החרדים צוהלים: חוק מע”מ אפס לא עבר • אשר: “יירוט מוצלח”

יש עתיד: "שר האוצר ימשיך להלחם למען הזוגות הצעירים ונגד הפחדנות והסחטנות והעליבות של מפלגת העבודה והחרדיות" • אייכלר: "אסור לאפשר ללפיד להמשיך בחפירת המנהרות שמטרתן לרסק את היהדות החרדית בנשק כלכלי"
ב' אב התשע"ד / 29.07.2014 16:11

חקיקתו של חוק מע”מ אפס בקריאה השנייה והשלישית לא תתבצע עד צאת הכנסת לפגרת הקיץ היום (רביעי) בלילה, לאחר שמאבק האופוזיציה בוועדת הכספים הצליח. אמש הוחלט שלא לכנס את ועדת הכספים על מנת להמשיך את דיונים בחוק, והוועדה תכונס רק בצהריים.

הנציגות החרדית חוגגת את ההישג ומגדירה אותו “ענק”. חבר ועדת הכספים ח”כ יעקב ליצמן אמר: “הוכחנו אחדות, עקשנות ונצחון. ניצחנו את בריונות הממשלה, בראשות לפיד וסלומיאנסקי. הוכחנו אחדות במאבק חסר פשרות, ואחריות של האופוזיציה לאורך כל הדרך”.

ח”כ יעקב אשר אמר: “התעקשותו של לפיד להפלות את החרדים בחוק המע”מ שעליו שם את כל כובד משקלו, פגעה ביוקרתו ובמעמדו הפוליטי פגיעה קשה שלא במהרה יתאושש ממנה. זה בהחלט היה יירוט מוצלח!”

וח”כ אורי מקלב אמר: “חוק פופליסטי שלא רק שלא היה עוזר מהומה במשבר הדיור, אלא היה גורם לגירעונות. כוחו של לפיד נחלש  – ומגמה זו תמשיך ותתגבר”.

ההעברת החוק נכשלה לאחר שהח”כים החרדים הודיעו כי לא יסכימו להסיר את 2,000 ההסתייגויות שהגישו. גם מפלגת העבודה לחמה בחוק בוועדת הכספים. בעקבות כך הודיעו ב”יש עתיד”: “יאיר לפיד שר האוצר ימשיך להלחם למען הזוגות הצעירים ונגד הפחדנות והסחטנות והעליבות של מפלגת העבודה והחרדיות שחברו יחד למנוע מזוגות צעירים לממש דירה. לפיד נחוש להמשיך ולהעביר את החוק גם אם זה יקרה במושב הבא”.

עוד אמרו ביש עתיד, כי אם החוק לא יתקבל במושב הנוכחי, הוא יחוקק בהמשך עם הוראה רטרואקטיבית מה-1 בספטמבר 2014.

יחד עם זאת חשוב לציין, כי ניתן לחוקק את החוק בקריאה השנייה והשלישית במהלך פגרת הקיץ, במידה ויתקיים כנס מיוחד של מליאת הכנסת.

כבר אתמול בצהרים היה ברור כי הסיכויים לאישור החוק במושב הקיץ הם נמוכים, וכי הוא יידחה למושב החורף באוקטובר. שכן, בשעות הצהרים התפזרה הוועדה כלעומת שבאה – בלי להתקדם אף לא באחד מ-38 סעיפי הצעת החוק.

מי ש’תרמו’ רבות לכאוס בוועדה היו חברי הכנסת של ‘יהדות התורה’, שעשו כולם אגודה אחת והגיעו יחדיו (כל השישייה) לישיבה, למרות שרק ח”כ יעקב ליצמן הוא הח”כ החבר בה, והצליחו לייגע את החברים בעוד ועוד אמירות והסתייגויות על כל שורה וחצי שורה.

כשיצא מהדיון, מיהר ח”כ ישראל אייכלר להצהיר: “אסור לאפשר ללפיד ושותפיו, להמשיך בחפירת המנהרות שמטרתן לרסק את היהדות החרדית בנשק כלכלי. הם גוזלים מיסים מן הציבור החרדי ובכסף הזה הם מונעים קורת גג מזוגות צעירים. כנאמר, ‘יחלקו בגדי להם ועל לבושי יפילו גורל’.

“בושה למדינה שבזמן שמיליוני יהודים מופגזים ברקטות וחיילים נהרגים הי”ד בעזה, הממשלה ממשיכה להרוס את הבתים. עלות המלחמה לא תאפשר את ההנחה בלאו הכי, והחוק רק יחזק את יש עתיד בבחירות שלאחר המלחמה בעזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות