מוציאה אותי מדעתי אחיזת העיניים המתנכרת של “בדרך שלנו”. די כבר
יותר משמוציא אותי מדעתי עצם הפולמוס המיותר סביב העמידה בצפירה, מוציאה אותי מדעתי אחיזת העיניים המתנכרת של “בדרך שלנו”: “בואו ונאמר פרק תהילים” “בואו ונלמד פרק משניות”.
די כבר עם זה. כל כך מכוער.
וכי מה עושים כל האחרים בצפירה? מצטלבים? מעכסים? פשוט עומדים ולא זזים. תנועה שהיא ממש לא זרה למאמין.
אז יאללה. רוצים להתבוסס בכעסים ישנים (שהיו אולי מוצדקים) ולא לציין – אל תציינו.
אבל אם כבר עושים צעד יפה ושמים אל לב ומציינים – מה טעם לפרוש בבוטות מן הציבור ברגעים גדולים כאלה?
הצווי התורתי “לא תתגודדו” כולל בתוכו שני איסורים. האחד נוגע לאופני ההתאבלות על המתים והשני הוא האיסור להתפלג: “לא תעשו אגודות אגודות”.
הנה מקרה שבו מתאחדים שני האיסורים לאיסור אחד: אם אתם כבר מתאבלים, אל נא תתאבלו אגודות אגודות.
-
זה חוקות האמורי
-
30/04/2020 19:36
זה יהיה מלחמה כמו כל המלחמות
-
-
משיגינער. אכן יצאת מדעתך.
-
בושה שכתב שמכנה עצמו חרדי מטיף לנו שחס וחלילה שנבדל מהאפיקורסים שהרי לא תתגודדו, פשוט לבכות על החרדים החדשים שילדיהם כבר יהיו במחוזות אחרים לגמרי.
-
אין דבר. תמיד יותר יפה לרקוד מה יפית לפני החילונים.
לומר פרק תהילים זה החינוך הנכון, אין שום משמעות לצפירה , המשפחות לא זקוקות לה והציבור הרחב משחק אותה שפתאום הוא זוכר ועצוב ושניה אחרי הצפירה הוא שוכח.
אז כשנמצאים בחוץ באמת אין צורך סתם להרגיז ואפשר לעמוד ( לא שהחילונים כ”כ מתחשבים במה שחשוב לשומרי המצוות, אבל מילא).
אבל שיהודי יתלונן שאומרים פרק תהילים לעילוי נשמת נפטר?.. -
תעשה טובה… את ה’בדרך שלנו’ תשאיר לנו…
בכל אופן עד שתפסיק ללכת בדרך מקבילה לדרך שלנו בשאר השנה..
כשתפסיק לשדר במקומות שאינם לרוחנו… נקבל אותך בזרועות פתוחות
ונשמח לשמוע את דעתך על הדרך שלנו…
עד אז… בבקשה… יצעד כל אחד בדרכו שלו..
אתה בדרך שלך ואנחנו בדרך שלנו… -
זה הכל
-
יפה מאוד
-
עוד אחד…
-
ובד”כ אני נהנה מכתיבתך
הפעם במחילה טעית והלכת רחוק מדי -
קובי חמודי בא נשים דקה בצד את יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל (שגם ביניהם יש מראשית המדינה לא מעט חרדים. גם מקרב בני משפחתי ולכן זה רלוונטי גם ליום הזה אבל נתמקד ביום השואה) הטענות שנשמעות מפי החולנים הם גם ביום השואה שאנחנו מפגינים זילות כלפי השאה כאילו בני משפחתינו לא נהרגו בשואה כאילו שהיטלר ראשית כל לא שנא את היהודים שנראו כמונו כן כן לא אלה שנראו כמוהם למרות שגם אותם הוא הרג כי יהודי לא יכול לברוח מצור מחצבתו ועשיו שונא ליעקב נאמר על כל יהודי. אז הלכו אותם חולנים ונתנו להיטלר את הניצחו בכך שהפכו להיות עם ככל הגויים לעומת זאת אנו אלו שצוחקים להיטלר בפנים ואומרים לו לא הצלחת להשמיד אותנו לא גשמית אבל בעיקר לא רוחנית/תרבותית.ולכן על לנו לקבל שום מוסר מחילונים איך לכבד את זיכרון יום השואה. דבר שני האבסורד הכי גדול הוא שהחילוני בוחר לציין את זיכרון השמדת עמו ע”י אימוץ מנהגיהם של אותם אומות שטבחו בהם לעומת זה אנו החרדים בוחרים לציין זאת ע”י התרבות היהודית שאותה ניסה היטלר וחבר מרעיו להשמיד ולעקור. אז אולי תסבירו לי בדיוק מי פה מבזה את זכר נספי השואה?! כנ”ל לגבי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל מניין לוקח לו החילוני את ההתנשאות והחוצפה לקבוע לציבור החרדי איך לכבד את זכר חלליו שהיו לא מעט מהם במלחמת השחרור. וכי המבוגרים מביננו אינם זוכרים את אלפי החיילים שומרי התורה והמצוות שנלקחו מבתי הכנסת בעצם יוה”כ להילחם בקרב (ביניהם סבי ז”ל).
-
מטומטם רד מאיתנו עבור לחברים שלך החילוניים העיקר תעזוב אותנו אתה לא שווה גרוש
-
אני מתייחס לתגובות השליליות. הבורות שמוצגת כאן היא תוצאה של הלעטת המוחות המסכנים שלכם במשך למעלה משבעים שנה..תמיד להגיד מעשה האמורי בלי לדעת בכלל את מקור הצפירה.המנהג הזה אינו קיים בשום עם למיטב ידיעתי. המקור הוא הרבה יותר יהודי ממה שנדמה לרוב האנשים