‘קשה לנהל השיחות האלו’: ביבי משתגע מישיבות ממשלה

הממשלה התכנסה לדון בהגבלות החדשות ביום הזיכרון, יום העצמאות והרמדאן • "אתמל דיברתי עם מנהיגים בעולם שהבהירו שהם כופים משמעת ברזל בישיבות ואמרתי להם שאני אספר זאת לשרים שלי, אז אני מספר לכם" • על ההדלפות: "נחשוב על פיתרון - בעידן של היום זה מאוד פשוט"
חרדים 10
כ"ח ניסן התש"פ / 22.04.2020 13:04

הממשלה התכנסה היום (רביעי) לדון בהנחיות החדשות שיוטלו על הציבור ביום הזיכרון, יום העצמאות וחודש הרמדאן.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את הישיבה בביקורת על השרים ואמר: “כל אחד קובע כאן אקסיומות וקשה לנהל את השיחות האלו. אתמול דיברתי עם מנהיגים בעולם שהבהירו שהם כופים משמעת ברזל בישיבות ואמרתי להם שאני אספר זאת לשרים שלי, אז אני מספר לכם”.

לפי הדיווח של מיכאל שמש ב’כאן חדשות’, נתניהו התייחס גם להדלפות שלו בשידור חי מהישיבות – ואמר: “אנחנו בישיבות ממשלה וצריך לעצור את ההדלפות. אחרי הישיבה אנחנו נחשוב על פיתרון. בעידן של היום זה מאוד פשוט”.

ארדן הציע בתגובה: “ממליץ על טלפונים מיוחדים לישיבה”.

השרים מתבקשים לאשר מניעת  הגעה לבתי העלמין ביום הזיכרון לחללי צה”ל ונפגעי פעולות האיבה, והטלת סגר כללי ביום העצמאות.

בנוסף מוצע לקבוע סגר ביישובים הערביים בחודש הרמדאן בכל יום מהשעה 18:00 עד 03:00 לפנות בוקר.

בהסבר לתקנות החדשות שהוגש לשרים נכתב כי לפי משרד הבריאות, “ישנו חשש שהתקהלויות של אנשים במסגרת יום הזיכרון, יום העצמאות וחודש הרמדאן יביא לעליה חדה במספר החולים”.

במהלך הישיבה תקף כחלון וקרא לחזור להפעיל עסקים נוספים:  “הציבור מתפוצץ. אני  דורש לקיים דיון רציני ולטפל בפתיחת עסקים שגם כך עובדים בשחור כי הם לא יכולים להוציא חשבוניות כי אסור להם לעבוד”. לדבריו, יש צורך ביותר שקיפות ובהירות לציבור, ולקיים את הדיון כמה שיותר מהר.

השר אופיר אקוניס אמר: “צריך לבטל את ההגבלה של הספורט ל-500 מטר. באוסטריה כבר יהיו קבוצות ספורט באחד במאי”.

נתניהו בתגובה ביקש לכנס ישיבה שבה ידונו ויגיעו למסקנות בנושאים הכלכליים שעלו בדיון, עד מחר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות