מסעיר את הפייסבוק: “שליט, למה אתם לא מבקרים את הפצועים”

פוסט קצר באחת מן הרשתות החברתיות תקף את משפחת שליט - וגרר אלפי תגובות בעד ובנגד: "עשינו בשבילכם הכל אבל אותכם פעם אחת לא ראינו" • אחת הגולשות: "די תניחו לילד הזה. מנוולים"
אליעזר היון
ב' אב התשע"ד / 29.07.2014 14:41

משפחת שליט שוב בכותרות, אך הפעם בהקשר שאינו בהכרח חיובי מבחינתם: לפני מספר ימים פורסם ברשת החברתית פייסבוק פוסט המותח ביקורת נוקבת על התנהלותה של המשפחה במהלך המלחמה, ובכלל באירועי החודש האחרון.

וכך כתב הגולש אסף עמרם:

“לכבוד משפחת שליט!! עשינו בשבילכם הכל אבל אותכם פעם אחת לא ראינו, לא בטלוויזיה, לא ראינו שבאתם לבקר, לא את פצועי המלחמה ולא לבקר את משפחות הנופלים שבזמנים אחרים אותם אנשים היו לצידכם, והכי עצוב שאנו נלחמים נגד אותם אנשים ששחררנו אותם עבור הבן שלכם אתם אנשים קרים וכפויי טובה !!!”

הפוסט הקצר של הכותב הבלתי מוכר הפך לוויראלי, ותוך זמן קצר צבר למעלה מאלף תגובות, כ 2500 סימוני ‘אהבתי’ וכאלף שיתופים.

התגובות גם הן לא איחרו מלהגיע: חלקן תומכות במשפחה, אך חלק לא מבוטל, או כפי שניתן להתרשם רוב המגיבים, מגדפים את המשפחה, את התנהלותה ואת גלעד עצמו.

כך למשל כותבת אחת הגולשות: “באמת גועל נפש!! גלעד ואביו היו צריכים להיות בין הראשונים שמתייצבים. אנשים כפויי טובה! שכחו מאוד מהר מה המדינה עשתה בשבילם”.

מאידך יש המבקשים לתמוך במשפחה ותוקפים דווקא את המבקרים.

כך ג’ני: “מה עובר עליכם?!!! שאלתם את עצמכם פעם איך הם מרגישים? איך זה לסבול ככה 5 שנים?!!! אולי הם מנסים להשתקם? זה נראה לכם שהוא חזר הביתה והכל נמשך כאילו לא היה? האנשים האלא אף פעם לא יצליחו להתגבר על זה עד הסוף או לחזור לחיים כמו של אנשים רגילים, כמוכם. מי שכותב כאן תגובות מזעזעות כאלה אין לו מושג בחיים האלא. ביזיון לשפוט ככה אנשים ממקום חמים ונוח בבית על הספה!” כך גם טל: “אף אחד לא יכול לשפוט אותם על מה שהם עברו. הפוסט הזה ממש לא במקום”.

אחת התגובות המעניינות שייכת ללימור, המבקשת לעשות הפרדה בין ההורים לגלעד עצמו: “כל פעם שאני רואה את הפוסטים על משפחת שליט כולי רעידות עצבים!! כל מילה נכונה. הם צריכים להראות את פרצופם ובושה שהם לא עושים זאת, אבל יש לעשות הפרדה בין ההורים לגלעד. . ההורים הם אילו שצריכים להוציא את פרצופם ולא גלעד. הוא את שלו עבר…”

הדפס כתבה

7 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    גהגגב
    29/07/2014 15:25
    אניי
  1. אני חושבת שאסור לשפוט אף אדם, שאף אחד לא יצצטרך לעמוד במקום שלהם !

    • שמעון   29/07/2014 17:50

      אז את חושבת ונו מה? את בטח מרגישה מה מרגישה אמא שכולה?! מה מרגיש אח שאחיו מת באמצע החיים?! תתעוררו נרדמים בעמידה

      • אניי   30/07/2014 21:10

        ברוך השם אני לא מרגישה מה זה אמא שכולה, שלא נדע, ולא מזה לאבד אח. אבל אני כן מרגישה טוב-טוב מה זה לאבד 56 אחים תוך 23 יום !!!!
        שלא תחשוב שאני לא מזדהה עם הרגשות של כולם כלפי משפחת שליט, להפך- גם לי היתה תחושה קשה עם זה שהם נעלמו מאז חטיפת 3 הנערים עד היום. אבל אני חושבת, לא חושבת- בטוחה, שאסןר לשפוט אותם! שאף אחד- לא אני ולא אתה ח”ו ולא אף אחד מישראל לא יצטרך לעמוד במקום שלהם ולשפוט אותם.

  2. פשוט תניחו לו!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    30/07/2014 00:40
    גל
  3. עוד 1000 שנה לא יספיקו לו להשתקם כמו שצריך!!! פשוט תניחו לו!!!

    • צפור דרור   30/07/2014 12:34

      לו – כן. אבל לא להוריו המנוולים, שחתומים בעקיפין על רצח של עוד יהודים שכנראה היו שווים פחות מדמו של בנם ש – למי שלא זוכר – שבר שמירה וכך קרה מה שקרה (ראו כתבה מתוך ספרו של בן כספית כאן באתר).
      ראה ערך הרצח שביצעו משוחררי עסקת שליט בערב פסח.
      לפחות שיבואו לבקר פצועים. עם ישראל היה בשבילם שם, שיהיו שם בשביל החיילים.

  4. משפחת קרה ומנוכרת !
    30/07/2014 10:42
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. משפחת שליט הקרה והמנוכרת שכחה כנראה מהר מאוד כיצד העם כולו התגייס למאמצים להשבת גלעד הביתה . אין לי כל טענה כלפי גלעד ואני מאחלת לו רק טוב אבל הוריו מתנהגים פשוט בצורה מבזה ! וכן יש להם מה ללמוד ממשפחת שלושת הנערים החטופים !

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   03/08/2014 05:38

      מי אתם שתשפטו את המשפחה הזאת אחרי כל הסבל שהיא עברה במשך 5 שנים המשפחה הזאת תרמה למדינה מעל ומעבר. אתם מנוולים וכפויי טובה לא הם. גלעד סיכן את החיים שלו בשבילכם ואתם עוד מעזים לפתוח עליו את הג’ורה שלכם? אתם צריכים להתבייש חבורה של מניאקים כפויי טובה.