עצומת ‘התפלל וסע’: חלאקה ותפילות ליד רשב”י מהרכבים

יעקב חיים מילר, שכבר 17 שנה נמנה על המארגנים הלוגיסטיים של אירועי ל"ג בעומר במירון, מריץ את עצומת 'הדרייב אין': לפתוח את אזור ציון הרשב"י למכוניות - מבלי שהעולים ייצאו מהרכב • הח"כים לא נרתמים, והוא זועק: "ציון רשב"י זה לא מוצר חיוני למי שעולה 70 שנה להר מירון?"
ישראל יוספי
ו' אייר התש"פ / 30.04.2020 20:45

לקראת הילולא במיון: בעוד הממשלה מתכוונת לאשר רק שלוש הדלקות ליד ציון הרשב”י במירון, בהשתתפות קהל מצומצם, מתארגנת בימים אלה ‘עצומה’ לראש הממשלה ושרי הממשלה – הדורשת לאשר פתיחה של אזור ציון הרשב”י במירון ביום ל”ג בעומר, למכוניות שיכנסו לאזור הציון, מבלי לצאת מהרכב, בשיטת ‘דרייב אין’.

מי שעומד מאחורי העצומה הוא ר’ יעקב חיים מילר, מנכ”ל חברת האירועים ‘במה ברמה’, שכבר 17 שנה נמנה על המארגנים הלוגיסטיים של אירועי ל”ג בעומר בהר מירון.

בשיחה עם חרדים 10 הוא אומר: “יכולנו לבקש, אם היינו רוצים להשתמש במושג של הפגנה כמו בתל אביב”, הוא אומר. “יש לנו במירון 27 דונם שטחים שהציבור יכול לעמוד בהם. יכולנו לבקש שכל שעתיים יתנו לאנשים אחרים להיכנס להפגין, וכל שעתיים היו נכנסים לאזור הציון 6000 אנשים. אם היינו רוצים להתחכם, היינו מתחכמים 100 פעמים. אבל זה לא אומר שאם אנחנו לא מתחכמים או עושים קומבינות – אז לא צריך לאשר לנו.

“אנחנו אומרים – תנו לנו להריץ מסלול ‘דרייב אין’. יש מנהג שייסד האר”י ז”ל, שהוא מנהג קדום, לעשות חאלקה לילדים במירון. הילדים הרכים האלה, זו היסטוריה שלא נוכל לשחזר להם. זה לא כמו להדליק מדורות. הרבנים שלא הדליקו השנה – ידליקו השנה הבאה. הילדים האלה, אם לא יתנו להם לעשות חאלקה במירון, זה משהו שלא נוכל להחזיר.

“תנו לנו לעשות מסלול שעומד בכללי משרד הבריאות. לא יוצאים מהרכבים. כל רכב המגיע למירון, ייקח לו שם רבע שעה. זה מספיק לו לגזור את השיער, להראות לילד את הציון ולהתפלל”.

כמה חתמו על העצומה עד כה?

“מעל 300 איש, אנחנו בזמן הקרוב נצא בקמפיין גדול יותר”.

המסלול המוצע בו ינועו הרכבים. להגדלה – לחצו על התמונה

עם מי דיברתם על התכנית?

“דיברנו עם חברי הכנסת החרדים. רובם מסתייגים מל”ג בעומר.  הם רוצים לעבוד עבור הישיבות ואחר כך על ל”ג בעומר. מה זה אומר, שאם אתם עובדים עבור הישיבות לא צריך לטפל בעניין ל”ג בעומר?  מה זה קשור?”

הוא מוסיף: “תסבירו לי השיירות שהיו ביום העצמאות. למה זה אחרת?”

אתם רוצים לפתוח את ההר לכולם ?

“כולם יכלו לבוא, בטח ובטח לאלה שעושים את החאלקה לילדים. תסביר לי, למה לא? אם הצימרים נפתחים ביום ראשון והקניונים נפתחים, למה הם לא מבינים שכמו שהקניונים מוצר חיוני לאנשים,  ללכת לבזבז כסף בחנות גרביים – למה  ציון הרשב”י זה לא מוצר חיוני לאדם שעולה 70 שנה להר מירון? אם זה עומד בכללי משרד הבריאות למה לא לאפשר זאת?

