קיצוני בית שמש, אתם רוצחים
יום שני, שעת לילה. בשעה כזו בקבוצות הווצאפ כבר מסתמנת הפוגה אפילו בימים טרופים אלו, אבל לא בתקופה הזו. היום הבשורות הקשות מכות בזעם וקבוצות הווצאפ לא נחות לרגע, פתאום עוד ידיעה על חייל שנפגע, האירוע בעיצומו וטרם ידועים כל הפרטים.
לאט לאט מתברר, חייל נפגע, מדובר בקצין מהדרום אבל ההתקפה היא לא בגבול הדרומי הסוער, גם לא בגבול הצפוני המתוח, הפעם זה בקסבה, לא בשכם ולא בחברון, הפעם זה שוב בשטיבלאך רמ”א בבית שמש.
בדיוק כמו בלינץ שערכו טרוריסטים ברמאללה לחיילי צה”ל שנקלעו לשם בטעות, כך ארע גם במקרה הזה. מדובר בקצין שאינו תושב העיר, שהגיע בעיצומה של המלחמה למספר שעות לבקר את רעייתו וילדיו שבאו לבית שמש מהדרום. הקצין נקלע בטעות לאזור המסוכן בו חייל חרדי הוא ייצור שיש לרדוף ולבצע בו לינץ, ותודה לה’ הפעם זה הסתיים בעיקר בניפוץ שמשות מכוניתו. הקצין ושני ילדיו הקטנים שהיו עמו הורחקו בזמן על ידי מתנדב מד”א שהגיע למקום וחייהם נצלו בזמן.
שיהיה ברור, לא מדובר במעשה חד פעמי של קומץ שאפשר להתעלם ממעשיו, זה לא עוד מעשה של בודדים שעושים זאת על דעת עצמם בניגוד לדעת רבותיהם.
זה לא קומץ, והוא אינו בודד
מדובר במגזר שיונק שנאה משדי אמו ומתחנך בדרך זו על ידי רבותיו אותם הוא בוחר בתורנות על פי קיצוניותם והכל בשם השמירה על האידישקייט. כאשר מי מרבני אותו מגזר שאינו הולך בתלם אותו הם קובעים מיד הוא מוגדר כמשת”פ עם האוייב וזוכה לחרמות ופאשקווילים כאחד ההדיוטות.
בשנה שעברה נחרדנו כאשר את קירות השכונות החרדיות עיטר קמפיין צבעוני ומושחז הקורא להתרת דמם של חיילים חרדיים. הקמפיין התגלה כמוצלח ואף הוביל לתוצאות: בשנה האחרונה רבו מקרי האלימות נגד חיילים חובשי כיפה בשכונות החרדיות בכלל ובבית שמש בפרט. לצערי חלק מהמקרים לא דווחו לגורמי הביטחון ששוב ושוב מגלים רפיסות ולא עושים דבר בכדי להגן על אותם חיילים.
כאשר יצא קמפיין השנאה בשנה שעברה, נדרשו חכי”ם חרדיים אשר טוענים שהם שם כדי לייצג את כלל הציבור החרדי, לגנות את הקמפיין, אולם הם התפתלו ואמרו שהם מגנים כל אלימות נגד כל אדם – אך את הקמפיין לא גינו. בכך הם שותפים להתרת דם של חיילים אלו והם אינם יכולים היום לומר ידנו לא שפכה את הדם הזה.
הגיע הזמן שהתקשורת החרדית שיודעת להפוך זבוב לפיל, תתגייס להוקיע לא רק את המעשים אלא גם את האנשים הללו מהמחנה. חשוב לציין, הקבוצה הזו איננה ‘ביתר ירושלים’ שכל נהמה גזענית לעבר שחקן ממוצא ערבי מוסברת כחריגה של קומץ אוהדים. כאן מדובר בחלק מהציבור שמוביל את כולנו באף וגורם לכל אחד מאיתנו שומרי התורה להצטייר כקיצוני.
איפה יושב ראש משמרת החינוך והצניעות?
מדוע יו”ר משמרת הקודש והחינוך מטעם עצמו שהתעקש לא לגנות את יוצרי הקמפיין, שבכל הזדמנות ליד כל מקרופון מסביר מי לא חרדי בעניו, לא מודיע כעת בשער בת רבים שאותה קבוצה אוכלוסייה אינה חלק מהרחוב החרדי על גווניו? לחילופין הוא יכול להסביר מדוע הם כן חלק מהמגזר ושהוא מסכים עם פעילות טרור זו.
אי אפשר שלא להתקומם על ראשויות אכיפת החוק שגילו חדלות אישיים מאין כמותה בעניין שמירת דמם של החיילים החרדים מפני פורעים. המשטרה שפתחה בחקירה מאוחרת בעקבות קמפיין ההסתה, לא העמידה עד כה לדין אף אחד. לא ידוע על עצורים בתקיפת חיילים חרדיים, ואנו תושבי העיר החרדים של בית שמש, שומרי החוק שלא עושים דין לעצמם, מצפים שמשטרת ישראל תמצה הדין עם אותם פורעים לא בכפפות של משי.
אנו מצפים היחס אליהם יהיה בדיוק כמו שיתייחסו גורמי הבטון לנערים מבית שמש שנעצרו בפרשיית תקיפת הנער הערבי לפני כחודש.
-
ערב ט’ באב , שנאת חינם
-
29/07/2014 23:50
עוד טור משובח של ירוחם, כל מילה במקום, מישהו שלא פוחד לומר אמת, חייבים לשים סוף לטרור הקיצוני
-
-
יה”ר מלפני אבינו שבשמים, שיִתְקַיְמוּ בָּנוּ בקרוב הַפְּסוּקִים, כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ ד’ כִּי הִנֵּה אֹיְבֶיךָ יֹאבֵדוּ יִתְפָּרְדוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן, וַתָּרֶם כִּרְאֵים קַרְנִי בַּלֹּתִי בְּשֶׁמֶן רַעֲנָן, וַתַּבֵּט עֵינִי בְּשׁוּרָי בַּקָּמִים עָלַי מְרֵעִים תִּשְׁמַעְנָה אָזְנָי, צַדִּיק כַּתָּמָר יִפְרָח כְּאֶרֶז בַּלְּבָנוֹן יִשְׂגֶּה, שְׁתוּלִים בְּבֵית ד’ בְּחַצְרוֹת אֱלֹקֵינוּ יַפְרִיחוּ, עוֹד יְנוּבוּן בְּשֵׂיבָה דְּשֵׁנִים וְרַעֲנַנִּים יִהְיוּ, לְהַגִּיד כִּי יָשָׁר ד’ צוּרִי וְלֹא עַוְלָתָה בּוֹ.
אם היו שומרים תורה ומצוות לא היינו צריכים צבא ומלחמות. תפסיקו עם התגובות הרדודות. בכלל איך נער חרדי שומר/ת מצוות יכול לשרת במקום פרוץ, מלא אינטנט, מלא זנות, אייפונים, חיילות שלובשות מדים צמודים, משקיות ת”ש.
אני יודעת בדיוק איזו פריצות יש שם, ואיך יש הרבה מקרים בין מפקדים נשואים לחיילות צעירות לא עלינו!!!! כן כן כן אני יכולה להעיד על הרבה מקרים…תודה רבה לבורא עולם על הניסים, כולנו קוראים תהלים. שבעזרת השם ית’ שמו, רק יגמר הכל מהר בבשורות טובות.
-
“גם בשעת מלחמה צריך לדעת לא להתחבר לרשעים”
הגרי”י קלמנוביץ שליט”א בדברים חריפים: “המלחמה האמיתית היום היא נגד ה’ערב רב’ וה’עמלק’ של השלטון והצבא” “גם היום יש להזהר מלהתחבר לרשעים”, כך מתריע הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שליט”א.
מאות אברכים ובחורי ישיבות השתתפו אמש (שלישי), בבני ברק בשיחה נדירה אותה מסר הגאון הצדיק רבי ישראל יצחק קלמנוביץ שליט”א הממעט לצאת מביתו ולשאת דברים בציבור. הפעם חרג ממנהגו ומסר שיחה בבית המדרש תלמידי ישיבת פוניבז’ צעירים בעיר.
