קורונה? למוישה אבוטבול יש פתרון איך לקיים מנהג החלאקה במירון 

ח״כ משה אבוטבול מציע לשר לעניני דת מתווה לקיום מנהג החלאקה במירון: "ישנם חניונים רבים בסביבה שמוכשרים ומיועדים כל שנה להילולא שלא יהיו בשימוש השנה ואפשר לעשות בחניון עמדות חלאקה עם מחיצות, עד 19 איש"
אריה ריבקינד
כ"ח ניסן התש"פ / 22.04.2020 11:51

ח״כ משה אבוטבול פנה הבוקר (רביעי) אל השר לשירותי דת, הרב יצחק וקנין – והציע פיתרון לקיום מנהג החלאקה במירון  בצל הקורונה.

״מנהג החאלקה אצל אדוננו רבי שמעון בר יוחאי זיע”א בל”ג בעומר יסודתו בהררי קודש על ידי האר”י הקדוש”, פתח ח”כ אבוטבול. “ההורים ממתינים 3 שנים לספר את מחלפות שער ראשם של תינוקות של בית רבן אצל התנא הק’ בדחילו ורחימו. על כולנה ישנם ילדים רבים הקרויים ‘שמעון’ ע”ש התנא הקדוש – והוריהם נדרו והתחייבו להגיע לצדיק עם הילד שנולד בזכות התפילות לטקס החלאקה”.

אבוטבול מוסיף: “לצערנו השנה, בצל מגפת הקורונה, אושרה כניסה רק לכמות מוגבלת של רבנים לעלות להדלקה להר עם עד 10 משתתפים, ומן הראוי לתת את הדעת גם לילדים צדיקים אלו.

“הצעת פתרון: לערוך מראש רישום לילדי החלאקה והוריהם בלבד, ויחלקו את בואם של הילדים לפי שעות סביב השעון ובתיאום מראש על כמות שתאושר בכל שעה על ידי המשטרה והגורמים להגיע למרגלות ההר ולסביבתו”.

הח”כ מזכיר: “ישנם חניונים רבים בסביבה שמוכשרים ומיועדים כל שנה להילולא שלא יהיו בשימוש השנה ואפשר לעשות בחניון עמדות חלאקה עם מחיצות, עד 19 איש כמו בכותל המערבי, ובכך לתת את האפשרות לעשות חלאקה סמוך ונראה לציון התנא האלוקי במירון ולא יבוטל מנהג קדוש זה”.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להסתכן בשביל מנהג? אבוטבול. אתה גם רופא?
    22/04/2020 12:58
    ראש ישיבה
  1. עדיף לשתוק,, לפעמים מאשר להציע כאלה הצעות

  2. קורונה
    22/04/2020 13:10
    חיים
  3. לכל הצדיקים הדואגים לפתרונות רבים
    מה לא מבון – כתוב מפורש חמירא סכנתא מאיסורא, גם אם יש חניונים יש דרך יש אוטו בו נוסעים ועוד כהנה וכהנה – דעת מרנן ורבנן שהאיסור בתורה ונשמרתם עולה על הכל די לראיונות שונים ומשונים נלמד מקרלין השנה אין הדלקה כי חמירתא סכנתא מאיסורא