המסלול בתוך מירון. להגדלה – לחצו על התמונה

“האנשים יישארו בתוך הרכבים ויתפללו. ל”ג בעומר זה לא רק הדלקות, זה תפילות. הרבה אנשים שיש להם צרות  רוצים להגיע להתפלל, לשפוך את הלב וגם לעשות חאלקה. הציבור רוצה לבוא להתפלל – זה הרבה יותר חשוב מהדלקות.

“אני מנסה להבין איזה אירוע ביטלו בחודשיים האחרונים בכל המגזרים, שיכלו לפתור במסלול רכבים. להבדיל, אם היה מנהג ללכת לראות את האנדרטה של בן גוריון ביום העצמאות היו עושים מסלול שיצפרו במקום להניח זר. אין שום אירוע שיכלו לפתור במסלול רכבים עד עכשיו.

“יבואו ויאמרו – ביום הזיכרון סגרו את בתי הקברות. למה ל”ג בעומר כן? את בעיית בתי הקברות אי אפשר לפתור במסלול רכבים. נתנו למחאת ‘הדגלים השחורים’ לקיים הפגנות אפשרו הפגנות. למה ל”ג בעומר לא?”

מילר מוסיף:  “יטענו שסגרו את המדינה ביום העצמאות? בגלל שסגרו ביום העצמאות, לא תפתחו  בל”ג בעומר, ובגלל שלא פתחו בל”ג בעומר – לא תפתחו בחג השבועות? מה זה קשור? הרי אנחנו מתקדמים ופותחים יותר ויותר מקומות”.

והוא מגלה: “פנו אליי אנשים מאוד עשירים שמוכנים להגיע לנקות את השירותים בציון הרשב”י, רק לזכות להיות במירון בל”ג בעומר”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שלמה
    30/04/2020 21:27
    שלמה
  1. תפסיק לבלבל את המוח זה פיקוח נפש. לא תהיה שליטה על הקהל כמו בכל השנים. מספיק יש תחלואה בגלל התרגילים של החרדים.

  2. מה עם ונשמרתם? אין לכם תורה, רבי שמעון ודאי היה צועק תשבו בבית.
    30/04/2020 21:30
    אברהם
  3. זה שהחילונים מסתכנים, אנחנו לא צריכים להגרר אחריהם, חוץ מזה שנתוני התחלואה בצבור החרדי גדול פי כמה מהצבור החילוני. עוד פעם אתם רוצים שישמיצו את הצבור החרדי, והם יהיו צודקים,

  4. מה עם ונשמרתם? אין לכם תורה? ר' שמעון ודאי צועק תשארו בבית, פקוח נפש.
    30/04/2020 21:32
    אברהם
  5. אנחנו לא צריכים להגרר אחרי הצבור החילוני שלהם יש ערכים של משק וכו’ אצלינו פקוח נפש מעל הכל. חוץ מזה שההדבקה בצבור החרדי פי כמה וכמה מהצבור החילוני אז משוע להסתכן, עבור חויה לילד גם עם פעם בחיים, תחשבו מחוץ לקופסה איך לחוות השנה עם הילד בצורה אחרת.

  6. הוא צודק
    30/04/2020 23:47
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. האשה צדקנית מספרת.- מאחד שאימו בקשר עם אישה זקנה. (בגיל השמונים ו…)- -אשר היא אלמנה מזה שנים רבות. וגם יתומה כבר מגיל תשע- ונמצאת בבית אבות בירושלים-…

    -וכך: האשה הזקינה הצדקנית מספרת.- שכעת בשעת הקורונה אצלם אין אפשרות לצאת כלל וכלל מהחדר בזמן הזה של הקורונה. והיא חשבה לעצמה על מה ולמה זה הגיע… שהיא כ”כ צריכה לסבול בבדידות הזאת????

    ובלילה אחד.. בא אליה אביה בחלום.. פעם ראשונה בחייה (אשר לא הגיע אליה אף פעם מאז שהיא התיתמה בגיל תשע).

    ואמר לה.. ‘תדעי לך ביתי שכל הקורונה הגיע בגלל ה….’אינטרנט’—–INTERNET … שנמצא בכל העולם. ומשחית את כל העולם. ‘כך גם הנגיף הגיע לכל העולם ומשחית את כל העולם’ רח”ל!!!

    כמובן שרבנים רבים כבר אמרו שזה בגלל הטכנולוגיה וכ”ו ”יהודים תתעוררו” ‘אם לא עכשיו אימתי’??? חבירים היקרים אימתי??? אימתי??? יה”ר שנשמע ונתבשר בשורות טובות!!!!!