“כיום”, פתח ואמר הגרי”י, “עלינו להבדל מהשפעתו הרעה של השלטון הכפרני שכדברי הגר”ח זיע”א ‘תכליתו של הציונים היא לעקור את יסודי הדת’. כיום הדבר כבר בולט כמו שציין רבי אלחנן וסרמן ז”ל שלפני הגאולה הערב רב ישלוט וישפיל את תלמידי החכמים האמיתיים, ועליהם כיוון החפץ חיים שהם מזרע עמלק. על כן צריכה להיות הכרה חזקה בקרב בני תורה להתרחק מהשפעתם הרעה של השלטונות.
“וכיון ועיקר כוחו של השלטון”, המשיך, “זה הצבא, וכפי שהתבטא אותו רשע ( ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון שהצבא הוא ‘בית חינוך טוב’ מ.ו.), ואם כך ודאי כעת בשעת מלחמה צריכים אנו להתחזק בעצמנו היטב שלא להתחבר אליהם לא באופן מעשי ואף לא באופן רגשי, וגם התפילה שצריכה להיות עליהם היא על פי גדרי התורה. כפי שהעידו מהסטייפלר זצ”ל שאמר שהתפילה עליהם צריכה להיות רק מכיון שיש שם גם “ערליכע יידן” (יהודים הגונים. מ.ו.).
“כל שיקולי המנהיגים שלהם אינם טהורים”, המשיך ואמר, “בודאי אינם על פי תורה ומתוך זלזול בחיי אדם. ואשר לחיילים, כבר פסק החפץ חיים, שכל שיש בו אפיקורסות ומערער אף על דקדוק אחד מן התורה אינו בכלל עמיתך ולכן אין חיוב להתפלל עליהם. ואמנם אם נהרגים על קידוש השם יש להם שכר רב”.
אשר למלחמה הדגיש, “המלחמה האמיתית והגדולה כיום היא לעמוד מול הניסיוןלהרס המחיצות בין בני תורה לערב רב שבחוץ, ובכלל זה הניסיונות והפיתויים ללימודי חול ו”השתלמויות” שהם מסילה להתדרדרות עד שאול תחתית. ותפקיד כל אב ואם הוא כלשון החזו”א: ‘ידינו עסוקות בבנין ‘חומות’ ולהקים ‘חיץ’ בינם לביננו”.
“חובתינו בשעה זו”, סיים, “היא ללמוד מדרכיו של אהרן הכהן להיות אוהב שלום ורודף שלום בתוך ציבור בני התורה, וכך ליצור חומות התבדלות מהעולם שבחוץ”.
-
אתה הולך בדרכם. מי שיכול לקרוא להם רוצחים – הרי הוא מזלזל במושג של רצח.
יש מספיק בעייתיות במה שהם עשו, על מנת להגדיר זאת בצורה נעימה, “בתקיפות, אך בדרכי נועם.”
כאשר התגובה שלך מוגזמת – אף אחד אינו יכול לשמוע. וממילא אין את ההקשבה והכבוד שכה חסר.
צא מנקודה בה יש הסכמה, כמו שברור כי ידו של הקב”ה בכל ההצלחה, ולא כוחי ועוצם ידי. לאחר מכן עבור שברכך ה’ בכל אשר תעשה, ומאחר והחייל מסכן את חייו, ויש בכך גם ברכה לתושב בית שמש – וודאי שאין כל רשות להזיק את ממונו. -
ועוד עם הילדים שלך? היית בבית, תחליף בגדים!!!
-
לא מבין את התגובות המפגרות הללו, מי מתיר למי לתקוף יהודי? גם אם לדעתך הוא עושה משהו שרבותיך לא מסכימים איתו הוא הולך בדרכי רבותיו.
וגם אם לא מי מתיר לתקוף אח?
ולכותב הטור כל הכבוד, אתה כותב מעולה, כל מילה במקום