קיבלת הודעה על דואר רשום? בקרוב תדע מיהו השולח

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק המחייבת את חברת דואר ישראל לציין את פרטי השולח על גבי הודעות דואר רשום • "מהלך זה יחסוך טרחה מיותרת ובזבוז זמן של הנמען"
ד' אב התשע"ד / 31.07.2014 05:26

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה הצעת חוק המחייבת את ‘דואר ישראל’ לציין את פרטי השולח על גבי הודעות הנמסרות לנמען בדבר קבלת דואר רשום וחבילות גדולות, ודורשות ממנו להגיע אל סניף הדואר לקבלת החבילה.

מדובר בהצעת חוק ממשלתית, שהוצמדה להצעת חוק פרטית שהגיש ח”כ אורי מקלב.

מקלב, שהציג את החוק במליאת הכנסת הסביר: “כדי שהנמען יוכל לשקול את צעדיו בנוגע לאיסוף דבר הדואר, מן הראוי שתעמוד לו הזכות לדעת מי שלח לו את מעטפת הדואר. מה שקורה הוא, שאנשים מקבלים הודעה על דבר דואר, עומדים שעה ארוכה בתור, ולבסוף מקבלים לוח שנה או כל דבר פרסום שהוא כלל אינו חפץ בו”.

מנגד קיימים גם מקרים הפוכים, בהם בשל התורים הארוכים בסניפי הדואר, לאזרחים אין פנאי לגשת ולקבל את דבר הדואר הרשום, כאשר במקרים רבים מדובר בפניות של עורכי דין ורשויות בענייני קנסות וכדומה, ולעיתים הקנסות תופחים משום שהנמען כלל לא קיבל את ההודעה ולא ידע עליה.

“ברור שאם לנמען תהיה אפשרות לדעת מי השולח, הוא יוכל לחשוב האם באמת חשוב לו לראות את אותו פרטי דואר. מהלך זה יחסוך טרחה מיותרת ובזבוז זמן של הנמען”, הוסיף.

עוד ציין ח”כ מקלב בדיון, כי ככל שהשירות בדואר יורד, ציון השולח על דבר הדואר הוא נדרש. “בניגוד לחברות שליחויות אחרות במשק שהתאימו את עצמן לנמנעים והם מבצעים חלוקה בשעות אחר הצהרים והערב, כיום כמעט ולא יוצא שהדוורים מגיעים בזמן שהנמען בבית, ועל כן לציבור אין ברירה אלא להגיע לסניף הדואר ולהביא לעומס מיותר”, אמר וציין, כי “התיקון הזה בחוק צפוי לסייע גם בייעול השירות בסניפי הדואר”.

במהלך הדיון אמר שר התקשורת גלעד ארדן, כי בזמן היותו חבר כנסת מן השורה, הגיש הצעת חוק דומה, אך לא הצליחה לקדמה. “אני שמח שהצלחנו כיום להעביר את הצעת החוק שתמנע מהציבור לבזבז את זמנו וכספו, ובמקביל יביא לקיצור התורים בדואר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות