ההקלטה נחשפת: הרב ברלנד בדברי זלזול ולעג על הגר”ע זצ”ל

יוסף גרינבוים
|
ה' אייר התש"פ / 28.04.2020 22:01
מנהיג ‘שובו בנים’, העצור עד תום ההליכים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בפרשת ‘עושק שחור’ – תועד באחת משיחותיו הסגורות בהשתתפות מקורביו, כשהוא מלגלג בבוטות על מרן הגר”ע יוסף זצ”ל • “השיעורים שלו זה סתם בדיחות, הלכות וקצת בדיחות נבובות וקצת הוא מזכיר את ביבי”

חשיפה בלעדית בחרדים 10: הרב אליעזר ברלנד, העצור עד תום ההליכים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום בפרשת ‘עושק שחור’ – תועד באחת משיחותיו הסגורות, בהשתתפות נכדו חיים רייכר ומקורבים נוספים, כשהוא פוער את פיו בדברי זלזול מחפירים על מרן הראשל”צ הגר”ע יוסף זצ”ל.

“הרב עובדיה יוסף, השיעורים שלו זה סתם בדיחות”.

כשחיים רייכר מעיר: “הלכות ובדיחות נגד אשכנזים” – ממשיך מנהיג שובו בנים:

“הלכות וקצת בדיחות נבובות וקצת הוא מזכיר את ביבי. אני אמרתי יותר אני לא יזכיר את ביבי בדרשות שלי, אל תדאגו”.

בשיחה עם חיים רייכר הוא אמר לחרדים 10: “זה חלק ערוך חתוך ומזוייף ועל כן הוצאתם דברים מהקשרם. לקחו במגמתיות חלק מהשיחה והוציאו אותה מהקשרה. זה חלק משיחה ארוכה שנהלתי איתו וממש לא זאת היתה כוונת השיחה, וזו ממש אינה דעתו על מרן. הוא ניסה להסביר כדרכו איזה עניין למה הוא מתנהג בצורה מסויימת”.

בהמשך שינה גרסה ואמר: “כעת, כשאני משחזר את הדברים בראש, אמנם אני דיברתי עם הרב, אבל הרב ממש לא ענה לי את המילים האלו! פשוט איזה חקיין מעולה שאני גם מבין מי הוא הלביש על השיחה הזאת את קולו של הרב. בקיצור הרב ברלנד מעולם לא דיבר את הדברים הללו נגד מרן הרב עובדיה זצוק״ל ח״ו”.

יש לציין, כי בפגישה מתוקשרת שנערכה בין הרב ברלנד לבין מרן הגר”ע זצ”ל בשנת 2000, מנהיג ‘שובו בנים’ מרעיף עליו דברי שבח רבים, מנשק אותו פעם אחר פעם ומצהיר בפניו כי בישיבת ‘שובו בנים’ לומדים באופן קבוע את ספריו ותלמידי הישיבה אף משתתפים בשיעוריו.

כמו כן, ב’הספד’ שנשא הרב ברלנד על הרב עובדיה זצ”ל הוא מכנה אותו “משיח בן יוסף, כפשוטו, שאילו זכינו הוא היה מתגלה כמשיח”.

אך מההקלטה אותה אנחנו חושפים כעת מתברר כי הדברים הללו נאמרו מן השפה ולחוץ ולצרכים של קבלת לגיטימציה או צבירת כוח פוליטי.

שכן, בשיחות סגורות – הרב ברלנד מתבטא באופן הפוך לחלוטין.

כפי שדווח בחרדים 10, עורכי דינו של הרב ברלנד אף הציגו במהלך דיון הארכת מעצר בבית המשפט,  מכתב הסמכה לרבנות, כביכול, שהעניק הגר”ע יוסף לרב ברלנד – מסמך שהתברר כמזויף.

הרב ברלנד לאחר מעצרו. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנהיג ‘שובו בנים’, שבעבר הודה והורשע בגין מעשים חמורים שביצע בנשים, עצור כעת בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון עושק וניסיון לשידול לגרימת חבלה חמורה.