עצומת ‘התפלל וסע’: חלאקה ותפילות ליד רשב”י מהרכבים

ישראל יוספי
|
ו' אייר התש"פ / 30.04.2020 20:45
יעקב חיים מילר, שכבר 17 שנה נמנה על המארגנים הלוגיסטיים של אירועי ל”ג בעומר במירון, מריץ את עצומת ‘הדרייב אין’: לפתוח את אזור ציון הרשב”י למכוניות – מבלי שהעולים ייצאו מהרכב • הח”כים לא נרתמים, והוא זועק: “ציון רשב”י זה לא מוצר חיוני למי שעולה 70 שנה להר מירון?”

לקראת הילולא במיון: בעוד הממשלה מתכוונת לאשר רק שלוש הדלקות ליד ציון הרשב”י במירון, בהשתתפות קהל מצומצם, מתארגנת בימים אלה ‘עצומה’ לראש הממשלה ושרי הממשלה – הדורשת לאשר פתיחה של אזור ציון הרשב”י במירון ביום ל”ג בעומר, למכוניות שיכנסו לאזור הציון, מבלי לצאת מהרכב, בשיטת ‘דרייב אין’.

מי שעומד מאחורי העצומה הוא ר’ יעקב חיים מילר, מנכ”ל חברת האירועים ‘במה ברמה’, שכבר 17 שנה נמנה על המארגנים הלוגיסטיים של אירועי ל”ג בעומר בהר מירון.

בשיחה עם חרדים 10 הוא אומר: “יכולנו לבקש, אם היינו רוצים להשתמש במושג של הפגנה כמו בתל אביב”, הוא אומר. “יש לנו במירון 27 דונם שטחים שהציבור יכול לעמוד בהם. יכולנו לבקש שכל שעתיים יתנו לאנשים אחרים להיכנס להפגין, וכל שעתיים היו נכנסים לאזור הציון 6000 אנשים. אם היינו רוצים להתחכם, היינו מתחכמים 100 פעמים. אבל זה לא אומר שאם אנחנו לא מתחכמים או עושים קומבינות – אז לא צריך לאשר לנו.

“אנחנו אומרים – תנו לנו להריץ מסלול ‘דרייב אין’. יש מנהג שייסד האר”י ז”ל, שהוא מנהג קדום, לעשות חאלקה לילדים במירון. הילדים הרכים האלה, זו היסטוריה שלא נוכל לשחזר להם. זה לא כמו להדליק מדורות. הרבנים שלא הדליקו השנה – ידליקו השנה הבאה. הילדים האלה, אם לא יתנו להם לעשות חאלקה במירון, זה משהו שלא נוכל להחזיר.

“תנו לנו לעשות מסלול שעומד בכללי משרד הבריאות. לא יוצאים מהרכבים. כל רכב המגיע למירון, ייקח לו שם רבע שעה. זה מספיק לו לגזור את השיער, להראות לילד את הציון ולהתפלל”.

כמה חתמו על העצומה עד כה?

“מעל 300 איש, אנחנו בזמן הקרוב נצא בקמפיין גדול יותר”.

המסלול המוצע בו ינועו הרכבים. להגדלה – לחצו על התמונה

עם מי דיברתם על התכנית?

“דיברנו עם חברי הכנסת החרדים. רובם מסתייגים מל”ג בעומר.  הם רוצים לעבוד עבור הישיבות ואחר כך על ל”ג בעומר. מה זה אומר, שאם אתם עובדים עבור הישיבות לא צריך לטפל בעניין ל”ג בעומר?  מה זה קשור?”

הוא מוסיף: “תסבירו לי השיירות שהיו ביום העצמאות. למה זה אחרת?”

אתם רוצים לפתוח את ההר לכולם ?

“כולם יכלו לבוא, בטח ובטח לאלה שעושים את החאלקה לילדים. תסביר לי, למה לא? אם הצימרים נפתחים ביום ראשון והקניונים נפתחים, למה הם לא מבינים שכמו שהקניונים מוצר חיוני לאנשים,  ללכת לבזבז כסף בחנות גרביים – למה  ציון הרשב”י זה לא מוצר חיוני לאדם שעולה 70 שנה להר מירון? אם זה עומד בכללי משרד הבריאות למה לא לאפשר זאת?

המסלול בתוך מירון. להגדלה – לחצו על התמונה

“האנשים יישארו בתוך הרכבים ויתפללו. ל”ג בעומר זה לא רק הדלקות, זה תפילות. הרבה אנשים שיש להם צרות  רוצים להגיע להתפלל, לשפוך את הלב וגם לעשות חאלקה. הציבור רוצה לבוא להתפלל – זה הרבה יותר חשוב מהדלקות.

“אני מנסה להבין איזה אירוע ביטלו בחודשיים האחרונים בכל המגזרים, שיכלו לפתור במסלול רכבים. להבדיל, אם היה מנהג ללכת לראות את האנדרטה של בן גוריון ביום העצמאות היו עושים מסלול שיצפרו במקום להניח זר. אין שום אירוע שיכלו לפתור במסלול רכבים עד עכשיו.

“יבואו ויאמרו – ביום הזיכרון סגרו את בתי הקברות. למה ל”ג בעומר כן? את בעיית בתי הקברות אי אפשר לפתור במסלול רכבים. נתנו למחאת ‘הדגלים השחורים’ לקיים הפגנות אפשרו הפגנות. למה ל”ג בעומר לא?”

מילר מוסיף:  “יטענו שסגרו את המדינה ביום העצמאות? בגלל שסגרו ביום העצמאות, לא תפתחו  בל”ג בעומר, ובגלל שלא פתחו בל”ג בעומר – לא תפתחו בחג השבועות? מה זה קשור? הרי אנחנו מתקדמים ופותחים יותר ויותר מקומות”.

והוא מגלה: “פנו אליי אנשים מאוד עשירים שמוכנים להגיע לנקות את השירותים בציון הרשב”י, רק לזכות להיות במירון בל”ג בעומר”.