מסעיר את הפייסבוק: “שליט, למה אתם לא מבקרים את הפצועים”

אליעזר היון
|
ב' אב התשע"ד / 29.07.2014 14:41
פוסט קצר באחת מן הרשתות החברתיות תקף את משפחת שליט – וגרר אלפי תגובות בעד ובנגד: “עשינו בשבילכם הכל אבל אותכם פעם אחת לא ראינו” • אחת הגולשות: “די תניחו לילד הזה. מנוולים”

משפחת שליט שוב בכותרות, אך הפעם בהקשר שאינו בהכרח חיובי מבחינתם: לפני מספר ימים פורסם ברשת החברתית פייסבוק פוסט המותח ביקורת נוקבת על התנהלותה של המשפחה במהלך המלחמה, ובכלל באירועי החודש האחרון.

וכך כתב הגולש אסף עמרם:

“לכבוד משפחת שליט!! עשינו בשבילכם הכל אבל אותכם פעם אחת לא ראינו, לא בטלוויזיה, לא ראינו שבאתם לבקר, לא את פצועי המלחמה ולא לבקר את משפחות הנופלים שבזמנים אחרים אותם אנשים היו לצידכם, והכי עצוב שאנו נלחמים נגד אותם אנשים ששחררנו אותם עבור הבן שלכם אתם אנשים קרים וכפויי טובה !!!”

הפוסט הקצר של הכותב הבלתי מוכר הפך לוויראלי, ותוך זמן קצר צבר למעלה מאלף תגובות, כ 2500 סימוני ‘אהבתי’ וכאלף שיתופים.

התגובות גם הן לא איחרו מלהגיע: חלקן תומכות במשפחה, אך חלק לא מבוטל, או כפי שניתן להתרשם רוב המגיבים, מגדפים את המשפחה, את התנהלותה ואת גלעד עצמו.

כך למשל כותבת אחת הגולשות: “באמת גועל נפש!! גלעד ואביו היו צריכים להיות בין הראשונים שמתייצבים. אנשים כפויי טובה! שכחו מאוד מהר מה המדינה עשתה בשבילם”.

מאידך יש המבקשים לתמוך במשפחה ותוקפים דווקא את המבקרים.

כך ג’ני: “מה עובר עליכם?!!! שאלתם את עצמכם פעם איך הם מרגישים? איך זה לסבול ככה 5 שנים?!!! אולי הם מנסים להשתקם? זה נראה לכם שהוא חזר הביתה והכל נמשך כאילו לא היה? האנשים האלא אף פעם לא יצליחו להתגבר על זה עד הסוף או לחזור לחיים כמו של אנשים רגילים, כמוכם. מי שכותב כאן תגובות מזעזעות כאלה אין לו מושג בחיים האלא. ביזיון לשפוט ככה אנשים ממקום חמים ונוח בבית על הספה!” כך גם טל: “אף אחד לא יכול לשפוט אותם על מה שהם עברו. הפוסט הזה ממש לא במקום”.

אחת התגובות המעניינות שייכת ללימור, המבקשת לעשות הפרדה בין ההורים לגלעד עצמו: “כל פעם שאני רואה את הפוסטים על משפחת שליט כולי רעידות עצבים!! כל מילה נכונה. הם צריכים להראות את פרצופם ובושה שהם לא עושים זאת, אבל יש לעשות הפרדה בין ההורים לגלעד. . ההורים הם אילו שצריכים להוציא את פרצופם ולא גלעד. הוא את שלו עבר…”