ההסתה של עודה I כץ: “הפרקליטות לא מסוגלת לתרגם דברי המסית?” 

ח"כ אופיר כץ פנה אל השר אוחנה והיועמ"ש בעקבות תשובת הפרקליטות על הבקשה לפתוח בחקירה נגד איימן עודה: "תגובה מזלזלת ומביכה. הסתה ותמיכה חמורה בטרוריסט חסן נסראללה עוברת בלי תגובה" • "במידה והמאמר היה מגיע עם תרגום, הפרקליטות לא הייתה בודקת האם התרגום נכון?"
אריה ריבקינד
כ"ט ניסן התש"פ / 23.04.2020 20:08

בעקבות הפרסום בחרדים 10: חבר הכנסת אופיר כץ מהליכוד שיגר היום (חמישי) מכתב ביקורת ליועץ המשפטי לממשלה, ד”ר אביחי מנדלבליט – בעקבות תשובת הפרקליטות על הבקשה לפתוח בחקירה נגד איימן עודה, יו”ר הרשימה המשותפת, בגין פרסום מאמר שהילל את חסן נסראללה.

במכתב התשובה של לשכת המשנה לפרקליטות המדינה, נורית ליטמן, נכתב: המאמר נשלח אלינו ללא תרגום. לנוכח האמור, לא מצאנו לטפל בעניין שלא בדרך המלך של הגשת תלונה במשטרה”.

במכתב שנשלח גם לשר המשפטים – כתב כץ: “התגובה של הפרקליטות לפתיחת חקירה נגד איימן עודה היא מזלזלת ומביכה. הסתה ותמיכה חמורה בטרוריסט חסן נסראללה עוברת בלי תגובה, כי הפרקליטות לא מסוגלת לתרגם את דברי המסית?

“אוסיף לשאול, האם במידה והמאמר היה מגיע עם תרגום  כפי שנכתב, הפרקליטות לא הייתה בודקת בעצמה האם התרגום נכון? אבקש את התייחסותכם”.

 

 

כפי שפורסם בחרדים 10, בשנת 2013 פרסם חבר הכנסת איימן עודה מהרשימה המשותפת מאמר בשבח ארגון הטרור החיזבאלה.

במאמר העלה ח”כ עודה על נס את מנהיג חיזבאללה חסן נאסרללה, ש”הציג מודל התנגדות ייחודי” ואף “הקריב מאות שאהידים, ובהם בנו בכורו”.

במאמר שפורסם באתר הערבי bldtna, הוא תהה כלפי ראשי הפלג האיסלמי שהביעו זלזול בנסראללה: “האם אתם רואים בו חץ איראני מורעל ותו לא?”

עודה גם ביקר אותם על שהשמיטו את תוארי הכבוד של נסראללה – “שייח’” ו”סייד”.

עודה הוסיף והעלה על נס את מנהיג חיזבאללה, וכתב כי הוא “ראש התנועה נגד הכיבוש הישראלי ומי שניצח אותו בשנת 2000 והוכיח את עצמו במקצועיות ובהקרבה בשנת 2006”.

ח”כ אופיר כץ. צילום: דוברות

עודה הוסיף במאמר כי נסראללה “הקריב מאות שאהידים, ובהם בנו בכורו”. בנו הבכור של נסראללה היה מחבל חיזבאללה שנהרג בידי כוח צה”ל.

בעקבות פרסום המאמר, פנה ארגון ‘בצלמו’ ליועמ”ש אביחי מנדלבליט וציין כי מדובר בעבירה על חוק הטרור שאוסר האדרת מחבל או מעשה טרור.

במכתב ששיגר מנכ”ל הארגון שי גליק, הוא ציין שורת מקרים הפוכים בהם הועמדו אנשי ימין לדין על מאמרים שונים, חלשים בהרבה, וכן הזכיר שהיועמ”ש נלחם על מנת לפסול את ד”ר מיכאל בו ארי מעוצמה יהודית מלרוץ לכנסת – על התבטאויות חלשות בהרבה.

לסיכום ציין מנכ”ל בצלמו, שככל שלא ייפתח חקירה – יוכח שוב שישנה איפה ואיפה, ומה שמותר לערבים אסור ליהודים.

כאמור, בתגובה התקבלה התגובה המקוממת של פרקליטות המדינה.

מארגון ‘בצלמו’ נמסר: “יצא המרצע מן השק. הפרקליטות נותנת חסינות לח”כים ומסיתים ערבים. הנימוק המקומם שבכל הפרקליטות לא הצליחו למצוא תרגום למאמר ההסתה מוכיח שהכל מכור מראש.

“אנחנו בטוחים שניתן להשיג תרגום ובטוחים שלו היה מדובר במקרה הפוך – האיש מזמן היה נעצר”.

עוד נמסר: “נזכיר שכנגד חברת הכנסת היבא יזבק עומדת בדיקה משטרתית שנפתחה אחרי דרישת משפחות הנרצחים בפיגוע בנהריה וכן ארגון בצלמו בגלל פרסום בו שיבחה את סמיר קונטאר רוצח המשפחה מנהריה.

“אנחנו נערער על ההחלטה ונפעל להעמדתם לדין של המסיתים הערבים גם אם הם חברי כנסת ויושבי ראש מפלגות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות