ולתפארת? מדוע רבני חב”ד אסרו על חני ליפשיץ להשיא משואה • צפו
-
הביעה עם ציונות הוא בכמה, והעיקר שזה מבוסס על הרעיון ש״כוחי ועוצם ידי עשה לי את החיל הזה״ היינו האדילוגיה שבני ישראל יכולים להתקיים ולשרוד בלי הקב״ה, וגוזרים אותו מכל התמונה, ורק צריכים ארץ ששם נהיה גוי ככל העמים אשר מסביב, עם שפה ותרבות משלנו, ורעיון זה מופרכת היא מעיקרו וכדברי חכמינו ז״ל ש״אין אמונותינו אומה אלא בתורתה״ דהיינו שקיום הצלחת והשרדת עם ישראל כעם, היא רק בידי הק׳ ברוך הוא המציל ומגין אותנו מכל, ובלשון חז״ל ״אין לנו להשען אלא על אבינו שבשמים״ ואנחנו צריכים להכיר את זה. והאדילוגיה הציונות הוא בדיוק להיפך מזה להשליך עולו מעל צווארינו ״ובית יעקב לכו ונלכה״ אבל בלי ״אור השם״ ועל המפורסם אין צריך ראיה, ולכן בתחילה הקמת המדינה כל החרדים לדבר השם בלי יוצא מן הכלל יצאו נגד שיטת הציונים, כי קיום עם ישראל ועצם היותו הוא אך ורק כמו שהקדוש ברוך אומר לנו בתורתינו הקדושה ״אם בחקותי תלכו ואת מצוותי תשמרו ועשיתם אותם״ אז ורק אז ונתתי גשמיכם בעתם ופרי העץ יתן יבולה״ וכל הטוב בגשמיות, ועל כן קל להבין מדוע שיטת הציונים מופרכת היא מעיקרא, ואין לה שום קיום בהשקפת עולם של אף יהודי אחד, שבטבע הוא מאמין בני מאמין שהשם הוא בורא עולם ומנהיגו, וצריכים לעשות כל מה שהוא רוצה, וכפי שהוא גילה את זה לנו בתורתו ״בדבר הוי׳ זו הלכה״, וכל מה שאינו בדרך זו אין לו שום מקום ב״עמו הקדוש ובארצו הקדושה ובתורה הקדושה״ כי עצם ענין של שלושת הדברים הללו הם קדוש וטהור, ולנסות להשים איזהשהו דבר בתוכם שהוא לא בדרך התורה הקדושה הוא פשוט סתירה לעצם מהותם. וע״ז באתי בתפילה לבורא העולם ש״יתמו חטאים מן הארץ״ חטאים ולא חוטאים חס ושלום, וכולן יכירו את האמת וישוב מטעותן, ובביאת משיח צדקינו שאז יהי׳ ״השם אחד ושמו אחד״ וכולם יכירו וידעו ״כי מלא הארץ דעה את השם כמים לים מכסים״ ועל זה באתי על החתום חסיד חב״ד הרוצה בעילום שמו