האם קים ג’ונג און, הרודן העריץ של צפון קוריאה, נמצא בסכנת חיים?

מידע שהגיע למודיעין האמריקני מצביע על כך ששליט צפון קוריאה עבר ניתוח וכרגע אולי נמצא בסכנת חיים • לא השתתף באירועים לרגל יום הולדת סבו ומקים צפון קוריאה, קים איל סונג ב-15 באפריל
חרדים 10
כ"ז ניסן התש"פ / 21.04.2020 10:43

האם קים ג’ונג און, הורדן העריץ של צפון קוריאה, בסכנת חיים? הלילה (שלישי) דיווח רשת CNN האמריקנית כי המודיעין האמריקני עוקב אחרי מידע המרמז על כך שהרודן עבר ניתוח ומצבו קשה.

במודיעין האמריקני הודו כי המידע שיש להם על המתרחש במדינה המבודדת מוגבל, וגם אם אכן ישנה הידרדרות משמעותית במצבו של קים – ייתכן ויהיה קשה להגיע למידע הזה, אך ציינו כי המנהיג הצפון קוריאני לא השתתף באירועים לרגל יום הולדת סבו ומקים צפון קוריאה, קים איל סונג ב-15 באפריל – דבר המחזק את ההשערה בנוגע למצבו.

הוא נראה לאחרונה ארבעה ימים קודם לכן, ב-11 באפריל, כשהופיע בטלוויזיה הממלכתית בצפון קוריאה בפתח ישיבת הממשלה.

אתר דרום קוריאני שמסקר את המתרחש בצפון קוריאה, ציטט גורמים בלתי מזוהים בתוך המדינה המבודדת שאמרו כי קים עבר את הניתוח ב-12 באפריל וכעת מתאושש בווילה באתר נופש במחוז היינגסאן.

לפי הדיווח בדרום קוריאה, בריאותו של קים הידרדרה בחודשים האחרונים כתוצאה מעישון כבד, עודף משקל ועומס בעבודה.

גורמים בממשל האמריקני סירבו להתייחס למידע, אך מומחים לצפון קוריאה סיפרו ל-CNN כי שמועות בנוגע למצבו הבריאותי של קים נפוצו מאז שנעדר מאירועי יום הולדת סבו.

ברוס קלינגר, בכיר לשעבר ב-CIA, שעמד בראש החטיבה שאחראית על איסוף וניתוח המודיעין בנוגע לצפון קוריאה אמר: “אם קים אכן אושפז, זה יסביר מדוע הוא לא היה נוכח באירועים לציון ה-15 לאפריל, יום הולדת סבו”. עם זאת הוא ציין: “בשנים האחרונות נפוצו שמועות על מצבו הבריאותי של קים ולפני כן על מצב אביו קים ג’ונג איל, נצטרך לחכות ולראות”.

קים האב נעדר מאירועי יום העצמאות הצפון קוריאני ב-2008, אך רק ב-2011 התברר כי עבר שבץ מוחי.

משפחת קים שולטת זה שלושה דורות במדינה הקומוניסטית המבודדת, מאז סיום מלחמת העולם השנייה, אז שוחררה קוריאה מיפן ופוצלה לשתי מדינות, האחת בתחום ההשפעה האמריקנית, והשנייה בסובייטית. קים הסב היה ממנהיגי הכוחות הקומוניסטים שנלחמו בכיבוש היפני בסין, והתמנה לשליט המדינה על ידי הסובייטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות