגן הדמוקרטיה? מי שמבטל חוקים ויש חוק יסוד הממשלה, מי שדן באפשרות האם לבטל חוקים, קשה לקרוא לו שומר שלטון החוק. מי ששומר של שלטון החוק לא יכול כל שני וחמישי לפסול חוקים”.

הוא הוסיף:  “בית המשפט העליון פוסק על פי החוקים – איזה חוקים? לא חוקי התורה, לא חוקי הפיזיקה, אלא חוקי הכנסת. בארה”ב על פי החוקה. היחידים שיכולים לשנות את החוקה או את חוקי היסוד זה לא השופטים – זה הפרלמנט”.

חבר הכנסת ד”ר שלמה קרעי מהליכוד תקף את הדיון בבג”ץ: “אזרחי ישראל צופים כעת בפרומו לחלום בלהות של כל דמוקרטיה. רשות שופטת דנה בחוקי יסוד וב’אובר רולינג’ על הצבעתם של יותר משלושה מיליון אזרחי ישראל. 11 שחקנים פוליטיים שלא נבחרו מעולם, מבצעים דה-לגיטימציה ו’בוחנים’ את שיקול דעתם של רוב מוחלט של נבחרי העם. זהו יום שחור לדמוקרטיה הישראלית”.

חבר הכנסת יואב קיש מהליכוד: “תוצאת הבחירות בכנסת ברורות. החלטת הסיעות וחברי הכנסת היום ברורה. היו הרבה ויתורים ופשרות אבל בסופו של דבר מוקמת קואליציה. בג”ץ בדיון היום למעשה שם עצמו מורם מעם ומעל נציגיו (ללא קשר להחלטה). הדיון היום בבג”ץ הוא בשאלה האם שופטי בג”ץ ‘מוכנים’ לקבל את החלטת נבחרי העם.. הזוי”.

שרת התפוצות ציפי חוטובלי: “מי שמצפצף על לשון המחוקק זה 11 השופטים – הם לא היו צריכים להתכנס כי החוק ברור ומפורש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    "מקום המשפט שמה הרשע"
    03/05/2020 18:28
    שלומי
  1. אני מאמין שהם לא יעיזו אבל אם כן לדעתי יהיה פה באלאגן במדינה משהו שלא נראה פה עשרות שנים.