ילדים נדבקים ומדביקים: הדוח מבני ברק שמונע חזרה מהירה ללימודים

האם ילדים נדבקים ומדביקים יותר או פחות ממבוגרים? • דו"ח מכון גרטנר, שיוצג מחר בישיבת הממשלה, בדק בבני ברק • ''ניתן לראות שילדים נוטים לחלות פחות, ושהסיכוי שלהם לחלות עולה עם הגיל" • "ממליצים לנהוג במשנה זהירות, ובשלב זה לחזור ללימודים באופן מדורג"
חרדים 10
ז' אייר התש"פ / 30.04.2020 22:04

משרד הבריאות פרסם הערב (חמישי) את הדו”ח של מכון גרטנר המבוסס על מחקר שבוצע במשפחות בבני ברק.

מהדו”ח עולה, כי ילדים נדבקים פחות ביחס למבוגרים וגם מידבקים פחות, אולם אחוזי ההידבקות קיימים.

החוקרים ממליצים לממשלה לנהוג בזהירות ולפתוח את מערכת החינוך בצורה מדורגת.

הדו”ח יוצג בישיבה המקוונת שתיערך מחר ב-10:00 בבוקר, שלאחריה תתקבל החלטה איך תיפתח מערכת החינוך.

מוקדם יותר אמר גורם בכיר במשרד הבריאות על החזרה ללימודים: “יש להתחיל עם בתי הספר (כיתות א’-ג’) ולחכות עם הגנים לפעימה הבאה”.

בדו”ח נכתב: ”ניתן לראות שילדים נוטים לחלות פחות, ושהסיכוי שלהם לחלות עולה עם הגיל. יחד עם זאת, ניתן לראות שתינוקות עד גיל שנה הם בעלי סיכוי גבוה לחלות ביחס לשאר הילדים במשפחה.

”הסבר אפשרי הוא שתינוקות דורשים טיפול צמוד/הנקה מהוריהם, ולכן אם ההורים חולים, הסיכוי של התינוקות לחלות גדול בהשוואה לשאר הילדים”.

מחברי הדו”ח ממליצים, כאמור,  לפתוח את מערכת החינוך בצורה מדורגת: “בכל הנוגע למערכת החינוך שאלה מרכזית היא באיזו מידה הדבקה בתוך מוסדות החינוך תשפיע על קצב התפשטות המגפה הכולל.

“על מנת לענות על שאלה זו יש צורך להתייחס למאפייני ההדבקה, למאפיינים חברתיים של מוסדות החינוך (ריבוי מפגשים בין ילדים), ולמידת היישום של כללי הריחוק החברתי ודרישות שמירת ההיגיינה במוסדות אלו. בהתחשב בכל אלו פוטנציאל ההשפעה של פתיחת מערכת החינוך על התפשטות המגיפה עשוי להיות משמעותי, אך לא ניתן להעריכו בצורה ודאית בשלב זה.

“היות ופוטנציאל ההשפעה של פתיחת מערכת החינוך על התפשטות המגפה עשוי להיות משמעותי, אנו ממליצים למקבלי ההחלטות לנהוג במשנה זהירות, ובשלב זה לבצע את פתיחת מערכת החינוך והחזרה ללימודים, באופן מדורג ובפריסה על פני זמן, תוך כדי ניטור ובקרה כמומלץ בהמשך.

“מאחר והמסקנות לגבי היכולת של ילדים להדביק אחרים הן ראשוניות בלבד, יש להמשיך לעקוב אחר הנושא באופן שיטתי.

“לפיכך, פתיחת מערכת החינוך צריכה להיות מלווה במערך ניטור ובקרה. בפרט, מומלץ להקים מערך שיאפשר ניטור ומעקב אחר מצב התחלואה במוסדות החינוך מרגע פתיחתם, חלקם או כולם”.

המחקר הקיף 562 משפחות שבהן 2,823 אנשים, כרבע מהם בני 0 עד 9 וכרבע בני 10-19. מהנתונים עולה כי כמעט שליש מהילדים החולים  (30-31 אחוז) אינם מגלים סימפטומים של המחלה מדובר בשיעור יותר מכפול מאשר בקרב המבוגרים (13%).

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות