ה’מועצת’ של אגו”י: להישאר כולם בישיבות בבין הזמנים

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מפרסמים מחר קריאה, להמשיך בלימוד התורה גם לאחר תשעה באב • "כל ישיבה תקיים סדריה בהיכלה, מקום בו התייגעו הבחורים עד כה בלימודם",
אלי שוורץ
ג' אב התשע"ד / 29.07.2014 22:15

אחרי שבישיבות החסידיות החליטו לבטל, לאור המצב הביטחוני, את חופשת בין הזמנים של חודש אב, תתפרסם מחר קריאה מיוחדת גם בעיתונות החסידית.

חברי מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל מפרסמים קריאה תקדימית, לפיה יש להמשיך בלימוד התורה גם לאחר תשעה באב. בעולם הישיבות של הציבור הליטאי עדיין ממתינים להכרעת הגראי”ל שטיינמן.

וזו עיקר קריאת ‘המועצת’ שתתפרסם בבוקר בביטאון ‘המודיע’:

“זמנים קשים פוקדים את בית ישראל בארץ-ישראל, בכל מקומות מושבותיהם. עת צרה היא ליעקב, דם ישראל נשפך, ואיומים וסכנות מנסרים בחלל האוויר ומתחת לפני הקרקע.

ולעת אשר כזו, אין לנו שיור רק התורה הזאת, ועלינו לקיים בעצמנו מאמר הכתוב (ישעיהו כ”ו, כ): “לך עמי בוא בחדריך וסגר דלתיך בעדך”, וכפירוש רש”י: בא בחדריך – “בבתי כנסיות ובבתי מדרשות. ד”א התבונן על מעשיך בחדרי לבך”.

ועתה, בימים אלו ונוכח המצב – כאשר הזמן מבקש תפקידו להתחזק בתורה ובתפילה ויראת ה’, הננו קוראים לתלמידי הישיבות הקדושות די בכל אתר ואתר להישאר כולם בהיכלי הישיבות, ‘בוא בחדריך’, גם בימי בין הזמנים, הנועדים עם סיומו של זמן הקיץ, וכל ישיבה תקיים סדריה בהיכלה, מקום בו התייגעו הבחורים עד כה בלימודם, כאשר תקבע ההנהלה הרוחנית.

ההתגברות וההתחזקות בלימוד התורה הקד’ – היא חובת השעה והזמן. “אל תיראי תולעת יעקב – אין להם לישראל אלא תפילה” (תנחומא, בשלח ט’) – להתפלל ולהעתיר לפני שוכן מרומים, להודות לו על טובו ורוב חסדיו אשר עין בעין נראים באלו הימים, ולבקש ממנו על העתיד – שיעבור זעם, ויבואו ימי שלום ושלווה, רגיעה והשקט”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות