משטרת ישראל מודה: “מפרי הבידוד יכולים לעקוף את האיכון הסלולרי”

ח"כ אורי מקלב הגיש שורת הסתייגות לחוק: "איכון הטלפונים אינו יעיל כלל לאכיפת מפרי הבידוד, בסופו של דבר אזרחים תמימי דרך יקבלו קנסות ולא מפרי הבידוד המתחכמים"
אריה ריבקינד
כ"ז ניסן התש"פ / 21.04.2020 16:02

ועדת החוץ והביטחון של הכנסת המשיכה היום (שלישי) את הדיון בהצעת החוק – אשר תאפשר את איכון הטלפון הסלולרי לצורכי אכיפה כלפי מחוייבי הבידוד.

הדיון נפתח עם דברי חבר הכנסת אורי מקלב, אשר הפנה  למשטרת ישראל שורת הסתייגויות כנגד החוק.

“הכלי לא נותן דבר מעבר לעימות מול האזרח, אם רוצים להתחכם ניתן לעשות את זה בקלות, זה לא מדתי מול פגיעה בפרטיות שאנחנו עושים פה לאזרחים”, טען מקלב.

הוא הדגיש: “הטלפון אינו הפקטור המרכזי ברישום, אנשים לפעמים נותנים מספר טלפון אחר, וכעת המשטרה תתעמת עם האזרח. בשטח יש פער גדול בין איך שהקצונה רואה את הדברים לשוטר בשטח. כאשר אנחנו מחפשים מפר בידוד, אזרח משאיר את הטלפון בבית ויוצא. כאשר יש מחויבות אישית, היא גדולה יותר מאשר התחרות עם המשטרה, זה נעשה בכפיה. נעמוד במצב שיהיו ויכוחים. איך השוטר באמת ידע שלא הוא יצא, והבן שלו למשל לקח את הטלפון”.

תנ”צ איה גורצקי ממשטרת ישראל הגיבה לטענתי מקלב ואמרה כי אכן ניתן לרמות את כלי איכון הסלולרי. היא הודתה כי הוא אינו מדויק במאת האחוזים, אך הכלי של איכון הטלפון מביא את הנתון הראשוני לשיח מול האזרח. “אנו לא עוסקים בעבריינים אלא באזרחים נורמטיבים. אם התרשמות תהיה שהאזרח מרמה את המשטרה תשלח אליו ניידת לביתו”. גורצקי אמרה עוד, כי היכולת של המשטרה מוגבלת, והם יהיו חייבים לעשות שימוש בהגעה לבתים במקרים מסוימים.

יו”ר הוועדה, ח”כ גבי אשכנזי, אמר כי לא נכון לאשר את החוק בצורה הזו, על פי ההסתייגויות שהגיש ח”כ  מקלב.

החלת החוק תחל רק בעוד חודש ובאם ישנם מעל חמשת אלפים מבודדים, משטרת ישראל לא תוכל לבצע את המדגם על פי אזורים גיאוגרפים או קומת תקשורות ספציפיות – ועל משטרת ישראל לבצע פעולות נוספות מלבד האיכון הסלולרי. כמו כן, לא יוכלו לתת דו”ח על פי שיקול דעתו של השוטר במקום אלא לאחר בירור ודאי שהאזרח הפר את הבידוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות