איש הדיגיטל המבוקש ביותר במגזר, אהרן דיאמנט – חושף את סודות הפרסום

הוא היה לשעבר מנהל הדיגיטל באתר 'בחדרי חרדים' - ומשם נתבקש לתפקיד דיגיטל בכיר במשרד הפרסום המוביל למגזר החרדי והדתי גל אורן לרנר • עקב משבר הקורונה החליט אהרן לעבור למתכונת עצמאית של ייעוץ דיגיטל
חרדים 10
כ"ח ניסן התש"פ / 22.04.2020 11:17

מה הן הבעיות הקיימות היום בענף הפרסום בדיגיטל?

כיום בעולם הפרסום בדיגיטל בכלל, ובאינטרנט בפרט, קיימת מציאות  של הפקעת מחירים מוגזמת מכמה סיבות: שוק הדיגיטל פתוח מאוד. בעוד שחברות הדיגיטל הגדולות שולטות על רוב נתחי השוק, בעיקר במה שנוגע לחברות ולתאגידים הגדולים, מצד שני כמעט ואין באפשרותם של העסקים הקטנים להיכנס לעולם הזה מפאת המחירים הגבוהים בשוק הפרסום בדיגיטל.

הסיבה השנייה היא החזקתם של משרדים יקרים, וצוות גדול שמייקרים את המחיר באופן משמעותי, במיוחד במקרים שמשרדי הפרסום מוציאים את העבודה לספקים חיצוניים או קבלני משנה, ובכך כרוכות עמלות גבוהות.

הסיבה השלישית היא שאין פיקוח על המחירים כפי שאנחנו מוצאים בענפים אחרים. כל אחד טוען שהוא הכי טוב ולכן הוא גובה מחיר יקר על העבודה שלו, מה שבאמת אינו דבר נכון. למעשה, ישנם הרבה חובבנים עם ניסיון של כמה חודשים בדיגיטל בלבד שרק סיימו איזה קורס, וכבר הם “מומחים גדולים לדיגיטל”.

אבל מצד שני, יש מעט מקצוענים המכירים את העבודה על בוריה ויודעים לקדם בצורה נכונה.

מה ההבדל בין מומחי הדיגיטל והפרסום השונים?

 כמובן בכל מקצוע, המקצועיות באה יחד עם השנים, וככל שאדם יותר מרחיב את אופקיו ויש לו רצון להיות הכי טוב ומקצועי בתחום שלו, כך הוא גם מצליח להשיג את זה בסיעתא דשמיא.

ניסיון הוא דבר נרכש וכן גם אמינות. ישנם לצערנו היום הרבה אנשי מקצוע בענף הדיגיטל שבונים אתרי אינטרנט לבעלי עסקים שאינם מבינים בתחום הדיגיטל, מתבניות מוכנות מראש, וגובים מהם מחירים של אתר בעיצוב אישי, שזה לדעתי ממש לא הוגן.

דבר נוסף: אתרים לא רק צריכים להראות טוב ומושכים לעין, אלא הם צריכים להיות גם אופטימליים ולספק חוויה ידידותית למשתמש וקלים לתפעול, וכמובן מאובטחים כדי למנוע פריצות לאתר וגניבות של פרטי הגולשים, ובמציאות לצערי הרבה אנשי דיגיטל ובוני אתרים לא מקפידים על דברים אלו, ובכך גורמים לחווית גולשים לא נעימה, ולכן הגולשים לא חוזרים לאותם האתרים, ומי שנפגע מזה הם בעלי העסקים.

מהו פירוש המושג רספונסיבי?

בימינו שישנם מכשירים רבים שבהם גולשים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם, ישנו כלל ברזל, האתר שלכם חייב להיות רספונסיבי זאת אומרת שהוא צריך להתאים לכל מכשיר באופן אופטימלי בין אם זה סמארטפון או בין אם זה טאבלט או במקרה שאדם גולש לאתר ממחשבו האישי או מהלפטופ.

במה שונה ענף הדיגיטל בארץ מפרסום דיגיטל בחו”ל?

כשעליתי מאוסטרליה בשנת 2011 שמתי לב שמצב הדיגיטל בארץ היה ירוד מאוד בהשוואה לארצות אחרות, עם יכולת טכנולוגית דומה. הרבה מאוד חברות גדולות ותאגידים רק התחילו להיכנס לענף הדיגיטל בשנים האחרונות, דבר שגרם לפיגור אחרי שאר העולם. בעוד שישראל נחשבת למעצמת הייטק, החברות הגדולות כמו קופות החולים ומשרדי הממשלה וחברות המזון והקניות היו כמה עשורים אחורה מבחינה דיגיטלית. ישנם מקומות שעדיין מבקשים מכם לשלוח “פקס”.

הדבר הזה דרש ממני הרבה הסברה בתחום, להציג לעסקים את המציאות בפנים, שבעידן הזה רוב הלקוחות נמצאים במרחב הדיגיטל, ואם רוצים לשרוד בעידן הזה חייבים נוכחות ברשת.

עם השנים מצאתי פתרונות יצירתיים עם יכולת חשיבה מחוץ לקופסא לגשר על הפערים האלה, ולהכניס הרבה עסקים גדולים וקטנים לתוך עולם הדיגיטל.

תוך כדי עבודה במקומות הדיגיטל המובילים בארץ, יצא לי לעבוד עם חברות חשובות כגון שטראוס, סנו, אסם, וכן קופות חולים ובנקים מובילים בארץ, כגון בנק מרכנתיל ובנק הפועלים.

מהנסיון הזה, המסקנה שלי היא שישנו צורך גדול להנגיש יותר את ענף הדיגיטל הכולל בתוכו בניית אתרים וקידום אתרים ושיווק חכם ע”י בינה מלאכותית, לכל סוגי בעלי העסקים – מקטן שיש לו “עוסק פטור” עד לתאגידים הגדולים ביותר, במחירים שלא צריכים להיות מופקעים ומוגזמים.

למשל, הקמה של אתר פשוט לעסק קטן לא אמורה לעלות יותר מ-1000 ש”ח עלות הקמה חד פעמית הכוללת עיצוב, ותכנות, בנוסף לעלות חודשית של לא יותר מ-100 ש”ח  דמי אחסון ואחזקה.,

בעוד שאתרים יותר מורכבים, כגון אתרים המיועדים למשרדי עורכי דין וראיית חשבון וכדומה, לא צריכים לעלות יותר מ-2500 ש”ח פלוס אחסון,

לעומתם, אתרי חנות וירטואלית מתחילים במחירים של 3500 ש”ח פלוס 100 ש”ח דמי אחסון חודשיים.

האם הקידום של האתר כלול במחיר הזה?

קידום האתר הוא נושא בפני עצמו שתלוי באיזה תקציב רוצים לקדם, כל תקציב מקנה אינטרקציות מסויימות עם האתר.

לדוגמא: בדרך כלל עלות שצריך להשקיע לאדם שילחץ ויכנס לאתר שלכם דרך המדיות השונות נע בין 2-5 שקלים לאדם, וכל זה צריך להיעשות בצורה חכמה ולהגיע בדיוק לקהל היעד שיכולים להתאים לאותו העסק וכך גם חוסכים עלויות, דבר זה נקרא בשפה המקצועית “טירגות”.

בשביל להופיע בתוצאות חיפוש בגוגל העלות היא הרבה יותר נמוכה, ונעה בין 100 ל-300 שקלים בחודש, עבור קידום ממומן בגוגל של מספר מועט של מושגי מפתח המתאימים לעסק, וגם כאן ניתן לחסוך בעלויות כאשר משמיטים קהלי יעד שאינם מתאימים למוצר או לא רלוונטיים.

לסיכום: פרסום למגזר החרדי מצריך הרבה מומחיות, בין לעסקים קטנים שרוצים שיהיה להם אתר, ובין לחברות גדולות כמו קופות חולים שיש להם תקציבי פרסום אותם הם מחלקים גם למיתוג ופרסום לקהל החרדי, לכן צריך איש מקצוע שמכיר את הציבור מבפנים ויודע את הצרכים המיוחדים שלו, בלי להתפשר על מקצועיות.

ניתן לשלוח שאלות נוספות לכתובת המייל support@ifrum.net ואני אשתדל לענות בהקדם.

בהצלחה בדיגיטל!

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות