בני גנץ: נתניהו, הגענו לרגע האמת. ההיסטוריה לא תסלח למי שיברח

יו"ר כחול לבן נשא הצהרה על המגעים להקמת ממשלת אחדות, שעות לפני פקיעת המנדט שניתן לו: "הגענו לסיכומים, אני מקווה שנעמוד בהם.נתניהו יודע שאנחנו שותפים הגונים ולא נתפשר על שמירה על הדמוקרטיה"
אריה ריבקינד
כ' ניסן התש"פ / 13.04.2020 21:34

יו”ר כחול לבן בני גנץ נשא הערב (שני) – שלוש שעות לפני פקיעת המנדט שהעניק לו הנשיא – הצהרה על הצורך בהקמת ממשלת אחדות.

גנץ אמר: “מי שרואה את עצמו מנהיג את המדינה הזו ואת העם הזה, חייב להוכיח בכל עת שהוא יכול לעמוד כקיר פלדה מול כל לחץ ואיום. לפני קצת יותר משנה נכנסתי לחיים הציבוריים והקמתי ביחד עם שותפים את הכח הפוליטי הגדול ביותר בעשור האחרון. שלוש פעמים נתניהו לא הצליח להקים ממשלה.

“קיבלתי ממכם אמון ומנדט ואת הגיבוי לעשות את מה שהמדינה שלנו צריכה, ולא להתקפל מול לחצים, גידופים ואיומים. השיטה הזו לא הצליחה. אני ממליץ שאף אחד לא ימשיך לנסות אותי”.

הוא הוסיף: “אחרי הבחירות האחרונות נוצרה מציאות חירום חדשה, ועמדו בפני שתי אופציות: לגרור את ישראל לבחירות רביעיות או לפעול להקמת ממשלת חירום לאומית. בחרתי לצעוד בנתיב להקמת ממשלה תוך לקיחת סיכונים אישיים ופוליטיים. לא רציתי שכחול לבן תתפרק אך לא נרתעתי כשחברי עשו זאת והמשכתי קדימה”.

הוא הדגיש: ” מצב החירום שנכפה על העולם כולו ועל מדינת ישראל לא מאפשר לאף מנהיג לעצום עיניים ולהתעסק באגו של עצמו. הוא אילץ את כולנו לחשב מסלול מחדש. נתניהו הבין שהוא זקוק לסיוע שלי בהתמודדות בניהול המשבר. אנחנו במלחמה קשה, מספר המתים הולך וגדל, מובטלים ומאות אלפי משפחות מבוצרות בבונקרים שלהם”.

 

הוא תקף את מבקריו: “בשעה זו אף אחד לא יטיף לי על פוליטיקה, ואף אחד לא יזיז אותי מילימטר מהאמונה העמוקה שלי שישראל לפני הכל”.

לדבריו, “ישראל זקוקה לממשלת אחדות באופן מיידי. חבריי ואני עשינו פשרות כדי לשרת את ישראל למנוע בחירות במציאות הקשה. נתניהו יודע שאנחנו שותפים הגונים ולא נתפשר על שמירה על הדמוקרטיה. זה חשוב תמיד. ובטח בשעת משבר.

“לפני מספר ימים הגענו נתניהו ואני לסיכום הגון, סיכום שקובע חלוקה הוגנת על העומס האדיר שעומד בפני ממשלת החירום. הגענו לסיכומים, אני מקווה ועומד על כך שנממש אותם לטובת אזרחי ישראל. מנהיג חזק נבחן ביכולת להוביל ולא להיגרר. נתניהו, הגענו לרגע האמת. ההיסטוריה לא תסלח למי שיברח. האזרחים מצפים מאיתנו להגיע להכרעות קשות, הם מצפים שנחליט שאנחנו נאמנים למדינה ולאזרחיה לפני הכל”.

יאיר לפיד אמר בתגובה לנאום בני גנץ:

לממשלת חירום אינה ממשלה מנופחת בזבזנית ומבישה של 34 שרים. לאנשים אין מה לאכול והם מחלקים לעצמם כסאות ומשרדים. מי שמדבר על תחושת חירום לא יכול להשאיר את ליצמן במשרד הבריאות, לוותר על משרד האוצר ולהכנע כניעה ללא תנאי לראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חמורים שמנסה לפרק את הדמוקרטיה הישראלית.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות