צפו: מה גרם לצעיר היהודי לשפוך משקאות בשווי אלפי דולרים לכיור

צעיר יהודי מבואנוס איירס נפרד מחברתו הגויה המפורסמת, שפך משקאות אלכוהוליים בשווי אלפי דולרים לכיור - ופרסם את התיעוד • מדוע הוא עשה זאת? רבו, שליח חב"ד בשכונת פורטו מדרו, הרב חיים ברוך אוירכמן, מגולל את הסיפור המלא
אבי כץ
ז' אייר התש"פ / 01.05.2020 01:49

צעיר יהודי המתגורר בבואנוס איירס בירת ארגנטינה תועד כשהוא שופך משקאות אלכוהוליים בשווי אלפי דולרים אל תוך כיור.

אז מה הסיפור? מדוע הוא עשה זאת?

רבו, שליח חב”ד בשכונת פורטו מדרו, הרב חיים ברוך אוירכמן, גולל אמש את הסיפור המלא בהתוועדות ׳זום׳ עם חברי כיתתו מהימים בהם למד בישיבת ‘תומכי תמימים בכפר חב”ד:

“מדובר בבחור מבאי בית חב”ד,  שבשנה האחרונה הייתה אצלו קצת חלישות בהשתתפות בשיעורים ובתפילות בבית חב”ד. בהתחלה לא הבנתי כל-כך את הסיבה, אבל בהמשך שלחו לי יהודים מהקהילה פרסומים בתקשורת, שאותו בחור יוצא עם בחורה גויה מפורסמת ועבר לגור אצלה – ואז הבנתי את פשר הדבר.

“בכל אופן המשכתי את הקשר איתו כרגיל. לפני חג הפסח האחרון נתתי לו מצות שמורות כמו בכל שנה.

“באמצע פסח הוא מתקשר אליי ומספר, שברוך ה׳ הוא עזב את הגויה וחזר לביתו. בליבי הייתי בטוח שאכילת המצה – המכונה בזוהר ׳מאכלא דמהימנותא’ (-מאכל האמונה) נתנה לו את האמונה והכוח לעשות את המהלך.

“ואז הוא ממשיך ואומר לי שהסיבה שהוא מתקשר אלי היא, כיוון שיש לו שם עגלה מלאה במשקאות אלכוהוליים והוא הבין שזה ‘חמץ’ – ולכן רוצה לדעת מה עליו לעשות? כי מדובר בהרבה כסף…”

הרב אוירכמן המשיך: “בכל שנה אני מביא לו את הטופס של מכירת חמץ לחתום. אבל השנה, בגלל הסגר, שלחתי לכולם את הטופס של מכירת חמץ בצורה מקוונת.

“שאלתי אותו: ‘לא מכרת את החמץ דרך הלינק ששלחתי לך’? הוא השיב בשלילה. שאלתי: למה? ענה לי שכיוון שהוא היה בבית של הגויה, שיש לה במילא חמץ בבית, אז הוא חשב שהוא לא צריך לעשות מכירת חמץ.

“אמרתי לו בעדינות שאם כך, נראה לי שזו בעיה ואני מבין שמדובר בהרבה כסף… תן לי לבדוק ואחזור אליך.

“ניסיתי למצוא היתרים, כי הוא רצה אולי להניח את זה מחוץ לבית ואם מישהו ייקח את זה משם אז שייקח, ומה שיישאר הוא ייקח בעצמו אחרי פסח – מתוך תקווה שלפחות חלק מזה יישאר אצלו.

“אבל בדקתי את זה וראיתי שלפי ההלכה אין לאדם את הרשות להפקיר בתוך היום טוב וצריך פשוט לבער את זה. אמרתי לו שאני מבין שזה נסיון גדול, אבל הקב״ה ישיב לך כגמולו הטוב – וכפל כפליים.

“לא פירטתי לו איך צריך בדיוק לבער את זה והוא לתומו שפך את זה בכיור ביתו…”

הרב אוייכמן ציין: “מעניין שאחרי שהוא שפך את הכל ועמד בנסיון, הוא אמר לי: ‘תדע לך שהסיבה שהיה לי את הכוח לעשות את זה, זה בגלל שהמשכת לשמור איתי קשר גם כשהייתי עם הגויה, ולא כעסת עליי ולא עזבת אותי. הרגשתי אז את האהבה האמיתית שלך כלפיי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות