ליברמן נגד כחול לבן והחרדים: עשיתם הסכם בזוי, תקבלו בחירות

במהלך הדיון בכנסת ליברמן הסית: "יש לנו את ליצמן במשרד השיכון. דרעי במשרד הפנים וגליל, נגב וגפני בכספים. מה זה אומר לגבי דיור בר השגה לזוגות צעירים ששרתו בצבא?" • "שני רמטכ"לים מאמצים את הגרסה של מועצת גדולי התורה לחוק הגיוס"
חרדים 10
ו' אייר התש"פ / 30.04.2020 16:23

מליאת הכנסת אישרה היום (חמישי) בקריאה ראשונה – ברוב של 72 תומכים מול 40 מתנגדים – את הצעת חוק יסוד: הממשלה (ממשלה חלופית) שנועדה לאפשר את הקמת ממשלת הרוטציה.

כעת חוק הרוטציה חוזר לוועדה המיוחדת להכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נשא דברים במליאה ותקף בחריפות: “אני חייב לציין, איילת, איך תצביעי בהצעת החוק הזאת. מעבר לכך אמר אחד ממנהיגנו הדגולים, שבקואליציה הזאת יש רק גועל. רק גועליציה. אין עקרונות. אין ישראל לפני הכל. רק ג’ובים ותעסוקה לכחול לבן.

“אתם עשיתם הסכם בזוי .יש לכם מקסימום ג’ובים ומינימום השפעה. הכרנו ממשלות של יותר משלושים שרים, אבל לא גם רוטציה וגם מעון שרד לראש ממשלה חלופי וגם סגני שרים. זה עוד לא היה”.

הוא הוסיף: “אתם מייצרים פה הוצאה בלתי סבירה של יותר ממיליארד שקל. מעולם זה לא היה. אתם מייצרים ג’ובים ודואגים רק לעצמכם. אין שום דוגמה אישית. אני שומע שליצמן לא מנהל מו”מ. הוא מודיע לראש הממשלה שהוא לא רוצה להיות שר הבריאות, ורוצה להיות שר השיכון”.

הוא ניצל את ההזדמנות להסית נגד החרדים: “יש לנו את ליצמן במשרד השיכון. דרעי במשרד הפנים וגליל, נגב וגפני בכספים. מה זה אומר לגבי דיור בר השגה לזוגות צעירים ששרתו בצבא, עושים מילואים עובדים ומשלמים מסים? חלום דיור בר השגה שלהם הולך ומתרחק. שוד לאור היום. ראינו לאור הצלחות ליצמן במשרד הבריאות, מה תהיה הצלחה שלו במשרד השיכון ולאיזה כיוון הוא יקח את זה”.

ליברמן המתוסכל המשיך:  “שני רמטכ”לים מאמצים את הגרסה של מועצת גדולי התורה לחוק הגיוס. לנתניהו אין כוונה להקים ממשלה, הוא רוצה בחירות. צ’רציל אמר פעם – או בושה או מלחמה. אתם קיבלתם גם בושה וגם ממשלה. תקבלו בחירות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליצמן עשה עבודה נהדרת ואנו חייבים לו הרבה.
    30/04/2020 20:42
    יהונתן
  1. ליברמן צבוע ומסית.